Neon tetra in quarantaine


S

StonedAlsEenGarnaal

Guest
Hallo mensjes,

Ik heb sinds gister een tetra in quarantaine gezet omdat hij een beetje vervaagd is. Heb me al ingelezen maar ik kan niet echt een vinger erop leggen of hij wel ziek is en wat t zou moeten zijn.. zou me niks verbazen als hij ergens langs afgeschuurd is aangezien het een beetje op een schaaf lijkt, hij zich verder al dagen normaal gedraagt en goed eet. Misschien kan iemand van jullie mij helpen? Heb best moeite met een degelijke fotos te trekken, hoop dat deze voldoen.
Alvast bedankt :)

Bekijk media item 1245Bekijk media item 1243Bekijk media item 1246
 
Hij gedraagt zich normaal en eet gewoon met de rest mee.. hij had het plots en ondertussen al meer dan een halve week, dus je zou zeggen dat het minder gaat..
 
Leuke foto maar ik zie niets. te klein. Meestal geeft gedrag of uiterlijke kenmerken wel een bepaalde indicatie.

gedrag kijken of hij eet, vinnen strak tegen lichaam houd, schuurt over bodem of dingen, vinnetjes die ze laten trillen/schudden, soort van schrik/paniekaanvallen, op een bepaalde plek blijven hangen/schommelen.
uiterlijk oogjes die meer uit kop staan, stipjes, rode plekjes, schimmel soort van watjes/plucheachtig, rafelige vinnen/staarten, witte/doorzichtige slijmerige poep etc. Alles wat opvalt wat andere niet hebben.

Word de plek groter?

Probeer goed te kijken ook het gedrag concreet beschrijven wat je zie en opvalt.
 

Terug
Bovenaan