Neocaridina soorten samen houden


WPT

Well-known member
Lid geworden
7 februari 2017
Berichten
830
Locatie
Zuid Holland
Website
www.youtube.com
Vandaag een beetje rond gebladerd op Youtube en diverse Aziatische video's voorbij zien komen waar diverse Neo's gewoon door elkaar zitten. Dus geel, oranje, rilli enzv.

Nu vraag ik mij af of de kans op "mislukte" garnalen dan groter is? Dus ervan uitgaande dat je de lelijkere gewoon blijft uitselecteren.
 
Vandaag een beetje rond gebladerd op Youtube en diverse Aziatische video's voorbij zien komen waar diverse Neo's gewoon door elkaar zitten. Dus geel, oranje, rilli enzv.

Nu vraag ik mij af of de kans op "mislukte" garnalen dan groter is? Dus ervan uitgaande dat je de lelijkere gewoon blijft uitselecteren.
Lijkt me wel.
Maar je kan ook hele leuke kleuren krijgen en misschien wel een regenboog garnaal :Dk
 
De Oranje en de Rilli zijn allemaal een kweekvorm van de Vuurtjes dus je kan ze samenhouden maar het grootste deel zal dan de oorspronkelijke kleur denk ik verliezen en zou dat dus niet doen.
Tenzij je graag verschillende kleuren eruit wil krijgen maar de oorspronkelijke kleur die ze nu hebben ga je kwijtraken.
 
Wat ik en vele andere Neo houders nu doen is 1 kleur nemen en alles wat niet die kleur is of in mindere mate uit selecteren.

Dus jullie denken dat als een gele en rode paren de kans om lelijke groter wordt?
 
De natuur is wisselvallig, maar om uit rood en geel een oranje te krijgen zou toeval zijn, ik voorspel eerder een slecht gedekte roestbruine.

Edit,
Er zijn al meer leden geweest welke dit hebben geprobeerd en dat was in eerste instantie prachtig al die kleuren, maar de topics eindigden meestal in "we gaan het zien" en daarna niets meer, dus ga ik uit van een mislukt experiment.
 
Ik zou ze zeker niet door elkaar zetten.
Heb het ook bij Dirk gezien, op een gegeven moment krijg je heel veel bruine en grijze grauwe garnalen.
 
De dekking wordt dus steeds minder in de loop van de tijd begrijp ik. Zal wel weer een verhaal van de genen zijn Sanne;)
 
In principe zijn door het mixen van verschillende kleurtjes juist alle verschillende varianten in de handel gekomen.
Komt dan nog wel een jaartje of wat uitselecteren en doorkweken bij kijken maar is een ander verhaal! ;)
 
Ik heb de vuurtjes niet voor kleur maar vanwege leuke beestjes. Ik kocht een bakje garnalen via Marktplaats en daar zat alles in van rood tot zwart en oranje tot geel.
Kleintjes die ik zie zijn grotendeels licht van kleur maar af en toe zit er een diep zwarte of fel rode bij.
 

Terug
Bovenaan