neon tetra's spugen granules uit van het "betere" soort maar niet van het "mindere" soort?


vinnig

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2022
Berichten
261
Leeftijd
39
Ik heb tetramin, wat ik al vanaf het begin voer, dit wordt altijd door alle vissen opgegeten.
Nu heb ik ocean organix color, kleinere rode granules.
Alle vissen eten dit, behalve de neons, die spugen het direct weer uit. Dit gebeurt bij de tetramin niet.
Als ze het al uitspugen dan hebben ze het lang in hun mond gehad en zuigen ze het vaak ook direct weer naar binnen.

Ook als de oean granules op de blaadjes ligt (het drijft , of het zinkt heel snel) en ze pikken het er vanaf spugen ze het direct weer uit.
Het gekke is dat we die ocean organix van de winkel juist hebben gekregen voor de neons.
Omdat het van betere kwaliteit zou zijn met minder vullers en goed zou zijn voor de rode kleur.
Iemand hier die ervaring heeft met deze granules, en komt dit vaker voor?
Is dit voer nou ongeschikt voor ze om de een of andere reden of is dit iets waar ze aan kunnen wennen?

Ik heb ook bevroren daphnia's maar wil dit afwisselen met granules.
Ik dacht daphnia's en de ocean granules ipv die van tetra, maar daarvan komt tot nu toe nog weinig terecht.
 
Dat kan, soms is het een kwestie van wennen, soms wennen ze nooit :))
Er is ook niks mis met Tetramin.. dus als al je vissen dat eten: lekker dat voeren!

Is het granulaat van ocean organix ook groter dan het Tetramin voer?
 
nee het organix granulaat is kleiner, bijna een soort fijne zandkorreltjes, het blijft heel lang drijven op het water opppervlakte, en als het zinkt zinkt het snel en beland het op de bodem of de planten. Vaak wordt het dan wel van de planten afgeplukt, maar meestal door de danio's minnows en barbs.
Misschien dat ze die compactheid ook gek vinden en denken dat t n korrel fijn grind is? dat hebben we namelijk op de bodem.
De tetramin gaan sneller onder t oppervlakte maar blijven meer zweven in het water., waardoor het meest ook al opgegeten is voordat het de bodem bereikt.
Het ruikt wel veel sterker, je ruikt het van een paar meter afstand, vissig.

Dit is de pagina van het oase voer:
Complete voeding voor siervissen: 1-2 dagelijkse doses. Ruwe eiwitten 37%; ruwe vetten 12%; ruwe vezels 1%; ruwe as 9%. Samenstelling: Hele zalm, tarwekiemen, tarwe, hele garnalen, hele haring, zeewier, tarwegluten. Additieven: Voedingsadditieven (per 1000 g): vitamine A (3a672a) 14.000 IE, vitamine C (3a312) 800 mg, vitamine E (3a700) 680 mg; niacine (3a314) 100 mg, inositol (3a900) 100 mg, vitamine B2 (3a825i) 20 mg, vitamine B12 50 μg. Sensorische additieven (per 1000 g): Astaxanthine (2a161j) 65 mg

De site van tetra werkt niet op het moment, maar dit is van een petsplace pagina over de tetramin.
SamenstellingVis en -visbijproducten, Plantaardige eiwitextracten, Granen, Plantaardige bijproducten, Groenten, Gist, Schaal- en weekdieren, oliën en vetten, Mineralen, Algen.
AnalyseRuw eiwit 46,0%, Ruw vet 7,0%, Ruwe celstof 2,0%, Vochtgehalte 8,0%. Vitaminen, provitaminen en chemisch duidelijk omschreven stoffen met een gelijkaardige werking: Vitamine A 30035 IE/kg, Vitamine D3 1860 IE/kg. E5 Mangaan 68 mg/kg, E6 Zink 40 mg/kg, E1 IJzer 26 mg/kg, E3 Kobalt 0,5 mg/kg. Kleurstoffen, Conserveermiddelen, Antioxidanten.
 

Terug
Bovenaan