MsFelix' nieuwe Rio 300


Chris10, ik heb over jouw bericht heen gelezen.
Bedankt voor de info over de diamantzalmen. Dat gaat het dus ook niet worden.

Zijn er wel oppervlaktevissen in Zuid Amerika? En dan bedoel ik geen bijlzalmen, die vind ik zo lelijk.
Nannostomus eques kan volgens mij niet op kamertemperatuur, maar misschien weet iemand dat beter....

Jeppo, bedankt ook voor de info... ;-)
 
Ik heb nog meer foto�s hoor...

188285msfelix_0_82_dsc01942.jpg


167334msfelix_0_82_dsc01943.jpg


Ze zijn zo fotogeniek, die knorretjes
ook zonder flits
666655msfelix_0_82_dsc01944.jpg


De Laetacara vinden het nog een beetje spannend zonder oppervlakteplanten. Ze zitten voornamelijk achterin de bak.
818459msfelix_0_82_dsc01945.jpg


973125msfelix_0_82_dsc01948.jpg


Beetje verlegen
129651msfelix_0_82_dsc01949.jpg


De Corydoras, die toch mogen blijven.
256437msfelix_0_82_dsc01950.jpg


923294msfelix_0_82_dsc01951.jpg


926383msfelix_0_82_dsc01953.jpg


182331msfelix_0_82_dsc01956.jpg


341238msfelix_0_82_dsc01962.jpg

Toen ik de Corydoras haalde, hadden er een aantal beschadigde vinnen. Ik dacht dat het wel bij zou trekken, maar dat doet het dus helaas niet. Ik zie nog altijd hetzelfde aantal met gehavende vinnen. Ze lijken er gelukkig geen last van te hebben, maar beter worden ze niet..

Mooie Otocinclus, die nog worden uitgebreid.
569685msfelix_0_82_dsc01952.jpg
 
Apistogramma borelli man
467912msfelix_0_82_dsc01965.jpg


389685msfelix_0_82_dsc01970.jpg


324784msfelix_0_82_dsc01971.jpg


Het blijft trouwens erg leuk om te zien dat de borelli en dorsigera samen aan 1 tabletje knabbelen. Net eten gegeven..
Nog wat foto�s

592512msfelix_0_82_dsc01972.jpg


383925msfelix_0_82_dsc01974.jpg


691637msfelix_0_82_dsc01976.jpg


169284msfelix_0_82_dsc01978.jpg


437432msfelix_0_82_dsc01981.jpg


Zo, hier houd ik het even bij.

Ik zit erover te denken om in plaats van de dwergknorgoerami, te kiezen voor de T. schalleri of vittata, de grotere knorgoerami soorten. Deze zitten wel aan het oppervlak en kunnen tot een graad of 21 wel aan. Maar nogmaals, eerst een koppel Laetacara eruit en de Kaap Lopez en de Sewellia.
Die laatste 2 raak ik maar niet kwijt.
 
gave foto's!
je borelli is een mooi beest :)
 
Bedankt.

Ik krijg er ook geen genoeg van. Had de laatste tijd wat minder aandacht voor de bak vanwege het gedoe met de blauwalg. De lol om in de bak te kijken, was eraf.
Maar nu de achterwand eruit is, is de lol weer helemaal terug.
 
Aan je mooie foto's is denk ik wel te zien dat de lol terug is, en (denk ik ook) dat je dol bent op de meeste van de 'geschoten' visjes. Fijn hoor!

Je bak ziet er ook heel fris uit, alsof er nooit dominante blauwalg was.
 
Dank je wel Cory.

De lol van het fotograferen zit hem ook in de camera. Sony cybershot. Echt een goed ding hoor...

Reden dat de bak er zo fris uitziet, is denk ik dat alles schoongemaakt is en alles waar blauwalg in zat of in zou kunnen zitten, is weggegooid. De stroming in de bak is ook verbeterd.
Ik blijf ervan overtuigd dat het grootste probleem de achterwand was. Als de cyanobacterie zich eenmaal genesteld heeft in die achterwand, krijg je hem er niet meer uit. Zo denk ik het ook met grind. Tussen grof grind kan ook makkelijk blauwalg ontstaan. Op zand kan dat ook, daarom in zo'n geval al het aangedane zand verwijderen.
Misschien toch het proberen waard voor mensen met een blauwalg probleem.
Check je achterwand!
 
Wat een leuke foto's. Ook fijn dat de problemen nu voorbij zijn en je weer plezier aan je aquarium kunt hebben!
 
dank jullie wel allemaal... ;)
 
Leuke foto's en vooral ook de foto's van de schooltjes.
 
Dank je...

Ik heb er nu lang over nagedacht maar heb besloten om de schooltjes te gaan vergroten.
De neontetra komen er 10 bij.
De Corydoras pygmaeus komen er 10 bij.
De Trichopsis pumila komen er 4 bij.
En de Otocinclus komen er 5 bij.

Dan kijken of de bak wat levendiger oogt.
 
Dan heb ik
35 Paracheirodon innesi
26 Corydoras pygmaeus
8 Trichopsis pumila
10 of 11 Otocinclus
2 Ancistrus LDA Violet
2 Apistogramma borelli
2 Laetacara dorsigera
1 Sewellia

Er wordt een koppel Laetacara opgehaald binnenkort. De Sewellia moet ook nog weg. Maar daar lijkt echt niemand voor warm te lopen...
 
Ik ben toch nog altijd aan het zoeken en twijfelen.
Ik zag nu Megalamphodus sweglesi voorbij komen en zie dat deze vissen niet te warm gehouden mogen worden.
Tussen 20 en 23 graden. Dat zou in principe wel aansluiten op mijn huidige bestand maar de bak wordt in de zomer hier wel veel warmer. Temperaturen waar mijn andere vissen best tegen kunnen, maar over deze heb ik dan mijn twijfels. Ook twijfel ik of het wel mooi is, al die schooltjes. Heb natuurlijk ook de neontetra al en de Corydoras zwemmen ook...
Er is veel te veel moois in deze hobby.
 
Nee, nee....
Ik ga niet afwijken. Ik ga de groep Corydoras vergroten.

Straks naar Verduijn.
Dan haal ik er 10 Corydoras bij en 5 Otocinclus en als hij ze heeft zitten, nog 3 Trichopsis pumila.
Hopelijk komt er dan nog wat meer geknor in de bak.
Uitbreiding van de neontetra laat ik even achterwege. Eerst maar eens kijken hoe de bak oogt met de nu genoemde aanvullingen.

Anyway, ben benieuwd waar ik straks uiteindelijk mee terug kom haha.. :p
 
Ik ben ook benieuwd....
Als je het mij vraagt toch een behoorlijk zware vissenpopulatie!
 
Ik heb de groep Corydoras vergroot, knorretjes bij gezet en er komt nu niets meer bij. Er gaat alleen nog maar het 1 en ander uit.

Ik heb nu dan
25 Paracheirodon innesi
32 Corydoras pygmaeus
8 Trichopsis pumila
4 Laetacara dorsigera (waarvan 1 koppel weg gaat)
6 Otocinclus (die ook niet meer aangevuld worden voorlopig)
2 Apistogramma borelli
2 Ancistrus LDA violet
1 Sewellia


De Kaap Lopez vrouw heb ik eruit gehaald, die viel alles wat nieuw is aan.
Ze zit in een emmer en gaat morgen terug naar Verduijn.
Tenzij iemand ze gratis wil komen ophalen, dat kan ook.

Het bestand lijkt fors, maar vergeet niet dat het allemaal kleine visjes zijn.
Als je in mijn bak kijkt, is er absoluut geen sprake van overbevolking.

De grote school Corydoras is wel spectaculair! Aan de andere kant zitten ze ook heel vaak gewoon te chillen en zie ik ze dan nauwelijks.
Ben het er wel mee eens dat dit het is, meer moet er niet in. De Sewellia ga ik misschien ook weg brengen.
Ik was bij Verduijn wel bijna helemaal verliefd geworden op de Laetacara orangeflossen. Een prachtige Laetacara soort! Maar dan zou ik mijn gehele bestand om moeten gooien, de Laetacara die er nu in zitten moeten verkopen en afscheid moeten nemen van alle Corydoras, die ik net had laten uitvangen, geen Trichopsis pumila meer....
Zit er nog wel aan te denken maar ja, ik heb nu net de school aangevuld dus het blijft voorlopig zoals het nu is. Wel een visje om te onthouden voor de toekomst.
 
mooi bestand hoor
en de Otocinclus leuk visje grappige tekening net of twee paar ogen heeft
compliment voor de mooie foto�s

groet
jaap
 
Om te laten zien hoe de bak er nu bij staat, wat foto's.
Dit keer geen geweldig close ups maar overzicht foto's van afstand.

Aangezien ik geen oppervlaktevis kan vinden, heb ik het oppervlak maar verfraaid met hout. De knorretjes gaan nu weer meer bovenin zitten, maar dat kan ook komen doordat dat monster eruit is, de Kaap Lopez dame.
796842msfelix_0_82_dsc02092.jpg


531484msfelix_0_82_dsc02091.jpg


647463msfelix_0_82_dsc02093.jpg


273371msfelix_0_82_dsc02094.jpg


Zolang ik nog foto's kan maken en er maar 1 vis op staat, is de bak niet overvol :D
337839msfelix_0_82_dsc02096.jpg


394968msfelix_0_82_dsc02097.jpg


De Echinodorus ozelot wordt met de dag mooier.
333748msfelix_0_82_dsc02098.jpg


936123msfelix_0_82_dsc02100.jpg


629831msfelix_0_82_dsc02102.jpg


32 Corydoras pygmaeus, dat ziet er dus zo uit..
454548msfelix_0_82_dsc02106.jpg


658536msfelix_0_82_dsc02107.jpg
 
521722msfelix_0_82_dsc02108.jpg


427474msfelix_0_82_dsc02110.jpg


Vanaf de bank..
418944msfelix_0_82_dsc02114.jpg


Het grappige is dat nu er bovenin hout hangt, de Laetacara maar ook de neontetra en knorretjes vaker bovenin te vinden zijn.
De Kaap Lopez had waarschijnlijk ook teveel invloed bovenin.
Ik ben momenteel erg tevreden zo.
Nu moeten de Laetacara weer even duidelijk koppels gaan vormen, zodat er straks 1 koppel uit kan.
 
Geweldig zoveel pygmaeus! Ook wel grappig om te zien dat een Echinodorus Ozelot, die in mijn Rio125 een flinke plant is, in een Rio300 een bescheiden plantje wordt ;).
 
Dank je.

Overigens heb ik bij de welbekende aquariumwinkel online ook 2 Echinodorus besteld die wat roder van kleur worden. Er zal wat minder Cabomba over blijven, deze was alleen voor de herstart.
De rode planten moeten zorgen voor iets meer variatie en diepere kleuren.

Ik blijf het zeggen, maar wie er interesse heeft in de Kaap Lopez dame...
Morgen afhalen in Rotterdam, gratis. Ze is al uitgevangen. Anders gaat ze terug naar de winkel.

Ook de Sewellia blijft te koop staan, t.e.a.b.
 
Mooie foto's hoor en mooi scherp.

groeten Albert
 
En natuurlijk ook een mooie bak.Ziet wel gaaf uit zulke grote scholen m.n. de corydoras.
 
Dank je wel Albert.

Ik heb trouwens mijn pakketje binnen en heb toch 2 prachtige Echinodorus red diamond binnen gekregen. Ze staan nu nog in een emmer. Morgen eens een mooi plekje zoeken ervoor..
En heb ook voeding voor bij de wortels erbij gehaald.
 
Een erg gevarieerde bak, schooltjes vissen, hout en planten ik vindt het zeker wat hebben, compliment.
 
Heel mooi! Ziet er echt schitterend uit :)
 
Dank jullie wel.
De Echinodorus red diamond zullen achterin de bak komen te staan, waarschijnlijk allemaal linksachter zodat er een grote groep mee ontstaat. De ozelot wordt dan iets naar voren verplaatst.
Ook worden morgen 2 Laetacara dorsigera opgehaald. Het is mij wel duidelijk dat 1 koppel Laetacara en een koppel Apistogramma in deze maat bak wel voldoende is.
Er zal zo wat meer rust in de bak komen, minder irritatie en wellicht worden de Apistogramma dan ook nog eens aardig tegen elkaar :D

De knorretjes beginnen zich wel naar boven te verplaatsen, nu het hout er hangt en er meer drijfplanten zijn. Vooral het nieuwe, jonge grut zoekt een schuilplaats tussen de wortels van de Limnobium en de Riccia. Ik zie tot nu toe maar 3 nieuwe knorretjes.
Hopelijk is die ene niet opgegeten....
 
Mijn compliment, zeer mooi!
Geef je CO2?
 
Dank je wel Chris.

Nee, geen Co2. Wel Easy Carbo een paar keer per week. Als ik eraan denk...
En heb vandaag wat voedingsbolletjes in de bodem bij de Echinodorus gestoken.

De Echinodorus red diamond staat in de bak en is links erin gekomen. Ze moeten natuurlijk even aanslaan, maar ze zien er erg mooi uit.
De ozelot is een beetje naar rechtsmidden gegaan.

De Laetacara zijn helemaal niet gegaan hihi...
Ze zijn vrij schuw en het is ons niet gelukt om ze uit te vangen.
Er is wel een plan... wachten op een nestje. Dan kan ik ze er zo uit pakken :D

Tot die tijd blijft het bestand dus zoals het nu is, min de Kaap Lopez vrouw. Zij is wel vandaag verhuisd naar de bak van Mascha&Ivo.
 
Is echt heel mooi geworden,knap gedaan!
Wanneer kom je weer eens in mijn album kijken naar de visjes? :juggle: :D
 

Terug
Bovenaan