Nano aquarium van Jan Fokke


jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Berichten
2,823
Leeftijd
41
Locatie
leeuwarden
Ik wil graag een aquarium voor een aantal garnalen (welke garnalen weet ik nog niet mischien blue dream of cr of cb).
Maar ik zoek nu ervaringen naar de verschillende nano aquaria die er zijn.
Zit zelf te twijvelen tussen dennlere nano tank pro 35 liter met chihiros all 401 verlichting.
of de superfish qubic.
Mochten er nog andere betere opties zijn hoor ik het wel.
 
Ik heb ook een nano maar met alleen wat mosjes en maar 5W erboven. Je hoeft dan niks toe te voegen aan voeding en dat werkt perfect.

Hiervan heb ik een 30 liter met 5W led van Alie en een SF binnenfilter.
 
Ik heb een Dennerle staan en vind het een hele mooie, goed afgewerkte bak. Ik heb er boven een Fluval nano, ietwat aan de prijzige kant maar wel heel mooi licht.
 
Ik heb ook een nano maar met alleen wat mosjes en maar 5W erboven. Je hoeft dan niks toe te voegen aan voeding en dat werkt perfect.

Hiervan heb ik een 30 liter met 5W led van Alie en een SF binnenfilter.

Kun je een foto plaatsen? Ik ben er ook net mee bezig.
 
Zit zelf te twijvelen tussen dennlere nano tank pro 35 liter met chihiros all 401 verlichting.of de superfish qubic.
Mochten er nog andere betere opties zijn hoor ik het wel.
Op zich best een goede keuze. Let wel dat de 401 erg hoog in de kelvin zit. Dus kleuren komen een beetje koel over.
Om mooiere kleuren te krijgen zou ik kiezen voor een RGB.

Maar het maakt allemaal niet zo veel uit wat je koopt en er zijn trouwens erg veel complete sets nanobakjes te verkrijgen.
Ikzelf haal nanobakjes bij de lokale bouwmarkt (HRNBH) die hebben mooie transparante kitnaden en zijn erg goedkoop.
LEDje is persoonlijke voorkeur. Maar de qubic van Superpis zou ik niet gebruiken; led heeft veels teveel vermogen en niet dimbaar.
 
Op zich best een goede keuze. Let wel dat de 401 erg hoog in de kelvin zit. Dus kleuren komen een beetje koel over.
Om mooiere kleuren te krijgen zou ik kiezen voor een RGB.

Maar het maakt allemaal niet zo veel uit wat je koopt en er zijn trouwens erg veel complete sets nanobakjes te verkrijgen.
Ikzelf haal nanobakjes bij de lokale bouwmarkt (HRNBH) die hebben mooie transparante kitnaden en zijn erg goedkoop.
LEDje is persoonlijke voorkeur. Maar de qubic van Superpis zou ik niet gebruiken; led heeft veels teveel vermogen en niet dimbaar.
Welke rgb is dan aan te raden.
 
Welke rgb is dan aan te raden.
Die keuze is reuze.
Op een 40cm bakje zoals die van Dennerle zou je kunnen kijken voor een Chihiros AII-401, WRGB2 SLIM30, de CII RGB of de WRGB2 30
Een Twinstar 330 EE, de 300CA of de 300SA. Een ONF FLAT nano.
Zelf gebruik ik een LEDSTAR AQ-S RGB + W. Daar ben ik erg tevreden over.
 
20231214_142614.jpg

was een leuke aanbieding bij de lfs
 

Bijlagen

  • 20231214_142617.jpg
    20231214_142617.jpg
    2 MB · Weergaven: 49
Heb je al een bodem Jan want afhankelijk van welke garnalen je wil kun je de bodem daarop afstemmen. Voor neocaridina is een gewone bodem perfect maar veel wat hogere gradaties caridina is een wat lagere ph gewenst en dan is een ph verlagende bodem beter.
Mooi bakje heb je staan in elk geval.
 
Heb je al een bodem Jan want afhankelijk van welke garnalen je wil kun je de bodem daarop afstemmen. Voor neocaridina is een gewone bodem perfect maar veel wat hogere gradaties caridina is een wat lagere ph gewenst en dan is een ph verlagende bodem beter.
Mooi bakje heb je staan in elk geval.
Ja bodem heb ik al gehaald en heb dennllere ph verlagende bodem
 
Tijd voor een nieuw fotoalbum Jan en als je wil kan ik dit topic ook wel daarheen verplaatsen maar dat horen we dan wel van je.
 
Haha, ja ook niet mijn hobby en meestal wordt het niks en daarom gebruik ik gewone posters met fix en dan gebruik ik om de randen een stukje tape.
 
Maar is hrt filter goed om zo te gebruiken of kan ik beter het filter pad vervangen door keramisch filter materiaal
20231215_163352.jpg


ik heb dit nog liggen.
 
Laatst bewerkt:
20231216_090652.jpg

filter upgedate zodat ik meer biologische activiteit heb en gewoonsimpel stukje filter wat boven in kan doen of ander filter materiaal
 
Mooi gestart Jan, je zou eventueel die plukjes voorgrond plantje nog wat kunnen delen zodat het wat vlugger een groen tapijtje wordt.
Wat voor lamp gebruik je nu boven dit bakje ?
 
Mooi gestart Jan, je zou eventueel die plukjes voorgrond plantje nog wat kunnen delen zodat het wat vlugger een groen tapijtje wordt.
Wat voor lamp gebruik je nu boven dit bakje ?
dit is een complete set waar een chirios a2 401 bij zit
staat nu op 60%
 
Tja ik doe het meestal 1x per week in de eerste 2 weken en dan 2x per week. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en het belangrijkste is dat de bak zich kan aanpassen aan de belasting.
 

Terug
Bovenaan