MyAqua's Trigon 190 Paradijs


IN de bovenste laag heb ik er Boraras Brigittae inzitten. Zijn hele leuke visjes die goed scholen, maar die hebben wel hoge planten (of drijfplanten) nodig waar ze zich in kunnen verschuilen. Doen ze bij mij tenminste graag, ze zitten de hele tijd tussen het hoornblad.

En voor de binnenkant van het glas te reinigen, gebruik ik gewoon een niet pluizige doek en bij hardnekkigere algenvlekjes een pasje. Werkt perfect en je beschadigd en zeker niks mee. Schuursponsje zou ik ook niet doen, er hoeft maar ��n steentje tussen te zitten die je net over het hoofd gezien hebt en je trekt meteen een kras op je bak. Dat zou jammer zijn, want hij is nu zo mooi.
 
die Boraras Brigittae zijn leuke visjes ja, ga het nog even verder informeren :) dankjewel!

Zal morgen is kijken of het lukt, zal het je laten weten :)

Thanx
 
Maar is een update :) ben benieuwt wat jullie ervan vinden!

De Dorsigera's. met behulp van Mascha&Ivo gekozen hehe :) thanx ;)
0AFQJx3qZEiaMn-yY5z3iOnrBbZpS0dJ.jpeg

Schooltje zwarte neon's
20131009_232426_1.jpg


Panda's lekker aan het knabbelen, toffe beesjes zijn het geworden zeg!!
20131009_232508_1.jpg


Nog een slechte foto van de bijlzalmpjes
0AFQJx3qZEiaMn-yY5z3iOnrBbZpS0dJ.jpeg

Totaaltje
0AFQJx3qZEiaMn-yY5z3iOnrBbZpS0dJ.jpeg

Linkse kant
0AFQJx3qZEiaMn-yY5z3iOnrBbZpS0dJ.jpeg

Rechter kant
0AFQJx3qZEiaMn-yY5z3iOnrBbZpS0dJ.jpeg


Ook nog een paar vraagjes:
Kunnen jullie op die foto al zien of de dorsigera's een mannetje en vrouwtje is of hebben jullie daar meer foto's voor nodig? (lukte nu niet ze zijn atm nog schuw)

Dat witte bovenin wat jullie zien zit op het raam, hele kleine witte spikkeltjes zijn het lijkt een soort aanslag. zit niet in het water maar echt op het raam, eraf poetsen werkt echtniet...


Hopelijk genieten jullie er net zo van alsmij ;)

Groetjes
Steve
 
Hoi Steven

kan me voorstellen dat je daar van geniet..

je hebt er echt wat.moois van gemaakt...

die Dorsigera heb ik ook gehad....echt gave beestjes....je zwarte neons ook trouwens...
 
Hoi, Wat heb je dr een leuke bak van gemaakt zeg, Super!
Nu maar s afwachten hoe de plantjes gaan groeien...
Leuk bestand heb je gekozen, hoor, die dorsigeras zijn mooi!
 
Mooi zo dat hout een beetje door elkaar :)
 
Dankjewel!!! :)

Idd hopen dat de kleine plantjes ook nog aan gaan slaan... ismaar afwachten :D
 
Mooi geworden menneke, en de visjes zijn ook leuk.....heyyy ik zie de bijlzalmpjes bovenin zwemmen! hoe kan da nou??? hahahahaha
 
Mooi visbestand Steve, staat goed bij de inrichting.
 
Ziet er netjes uit zo, goed bezig!
Leuk vissenbestandje ook zo :)
 
Dankjewel :) beetje dezelfde kleuren vissen haha. kan niet wachten tot de dorserigas rood geel groen paars blauw zijn haha.

Jah AN ik denk dat ze ziek zijn>?? haha
 
Dankjewel :D

Bertus, waar moest ik heen? xd
 
Foutjes worden gestraft met hamers :$ haha
 
Wat leuk ook iemand met een trigon.. ziet er goed uit hoor vind t maar lastig om m mooi in te richten
 
Haha, gewoon wat dingen proberen :) kijk maar vanaf pagina 1 ik heb het ook al een aantal keer veranderd.
 
ja heb het hele verhaal gelezen en is echt mooi geworden stukje bij beetje kom ik er ook wel
 
Komt helemaal goedd :D
 
Ik zie dat je je uitstroom van je pomp/filter tegen de achterwand aan hebt gericht. Heb je geen last van aanslag op de achtergrond?
 
Zover ik zie heb ik nergens last van, wel veel troep dat blijft liggen.
 
Ja,dat moet je zelf wegzuigen.

En je uitstroom omlaag doen,schuin.
 
Hey bertus, heb net afgeheveld maar kan ik dus gewoon me stroming schuin omlaag richten? (ook tegen de achterwand of naar mij toe) door de bak?
En vinden de vissies die stroming niet erg?
 
Mooie bak zeg, en ja, de uitstroom kan schuin naar beneden naar je toe gericht zijn.
Als je de stroom te heftig vind, ik weet niet of je er kraantjes op heb zitten, maar dan zou je het kraantje van de uitstroom iets dichter knijpen.
Maar heel mooi ingericht!
 
Dankje astrid :) heb hem net nog mooier gemaakt (schoongemaakt en plantjes gestekt) zal morgen foto's plaatsen vanavond doe ik niks meer. morgen 8 uur op om te gaan werken.

Zit geen kraantje op, stroom vind ik idd best heftig (gewoon krachtig echt) denk dat dan alle vissen tegen het raam zitten (en niet om de goeie reden!)

Laat het nu eerst eens zo, visjes zwemmen nu lekker rond meer als eerst en vond het echt leuk om er naar te kijken. (zit nu boven namelijk)

Het vuil kan ik zelf altijd afhevelen :) zal is kijken of ze zo blijven zwemmen anders zal ik de stroming idd is veranderen.
 
Lol en ik kreeg het advies om hem naar boven te richten. Ik heb hem nu iets omhoog gericht krijg je wat oppervlakte stroming :)
 
Ja dat kan ook geen probleem :) mijn stroming is wss iets sterker
 
eventjes een totaaltje:
oI7sgzduE-p0s_6KkaQS_2DHnpWOjQya.jpeg

Heb vandaag ook een nieuwe plantevoeding gehaald, die van aquariumbemesting. hier ga ik mee beginnen als de profito op is. (is bijna leeg)
Ben benieuwt hoe me planten dan worden met een andere voeding (mooier op kleur)

Ook heb ik laterietbolletjes bij de wortels gedaan, hopelijk gaan die ook goed aan slaan! ben benieuwt!
 
Wat mankeert er nu aan je planten dan?
 
De lotus vind ik niet mooi op kleur en er zitten ook op de plant in het midden donkergroene bladeren ipv felgroen (zijn aan het verslijmen)

En de plant links in de hoek begint gaten te krijgen en de zwaardplant ook.
 
echt een mooie bak myaqua :thumbs: die bijlzalmpjes zijn echt cool!!!
 

Terug
Bovenaan