Naam bij het plantje


Kjell..

Well-known member
Lid geworden
15 maart 2017
Berichten
432
Leeftijd
29
Weet iemand hoe deze plant heet?
Het is een stengelplant. Verkocht ondet zuurstofplant..
 

Bijlagen

  • 20230514_220338.jpg
    20230514_220338.jpg
    57 KB · Weergaven: 50
hygrophila corymbosa 'siamensis
Zou het deze kunnen zijn?
 
hygrophila corymbosa 'siamensis
Het zou ook deze kunnen zijn Hygrophila corymbosa. De siamensis heeft smallere bladeren. Volgensmij heb ik deze ook die froeit erg goed. En zo het water uit als je niet op past 😀
 
Hygrophila corymbosa. Nu zijn er van deze plant veel kweek vormen. Maar gezien de smaller bladeren denk ik aan de Hygrophila corymbosa 'Stricta' als ik de foto goed kan beoordelen. De Siamensis komt er inderdaad ook dicht bij maar de bladeren van die plant zijn wat langer als de Stricta. En dit meen ik niet terug te zien op het plaatje. Maar als gezegd van een foto is dit niet heel precies te zien. Overigens heeft het exemplaar van TS veel licht nodig die ze nu kennelijk niet krijgt gezien de afstand tussen de bladeren. De plant hoort, ze houdt ook van CO2 en bodemvoeding, compact te zijn.
 
Hygrophila corymbosa. Nu zijn er van deze plant veel kweek vormen. Maar gezien de smaller bladeren denk ik aan de Hygrophila corymbosa 'Stricta' als ik de foto goed kan beoordelen. De Siamensis komt er inderdaad ook dicht bij maar de bladeren van die plant zijn wat langer als de Stricta. En dit meen ik niet terug te zien op het plaatje. Maar als gezegd van een foto is dit niet heel precies te zien. Overigens heeft het exemplaar van TS veel licht nodig die ze nu kennelijk niet krijgt gezien de afstand tussen de bladeren. De plant hoort, ze houdt ook van CO2 en bodemvoeding, compact te zijn.
Het plantje staat net in het aquarium. Dus ik hoop dat het snel beter gaat. Er komen al nieuwe blaadjes.
 
De plantjes groeien al compacter!
 

Bijlagen

  • 16852017897696160908759167790446.jpg
    16852017897696160908759167790446.jpg
    47.8 KB · Weergaven: 30

Terug
Bovenaan