Neon tetra zwemt naar beneden?!


J

Jino1212

Guest
Hey, ik heb een 60 cm bak 30 cm hoog (60 liter) en ik heb 13 neon tetra’s, alleen lijkt het laatst alsof ze allemaal moeite hebben om niet naar boven te drijven. Ze zwemmen constant naar beneden, ik begin me zorgen te maken. Ik voer ze flakes, die strooi ik gewoon op het water oppervlak. Verder heb 1 cpo kreeft, 4 guppys en 4 Molly’s. Ik begin me best zorgen te maken aangezien 1 neon tetra’s ineens met zijn buik tegen de water oppervlak zat. Iemand help!
 
Hier is een video:
 

Bijlagen

  • 61757351459__67097041-928A-46F8-BA25-BE3F0082F28D.MOV
    3 MB
Dat ziet er niet gezond uit. Heb je waterwaarden? Ze hebben het spaansbenauwd.
Je bak is jammer genoeg ook veel te vol voor zoveel vis.
Neon tetra's eten niet van het wateroppervlak. Ze hebben op zijn minst granulaatkorrels nodig dat zinkt.
 
Dat ziet er niet gezond uit. Heb je waterwaarden? Ze hebben het spaansbenauwd.
Je bak is jammer genoeg ook veel te vol voor zoveel vis.
Neon tetra's eten niet van het wateroppervlak. Ze hebben op zijn minst granulaatkorrels nodig dat zinkt.
Dit is het vervelende, ik kan mijn waterwaardes niet checken deze week. Wat je zegt klopt, mijn aquarium is overbevolkt. Ik was 100% van plan ze zo snel mogelijk weg te brengen. Ik breng ze morgen naar de vissen winkel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Ik doe nu meteen een waterverversing.
 
Koop ook echt speciaalvoer voor tetras. Dat ze geen lucht happen bij het eten van de oppervlakte. Zolang je dat nog niet hebt kan je de flakes verpulveren en laten zinken onder water.
 
Koop ook echt speciaalvoer voor tetras. Dat ze geen lucht happen bij het eten van de oppervlakte. Zolang je dat nog niet hebt kan je de flakes verpulveren en laten zinken onder water.
Ja, na dus 2 maanden ben ik erachter gekomen dat 60 liter toch niet genoeg is voor neon tetra’s, en wil ik natuurlijk het beste voor ze, daarom breng ik ze morgen naar de vissenwinkel.
 
In mijn mening is 60l zeker wel voldoende voor neontetras. Dit gek zwemmen is idd lucht inlikken. Laat het vlokvoer onderwater los en je zult t niet meer zien (;
 
Na t zien van de video: je hebt veel neons. Houdt er een stuk of 8. Dat kan prima.
Zelfpersoonlijk zou ik je mollies een ander onderkomen geven. Dit zijn niet Molly sphenops(Black molly) die zon 6cm wordt, maar molly velifera(hoogvinkarper) die 13cm wordt! Deze is dus niet geschikt voor 60cm...

Tetras houden(met iets minder aantal), mollies eruit. En miss wat meer planten, dan zullen ook mooier kleuren.
 
Gewoon even nieuwschierig, gaan de neons goed met de cpo?
 
Hey jongens, weer ff een update. Ik heb besloten de neons the houden. Het gaat weer goed met ze, helaas is er een toch gesneuveld, maar bij de rest is de lucht er alweer uit. Ik zink nu de vlokjes zodat ze geen lucht binnen kunnen krijgen.


Na t zien van de video: je hebt veel neons. Houdt er een stuk of 8. Dat kan prima.
Zelfpersoonlijk zou ik je mollies een ander onderkomen geven. Dit zijn niet Molly sphenops(Black molly) die zon 6cm wordt, maar molly velifera(hoogvinkarper) die 13cm wordt! Deze is dus niet geschikt voor 60cm...

Tetras houden(met iets minder aantal), mollies eruit. En miss wat meer planten, dan zullen ook mooier kleuren.

owh! Dus dat is geen black molly!!! Over weke heb je het precies?? :0
En helaas moeten neons wel met meer dan tien.
Gewoon even nieuwschierig, gaan de neons goed met de cpo?
Ja, de cpo heeft nooit een van me vissen lastig gevallen, die is meestal zijn eigen ding aan het doen :)
 

Terug
Bovenaan