muskusschildpad doet stom


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,146
Locatie
Rotterdam
Eehm ik heb al jaren een muskusschildpad. Nu zit ie al een tijdje in een nieuwere bak.
Eerst at zij stenen, nu zijn die allemaal verwijderd. Ook heeft zij ondertussen alle planten opgegeten. En nu begint ze met hout te eten???
en ze blijft het maar doen. Het is niet alsof ik haar ondervoed en ze hout moet eten om te overleven... ze is gewoon super weird en stopt alles in haar mond om te eten.
Wat kan ik doen? is het erg? Er zit soms blauwalg op en zou niet willen dat ie dat binnenkrijgt.
 
ze is ondertussen al gestopt. Ik zie het haar wel vaker doen. Misschien denkt ze dat het wortels zijn?
 
Heeft ze het in de tussentijd nog gedaan?

En hoe is het nieuwe aquarium vergeleken met het oude qua grootte en inrichting? Zou het kunnen dat ze zich nu meer verveelt of zo? Dat ze wat stimulatie mist? Ik weet niet of dat kan hoor, ik denk maar even hardop.

Over die blauwalg (cyanobacteriën) zou ik me geen zorgen maken. Blauwalg --eigenlijk zijn er heel veel soorten blauwalg-- heeft een slechte naam, maar de vormen die in aquaria voorkomen kunnen geen kwaad. Er zijn zelfs vissen die ze met alle plezier eten. En die hebben geen antigif in hun maag. ;)
 
Heeft ze het in de tussentijd nog gedaan?

En hoe is het nieuwe aquarium vergeleken met het oude qua grootte en inrichting? Zou het kunnen dat ze zich nu meer verveelt of zo? Dat ze wat stimulatie mist? Ik weet niet of dat kan hoor, ik denk maar even hardop.

Over die blauwalg (cyanobacteriën) zou ik me geen zorgen maken. Blauwalg --eigenlijk zijn er heel veel soorten blauwalg-- heeft een slechte naam, maar de vormen die in aquaria voorkomen kunnen geen kwaad. Er zijn zelfs vissen die ze met alle plezier eten. En die hebben geen antigif in hun maag. ;)
Oke das mooi. Ik heb het hem niet meer zien doen. Zit tegenwoordig wel vaak op land terwijl ze vroeger eigenlijk nooit op land ging.
Iedere keer gaat ze op land klimt ze een heel stuk de tak op om er als een soort duikplank vanaf te springen/rollen. En dit doet ze soms 3x achter elkaar.
Ik weet niet of dit uit vermaak komt maar het lijkt wel bijna zo. Ik ben op het moment bezig met een mini buiten vijvertje te maken waar zij dan soms als het lekker weer is in zou kunnen. Warmte lamp en zonnenlamp enzo zijn leuk maar kan mij voorstellen dat echt zonlicht toch veel prettiger is voor zon beestje.
Ze graaft de hele dag door, gooit stenen omver om er onder te kijken etc. Denk dat ze zich wel vermaakt.

Ook zou ik haar soms in de roofvissen bak kunnen gooien. Heb hier al vaker overna zitten denken maar ben eigenlijk toch bang dat ze een polypterus bijt.
Maar misschien ga ik dit binnenkort maar eens uitproberen. Toch wat grotere bak met veel klim oppervlak.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is het nu met je schildpad? En nog dingen veranderd aan de setup de laatste tijd? :)

Foto's plaatsen mag. 😉
 
Hoe is het nu met je schildpad? En nog dingen veranderd aan de setup de laatste tijd? :)

Foto's plaatsen mag. 😉
heb langzaam alle kleine stenen eruit gehaald. Soms probeert hij nog hout te eten maar gaat super goed met hem.
 

Terug
Bovenaan