Mosselen bereiden voeren


Corydora-lover

Well-known member
Lid geworden
9 januari 2019
Berichten
140
Leeftijd
58
Locatie
Luyksgestel
Website
weerstationluyksgestel.nl
Van de week ga ik diepvriesmosselen halen om mijn discussen en andere vissen mee te voeren.

Hoe moet ik een en ander bereiden en voeren.

Heb hier nog geen ervaring mee en hoor graag jullie methodes

Marcel
 
Ik heb dit in blisters voor de zeewaterbak en maak het even goed fijn als dat nodig is en spoel het even af in een zeefje.
 
Als je het in de diepvriesvorm koopt ( blisters) dan kun je het gewoon aan de vissen geven/voeren.Bij ingevroren complete mosselen zou ik ( na ontdooien) het "harde"gedeelte verwijderen voor je het aan de vissen geeft,het harde gedeelte,ik weet niet hoe dit normaal gesproken heet,zal wel een benaming hebben,maar dat eten de vissen niet op.
Geef je toch complete mosselen in de vaste vorm dan moet je het gedeelte wat te hard is en niet opgegeten wordt wel zo af en toe verwijderen uit de bak.

Hou ook even in de gaten of ze de mosselen wel accepteren,indien je complete ontdooide mosselen voert en de vissen vinden het lekker dan kunnen ze zo'n mossel helemaal uit elkaar trekken,maar zeer waarschijnlijk moeten ze er even aan wennen,ik zou als ik jou was beginnen met wat zachte stukje's.

Mochten de discusvissen het goed accepteren wees er dan ook nog een beetje voorzichtig mee in de wekelijkse hoeveelheid en geef vooral niet teveel.

Zelf geef ik nog regelmatig de blistervorm,maar zoals vermeld ze eten niet alles op.
 
Bedankt voor de uitgebreide info
Ik ga vrijdag naar Heevis in Eindhoven en ga even kijken wat ze hebben.

Ik zag op YouTube iets van mosselpasta wat je aan de ruit kan kleven.

Heeft daar iemand ervaring mee

Marcel
 
Bedankt voor de uitgebreide info
Ik ga vrijdag naar Heevis in Eindhoven en ga even kijken wat ze hebben.

Ik zag op YouTube iets van mosselpasta wat je aan de ruit kan kleven.

Heeft daar iemand ervaring mee

Marcel


Heevis had mij geadviseerd om blisters te gebruiken, maar mijn kleinste zijn een cm of 7 a 8 dus kan ik wel een keer proberen met hele mosselen

Marcel
 
even in de blender, fijn malen.
 
Discus food zelf maken. op YouTube.
 
Ik geef mijn Discussen ook mosselen. Ik haal wel wat dingen er af zodat ik niet later in de bak hoef te zoeken hierna.
Zo haal ik de (mantel)randen er af. Trek de (zwarte) voet er uit met de spieren. En tot slot dat ronde spiertje er uit. Kun je ook allemaal later doen maar scheelt mij weer opruimen. Schitterend hoe ze allemaal er op duiken en niet alleen de Discus ook L nummer enz. Ook kun je heel eenvoudig ze aan stukjes scheuren.
Ik haal ze trouwens gewoon in de super, erg goedkoop.
 

Bijlagen

  • IMG_20181028_141905.jpg
    IMG_20181028_141905.jpg
    137.9 KB · Weergaven: 190
Ja, is goed voor alle vissen. zijn er gek op.
 
Ik geef mijn Discussen ook mosselen. Ik haal wel wat dingen er af zodat ik niet later in de bak hoef te zoeken hierna.
Zo haal ik de (mantel)randen er af. Trek de (zwarte) voet er uit met de spieren. En tot slot dat ronde spiertje er uit. Kun je ook allemaal later doen maar scheelt mij weer opruimen. Schitterend hoe ze allemaal er op duiken en niet alleen de Discus ook L nummer enz. Ook kun je heel eenvoudig ze aan stukjes scheuren.
Ik haal ze trouwens gewoon in de super, erg goedkoop.

Hey, moeten ze niet rauw gevoerd worden
 
Hey, moeten ze niet rauw gevoerd worden
Ik geef ze al 1 1/2 jaar en ze smaken prima. In de blister zijn ze ook gekookt. Daar zitten alleen alle dingen die ik er uit haal natuurlijk wel in vermalen. Die blisters heb ik ook trouwens.
 
Ik geef ze al 1 1/2 jaar en ze smaken prima. In de blister zijn ze ook gekookt. Daar zitten alleen alle dingen die ik er uit haal natuurlijk wel in vermalen. Die blisters heb ik ook trouwens.
Die blisters vinden ze hier ook top
 

Terug
Bovenaan