MyAqua's Trigon 190 Paradijs


hihi nee heb het al voor ogen haha, komt helemaal goed!! denkik .... haha

no worries we make dr wel wa moois van eh :)
 
mooie hoekbak zeg, komen lekker veel planten aan zie ik
je hout plaatsing is....hm ik weet het niet
 
Geweldig! hihi dalijk als de andere plantjes er staan komt het hout er boven uit, is toch super!?
 
Heel mooi!!
Ik zou volgende keer lekker gordijnen dicht gooien met foto's maken, dan reflecteert het glas niet!
Ben benieuwd naar je volgende foto's :D
 
Ik vind die hele kleine blaadjes bed op de bodem heel schattig
 
Haha, leuk is die he? die groeit als een tapijt i.p.v. dat die de hoogte in groeit groeit die de breedte in, zodat die steeds een grotere oppervlakte bezet.

Leuk is dat he? een plant die echt groeit zoals je hem wilt, i.p.v. snoeien en bijplanten haha :D
 
ik heb even snel alles gelezen en je bak ziet er erg leuk uit.
 
Ziet er al goed uit. Was het nog gelukt met je filter?
 
heyy joshua, heb er nog niet aangezeten aangezien ik nog niks heb veranderd, wil gewoon zo weinig mogelijk er met me handen ofzo in aangezien dat slecht is voor de bacteriecultuur om dit vaak te doen.

Dus ik wacht todat me planten binnen zijn (wss morgen) en dan alles in 1 keer doen i.p.v. iedere dag 1 dingetje :D ik ga morgen flink aan de slag haha heb een paar gekke ideen bedacht om takken (ofja een soort stenen takken weet niet wat voor spul het is) maar ziet er heel realistisch uit bovenin de achterwand vast te maken een soort teraruim achtig iets ofzo, denk dat het er super uit gaat zien.
En ik heb ze van een stronk afgslagen en erna uitgekookt en erna afgeschrobt, aangezien het een 2e hands stuk is en het lijkt een soort steen-klei.
en dan voor de lelijke stukjes laat ik hoge planten groeien (zijn er maar 1-2) :)

hopen dat ik dit goed krijg met visdraad aangezien ik een beetje moet gokken met het doorprikken van de achterwand. meteen even bodem afhevelen en water verversen (ongeveer 20% aangezien ik dan de ruimte heb om ze vast te maken.

De rest van de dingen die ik van plan ben verklap ik nog niet :)
 
Dus zwevende plantenbakkies? heel leuk, ben benieuwd hoe het eruit komt te zien!
zou het niet te druk maken, want je hebt een hoekbak en dat oogt al snel heel vol!
 
neenee, wil wel veel planten maar voorlopig niet meer als ik nu besteld heb, komen morgen 6 verschillende binnen en dan is het voorlopig goed haha, word wel vol qua beplanting denk ik maar ik probeer er wat moois van te maken, en dan de takjes wil ik proberen tussen de planten door te laten komen.
het grote stuk hout hoe het nu ligt vind ik mooi genoeg.

Nog steeds een paar verrassinkjes die ik uit ga testen en kijken hoe het uit pakt :)

en jezus wat groeien de planten nu snel zeg! zie bijna iedere dag wat verschil.

hihi hoop dat het zo geweldig word als ik in gedachten heb :D
 
ben benieuwd naar dat bodem plantjes, anders wil ik die misschien ook
 
Zal speciaal voor jou er morgen een foto van maken, als de plantjes dan niet binnen zijn word het zaterdag, maar er staat afhalen dus ik verwacht dat hij morgenochtend word afgehaald :) cant wait!
hij groeit lekker zonder co2! ben best verrast haha.

endan vliegt er een mug op je kamer 10 min voor je gaat slapen, top!
 
Ziet er een veelbelovend plantenbakje uit...
 
Ik denk wel dat je een mooi idee voor ogen hebt. Zou wel goed kijken naar de behoeften van al die rode planten (voeding/verlichting) aangezien rode planten meestal niet de makkelijkste zijn om (mooi) te houden :)
 
thanks, hey peter had ik ook al even naar gekeken.

Wat ik ga doen is ik heb de floranette A tabletten, hiervan krijgen ze een halve tablet.
Ook heb ik JBL ferro caps (ofzoiets) ook tabletten voor bij de wortels te doen krijgen ze ook een halfje van.

Hier zit veel ijzer in en dit hebben de rode planten nodig heb ik te horen gekregen :)
De grondplanten krijgen hetzelfde en de planten die vrijweinig bij hun wortels nodig hebben krijgen een kwart floranette A tabletje.

Dan kijk ik hoe dat alles gaat groeien :)

Ook gebruik ik profito wat me momenteel erg goed bevalt, planten zijn prachtig.
 
Ik heb voor mijn rode plantjes een tijdje Ferro vloeistof gebruikt... Was niet echt een succes. De lotus werd er heel mooi rood van, maar de alternathera en de crypto kregen allemaal bruine klompjes "roest" op hun bladeren. Zag er niet echt mooi uit. Het lijkt me dat ijzer tabletten beter werken, aangezien die in de bodem zitten en niet in het water.
 
Klopt, en zo kun je zelf bepalen welke planten meer ijzer nodig hebben i.p.v. dat je alle planten meer ijzer geeft.

Ik doe dit nu al 13 dagen en me planten zien er prachtig uit, zo maar is beginnen met mn bak alles is binnengekomen :)
 
Net klaar, ben tevreden over mijn bestelling.
De planten staan er nu nog niet mooi bij vind ik zelf, ze moeten even hun rust zoeken en hun normale vorm terugkrijgen.

Sorry voor de slechte fotos, ik zal morgen/overmorgen als de planten hun normale vorm terughebben betere foto's uploaden.


R.I.P het leuke plantje wat eerst rechts voorin in de hoek stond :* veel kwijt van dat kleine plantje.
Hij staat er nog wel hopen dat die het weer goed gaat doen!
20130906_174336_1.jpg


Me rode cabomba :D (links de donkergroenen) moet nog kleuren.
In het midden een leuk groen plantje :D vond hem echt geweldig met die soort haren.
Rechts ervan is me rode/gele/groene plant die eerst rechts voor de braziliaanse klimop stond, hij is een beetje afgebroken enzo :( hopelijk gaat die het weer goed doen.
20130906_174343_1.jpg


Rode cabomba met andere luke plantje :D
20130906_174347_1.jpg



Nog meer plantjes :D
De ludwigia sp. Mini Super Red is het kleine plantje wat links van de steen staat.
Moet nog groeien en kleuren ;) heb er alle vertrouwen in!
20130906_174352_1.jpg


Helaas was het nog niet gelukt om de takjes aan de achterwand te hangen, wss morgen even naar de bouwmarkt kijken of dat ik iets gevonden krijg.
Ik wil ze zo maken dat ze naar beneden lopen en naar voor (echt 3d)
Ze mogen tussen de planten komen hoe natuurlijker het word!

Ow en trouwens, eindelijk me lotus! :D
Ook is het gelukt om het plantje op het hout vast te maken, met visdraad zo dun als een haar.
Nu een tijd erop laten staan en dat de wortels in het hout gaan groeien, i cant wait!

Ben echt super benieuwt hoe mn bak er over 1 week uit ziet als alles een beetje gegroeit is en er mooi bij staat.!
 
Thank petie :)

Betere foto's komen nog vooral van het ''leuke groene plantje''
 
Ik vind de planten er nog niet mooi bij staan, maar vanavond zal ik even wat goeie foto's ervan plaatsen :)
 
Eindelijk de juiste foto's.
De bak is nog wel licht wit omdat ik pas net klaar ben. verder ziet die er top uit!

Vanaf de voorkant:
20130907_235916_1.jpg


Een beetje naar links: (de rode cabomba die al iets meer donkeroranje is als gisteren!.)
20130907_235922_1.jpg


En ook de rechterkant, met de ''gecamoufleerde steen'' haha
20130907_235927_1.jpg


Door het midden (let op het groene kleine plantje langs de rode cabomba, leuk is die eh :)
20130907_235938_1.jpg


Na 3 dagen brainstormen kwam ik op het idee om mijn reflector (omdat die er toch uitgingen) in reepjes te knippen, er gaatjes in te maken en met RVS schroefjes vast te zetten.
De zijn gewoon in de zachte achterwand gedrukt, ze zitten goed:D
20130907_231233_1.jpg


Ben alleen niet te vreden over mijn drijfplantjes, ben er een hele hoop verloren de afgelopen 3 dagen :(
Maandag eventjes langs de LFS voor meer drijfplantjes, van die kleintjes.
Die heb ik toen gratis gekregen kijken of het nu weer lukt hehehe ;p
En natuurlijk vraag je er dan meer haha :D

Ben zelf erg tevreden over het resultaat, beter als verwacht.
Nu ze maar eventjes lekker laten groeien! :)

Nogmaals sorry voor de slechte foto's van gisteren, hoop dat deze foto's dit een beetje goed maakt :)

Groetjess
Aqua
 
Dat ziet er goed uit, lekker fris bakkie zo.
wat komt er straks in te zwemmen?
 
Mooi hoor!
Leuk effect die takken, vraag me alleen af hoelang die tape stand houd.
Kan je niet rvs schroeven gebruiken en ze bovenaan in je achterwand schroeven?

Ik vind Anubia zo'n mooie plant
 
Mooi bakje hoor. Vooral de achterwand icm dat hout. Ook dat kastje maakt het geheel mooi af vind ik.
 
Heyhey, fijn dat jullie hem evenmooi vinden als mij.

Het is geen tape, het zijn een soort van ijzeren plaatjes die ik van mijn reflector heb gebruik, aangezien die toch niet super zijn.

Ik heb nu de andere reflector boven het paarse licht gedaan, en boven het gele plantenlicht niks.

Leuk effect vind ik zelf en zo kunnen de vissen ook kiezen wat ze willen.

Er komen nog een hoop drijvers bij voor de schaduweffecten :)

Python dit komt erin:
Koppeltje colisa chuna
8-10 corydoras
20 kardinaaltetras
10 rode minors (word later wss nog uitgebreid naar 15)
en algeneters c.a. 3 stuks. (1 middelgrote 2 kleine)

Ja he, de anubia is een hele leuke plant.
heb er 2 in staan 1 voor het steen en 1 op het hout :D
 
En idd jessica, het onderkastje hoort gewoon onder een aquarium is mijn mening :)
 
wordt steeds beter!
goed gevonden om het hout zo vast te zetten!
 
Haha, jahh het was echt even zon slim moment weet je wel ;p

1e dag alleenmaar denken niks goeds gevonden, 2e dag geprobeerd ze op te hangen aan touwtje en door achterwand heen, was niet mooi en zaten ze gwn zo los alsmaar kan.

3e dag wou ik touw eromheen doen endan rechts en links dus zon schroefje dat die hing, niet echt verder geprobeerd

want ik liep 2 sec erna naar de tafel waar me reflectors oplagen en toen zag ik het helemaal voor me haha.

Thanks allemaal, ben erg blij met de positieve reacties!

er komt nog 1 plantje in en dan ist voorlopig goed :D die komt naast de rode cabomba achter het groene plantje.

Denk gewoon een soort plant als de Echinodorus bleheri dat die daar erg mooi staat.

en dan meteen de drijvers halen :D
 
Mooie bak Meneer uit Oss.
Heb toch enkele vragen.
Wat zijn je no3 en po4?
Gebruik je t5 of t8 verlichting? Hoeveel watt?
 
no3 en po4 weet ik zo niet.

Zal morgen wel even langs de LFS met een lijsje wat ik allemaal wil weten :)

Zal meteen posten dan.

ik heb T8 verlichting, de dikke balken.
Wattage weet ik echt niet, sorry. ze komen van de LFS misschien weet jij dan het aantal watt?

Groetjess
 
Leuk hoor, lekker laten groeien nu
 

Terug
Bovenaan