Naam voor mijn vis


Lid geworden
13 februari 2022
Berichten
5
Leeftijd
22
Hallo allemaal. Ik heb misschien een gek vraagje maar ik zoek een leuke naam voor mijn vrouwtjes kempvis. Ik wil echt een bijzondere naam voor mijn vis alleen ik weet niet zo goed hoe ik mijn vis zal noemen. Weten jullie misschien een leuke naam?
 
Mijn mannetje green terror heette "Ragnar", naar Ragnar Lodbrok uit de serie Vikings. Voor een betta vrouwtje , past zeker de naam van Ragnar's vrouw: Lagherta

1645191497885.png
 
:) Leuk onderwerp. Kempvissen zijn adellijk vind ik. Wat dacht je van Máxima?
 
Wat een leuke vraag!
Denk dat ik ergens een naam zou proberen te vinden die 'vrede' betekent, aangezien het een kempvis is ;).
 
Bellum (Strijd)
Regina (koningin)
Solus (Alleen)
Tranquilla (rustig)
 
Dat is er eentje. Maar in het Thai bijvoorbeeld kan ook: S̄ạntip̣hāph (aldus translate ;) ).

Mijn eerste ingeving was trouwens Xena (the warrior princess)
Ik stem hiervoor! Niet omdat ik Barwaz een enorm tof mens blijk te vinden maar meer omdat Xena echt een leuke en stoere naam is, al helemaal met die betekenis.

Anders misschien nog Zelda?
 
Ik stem hiervoor! Niet omdat ik Barwaz een enorm tof mens blijk te vinden maar meer omdat Xena echt een leuke en stoere naam is, al helemaal met die betekenis.

Anders misschien nog Zelda?
 
@Keano van delft , ben je op zoek naar een 'mooie' (misschien wat sierlijke) naam, of eerder een grappige naam, of een combinatie van beiden?
 
@Keano van delft , ben je op zoek naar een 'mooie' (misschien wat sierlijke) naam, of eerder een grappige naam, of een combinatie van beiden?
Ik ben eigenlijk op zoek naar een grappige naam ik vind betta boop wel leuk klinken al vind ik bellum ook wel leuk omdat er eerst een beetje strijd was in mijn aquarium omdat mijn kempvis even moest laten zien wie de baas was in de bak
Uit eindelijk ben ik er achter dat het super lastig is om een naam vinden maar alles wat ik nu hoor daar zitten zat leuke namen tussen dus ik denk er nog even over na welke ik kies
 
Even iets anders. Waarom geven mensen een vis een naam want ze luisteren er niet naar en als je een schooltje hebt dan hou je ze nooit uit elkaar. Ok, heb je 1 Betta dan is het te doen maar persoonlijk krijgen ze van mij geen naam maar iedereen kan en moet dat natuurlijk zelf bepalen.
 
Ik ben eigenlijk op zoek naar een grappige naam ik vind betta boop wel leuk klinken al vind ik bellum ook wel leuk omdat er eerst een beetje strijd was in mijn aquarium omdat mijn kempvis even moest laten zien wie de baas was in de bak
Allebei ook hele leuke opties! Ben benieuwd wat het gaat worden!

Even iets anders. Waarom geven mensen een vis een naam want ze luisteren er niet naar en als je een schooltje hebt dan hou je ze nooit uit elkaar. Ok, heb je 1 Betta dan is het te doen maar persoonlijk krijgen ze van mij geen naam maar iedereen kan en moet dat natuurlijk zelf bepalen.
Wel, ik roddel graag over m'n vissen, en dat gaat lastiger als ze geen naam hebben :DD.
 
Even iets anders. Waarom geven mensen een vis een naam want ze luisteren er niet naar en als je een schooltje hebt dan hou je ze nooit uit elkaar. Ok, heb je 1 Betta dan is het te doen maar persoonlijk krijgen ze van mij geen naam maar iedereen kan en moet dat natuurlijk zelf bepalen.
Tja ach, als een mens zich gaat hechten aan iets dan geven mensen dat iets graag een naam. Ik zou het voor een school ook niet doen. Al noem ik mijn groep kogelvisjes wel Fred and the gang🤣 Fred omdat hij de leukste en minst schichtigste is.
 
Allebei ook hele leuke opties! Ben benieuwd wat het gaat worden!


Wel, ik roddel graag over m'n vissen, en dat gaat lastiger als ze geen naam hebben :DD.
Ik had een grote gras karper in mijn vijver met de naam Willem. Als ik hem riep kwam hij altijd even op m’n duim zuigen 😁
 
Ooit twee honden gehad hier op het erf, meneer en mevrouw Yanssen...

En zo gedroegen ze zich ook.

Hilarisch koppel.
 
Soms heb je "iets" met een visje.
En waarom?
Zeg het maar.
Dan ontstaat er vaak een naam.

Matriarch, Oma, ...

Momenteel heb ik geen vissen met naam.
Maar dat komt vast wel weer.
 
Ik heb nu nog 1 Heterandria formosa over, die heet nu inmiddels Remi. Omdat hij er zo zielig uitziet in zijn eentje. Hij lijkt zich overigens prima te vermaken, zwemt een beetje rond, onderzoekt de garnalen, maar is wel helemaal alleen op de wereld. :cry:
 
Nou vertel op! Hoe heet je vis of kun je nog geen keuze maken? Toen ik klein was had ik Miepje en Mapje, 2 goudvissen in een kom (doodzielig). Toen ik in mijn kamer kwam zag ik een heel spoor met schubben. Miepje en Mapje waren uit de kom gesprongen. Maammmaaaa Miepje en Mapje zijn dood. Haha, mijn moeder (82) heeft het er nog steeds over.
 
Kempelientje!
 
Nou iedereen ik denk wel dat ik een keuze heb gemaakt ik heb er lang over na gedacht maar ik ga voor de naam bellum alleen omdat mijn kempvis een vrouwtje is zet ik er wel een a achter (belluma) dat is toch wel wat vrouwelijker vind ik.
 

Terug
Bovenaan