Nep planten vervangen voor echte planten.


WJBS

Member
Lid geworden
7 januari 2024
Berichten
19
Leeftijd
33
Hallo allemaal,

Ik zit overweeg mijn nep planten te vervangen voor echte planten.
Mijn ervaring met echte planten is gering vandaar dit topic om zo de echte kenners in te schakelen.
Hoe mijn aquarium is ingericht wil ik graag zo laten, alleen welke soorten planten zullen dit nabootsen?
Planten die ik moet snoeien vind ik niet erg, liefst "gemakkelijke planten" waarbij ik geen CO2 hoef bij te voegen.

Ik hoor graag van jullie!
 

Bijlagen

  • IMG20240203141229.jpg
    IMG20240203141229.jpg
    4.1 MB · Weergaven: 37
Goed dat je dat wil doen! De planten met lange slierten achteraan kun je iig vervangen door een valisneria soort
 
Ik zie valisneria achter en bacopa daar voor. De voorste kleine kun je door crypto soorten vervangen. Dan heb je makkelijke planten die geen co2 nodig hebben :)
 
Bedankt voor de opties. Ik heb als lamp de JBL LED solar nature. Dus ik ga ervanuit dat het qua belichting wel in orde is.
 
Ik zie valisneria achter en bacopa daar voor. De voorste kleine kun je door crypto soorten vervangen. Dan heb je makkelijke planten die geen co2 nodig hebben :)
Welke Crypto soorten beveel je aan? Heb ze het liefst zo klein mogelijk. Als ik moet snoeien is dat geen probleem.
 
Dan zou ik voor een wendtii gaan. Die heb je in verschillende kleur tinten. Ze groeien niet extreem snel
 
Op internet kun je wel een plantenpakketje naar je bak gaan toeladen/toelaten of laat je vanaf het forum maar wat opsturen
 
Welke Crypto soorten beveel je aan? Heb ze het liefst zo klein mogelijk. Als ik moet snoeien is dat geen probleem.
Als je snoeit is het al klein.
 
Crypto is een makkelijke plant die niet erg groot wordt.
 
Goeie move!

plastieken planten doen zeer aan mijn ogen
 
Staat veel beter en het is ook voor de bak beter.
 
wat een verbetering! Ik zie echinodorus (zwaardplanten) heb je bodem voeding bij de wortels gedaan?
 
wat een verbetering! Ik zie echinodorus (zwaardplanten) heb je bodem voeding bij de wortels gedaan?
Zeker, en er root tabs bijgedaan.
 

Terug
Bovenaan