Nieuw aquarium beheerder


BrianVm

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2023
Berichten
210
Locatie
Olen
Hallo allen,

Ik ben Brian en sinds dit jaar ga ik me verdiepen in een aquarium.
30 jaar en andere hobbys zijn voetballen en fitnessen.
Hoop hier veel informatie terug te vinden want ik heb uiteraard een hele boel vragen 🙈 jammer genoeg lees je op google teveel verschillende verhalen en dat maakt het er niet makkelijker op =)..

Mijn starters aquarium tot zover : 100L
image.jpg
 
Welkom en de plant in het midden met groen/wit blad is geen echte aquariumplant.
 
Welkom:) wat voor vissen ga je houden?
 
Welkom:) wat voor vissen ga je houden?
in namen ben ik nog zeer slecht, ik kan wel zeggen dat we graag de kleinere visjes hadden met een iets of wat blauwe streep op hun bovenkant zeg maar. Ben eerlijk gezegd ook nog niet helemaal uit hoeveel we er uiteindelijk gaan houden maar zou me wel graag enkele willen inzetten =)
 
Welkom op het forum!
 
in namen ben ik nog zeer slecht, ik kan wel zeggen dat we graag de kleinere visjes hadden met een iets of wat blauwe streep op hun bovenkant zeg maar. Ben eerlijk gezegd ook nog niet helemaal uit hoeveel we er uiteindelijk gaan houden maar zou me wel graag enkele willen inzetten =)
Neontetras? Welkom!
 
Yes dat zijn ze :D
En bedankt!
Haha dat zijn echt vissen of je houd van ze of je haat ze 😂 ik vind ze prachtig😁 blauw zie je in de natuur niet veel he!
 
Welkom @BrianVm op het leerzame, gezellige forum en veel plezier en succes gewenst met de hobby.

Dit is ook een voorbeeld vis.
 
Haha dat zijn echt vissen of je houd van ze of je haat ze 😂 ik vind ze prachtig😁 blauw zie je in de natuur niet veel he!
Ik denk idd door het blauwe dat je een leuk effect kan creëren 1x er meer inzitten. Kan ook zijn van niet natuurlijk 🤣
 
Welkom @BrianVm op het leerzame, gezellige forum en veel plezier en succes gewenst met de hobby.

Dit is ook een voorbeeld vis.
Bedankt!
Mmh ook mooi idd!
 
Welkom @BrianVm op het leerzame, gezellige forum en veel plezier en succes gewenst met de hobby.

Dit is ook een voorbeeld vis.
Heb is op driehoekje gedrukt en google alles voor laten lezen 😂 erg interessant! Zou het verschil tussen deze en de neon tetras vooral de kleur zijn?

Ze vertelde wat over het kweken van deze vissen alleen wat ze vertellen klopt niet. Ik heb op youtube filmpjes gezien hoe mensen deze vissen met gemak kweken in koud water badkuipjes
 
Ik lees vooral ook dat deze heel gevoelig zijn voor ziektes en waterschommeling. Misschien best ergens anders mee beginnen dan?
 
Heb is op driehoekje gedrukt en google alles voor laten lezen 😂 erg interessant! Zou het verschil tussen deze en de neon tetras vooral de kleur zijn?

Ze vertelde wat over het kweken van deze vissen alleen wat ze vertellen klopt niet. Ik heb op youtube filmpjes gezien hoe mensen deze vissen met gemak kweken in koud water badkuipjes
:) ik zou zeggen: doen! Ik zie het kweekverslag graag tegemoet, ik ben de eerste die het wel wil plaatsen. Foto's, filmpjes, tekst, test uitslagen van de waterwaardes, alles wat je er bij wil zetten, zet ik er bij.
edit: ik ga er van uit dat je het over de Kardinaal Tetra hebt. De Neon Tetra is iets makkelijker te kweken.
edit2: Vind je mijn stem niet leuk? :DD
 
Laatst bewerkt:
:) ik zou zeggen: doen! Ik zie het kweekverslag graag tegemoet, ik ben de eerste die het wel wil plaatsen. Foto's, filmpjes, tekst, test uitslagen van de waterwaardes, alles wat je er bij wil zetten, zet ik er bij.
edit: ik ga er van uit dat je het over de Kardinaal Tetra hebt. De Neon Tetra is iets makkelijker te kweken.
edit2: Vind je mijn stem niet leuk? :DD
Dat was google die het voorlas toch? 😂
Deze had ik op youtube gevonden :p maar je hebt gelijk dat waren neon tetras 😁
 
Welkom veel leesplezier.
 
Heb is op driehoekje gedrukt en google alles voor laten lezen 😂 erg interessant! Zou het verschil tussen deze en de neon tetras vooral de kleur zijn?
De kardinalen zijn groter en worden warmer gehouden dan de neons. Of was het de temperatuur aan gaande nu andersom ? 😅

@BrianVm welkom Brian.
100 liter maar wat zijn de lengte x diepte x hoogte maten (cm) van je bak?
 
Welkom op het forum
Bedankt!
De kardinalen zijn groter en worden warmer gehouden dan de neons. Of was het de temperatuur aan gaande nu andersom ? 😅

@BrianVm welkom Brian.
100 liter maar wat zijn de lengte x diepte x hoogte maten (cm) van je bak?
Alvast bedankt.
De afmetingen van de bak bevatten 68lx35bx51h
 
Bedankt!

Alvast bedankt.
De afmetingen van de bak bevatten 68lx35bx51h

Was ik gisteren nog vergeten te schrijven. Drijfplanten kan ik je erg aanraden. De vissen waarderen fel licht niet erg en drijfplanten geven ze ook nog beschutting. Ze zullen veel meer op hun gemak zijn en zich ook beter laten zien. Ook zul je natuurlijker gedrag zien.
 
Was ik gisteren nog vergeten te schrijven. Drijfplanten kan ik je erg aanraden. De vissen waarderen fel licht niet erg en drijfplanten geven ze ook nog beschutting. Ze zullen veel meer op hun gemak zijn en zich ook beter laten zien. Ook zul je natuurlijker gedrag zien.
Oh bedankt voor de tip
 
Haha dat zijn echt vissen of je houd van ze of je haat ze 😂 ik vind ze prachtig😁 blauw zie je in de natuur niet veel he!
Jawel hoor! Bijna alle groene dieren zijn blauwgeel. XD

Groen pigment is uiterst zeldzaam. Blauw is vrij veelvoorkomend.

Maar ik ben flauw aan het doen :)
 
Was ik gisteren nog vergeten te schrijven. Drijfplanten kan ik je erg aanraden. De vissen waarderen fel licht niet erg en drijfplanten geven ze ook nog beschutting. Ze zullen veel meer op hun gemak zijn en zich ook beter laten zien. Ook zul je natuurlijker gedrag zien.
Ik veronderstel nu ook wel dat dit niet bij alle vissen het geval is?
 
Je kunt er van uit gaan van wel. Sommige cichliden wellicht uitgezonderd.
Dan moet ik eens zien voor een dimmer ofzo op de superfish tank
 

Terug
Bovenaan