Mosseldiertje


KillerVis

Well-known member
Lid geworden
5 december 2014
Berichten
99
Locatie
Apeldoorn
Goedenavond,

Ik heb enorm veel van die verrekte mosseldiertjes. Nu heb ik al enkele oplossingen geprobeerd, echter werkt het niet naar behoren.

Ik heb zoal geprobeerd; flubenol, wegzuigen met slangetje...

Wat zijn nog meer opties? Iemand enig idee?
 
Ik heb ze ook gehad en ze gaan vaak vanzelf weer weg en een andere effectieve manier weet ik ook zo niet.
 
Ik had er ook garnalen inzitten maar ze aten wel ook de jonkies van de garnalen maarja ik moest iets en heb nu geen mosseldiertjes meer en inmiddels bergen jonkies van de garnalen nadat de pygmeausjes verhuisd zijn
 
Dieren toevoegen omdat er een probleem is is vaak een mindere oplossing, niet iedereen kan deze dieren naderhand goed kwijt en dan zit je er mee.
Beter om minder te voeren, dan hebben ze geen eten en blijft het onder controle.
Dat klopt maar ik snap best dat je schijtzat word van die mosseldiertjes en dan is dieren inzetten imo helemaal niet zo erg als je inderdaad erna maar een goed huisje voor hebt
 
Alle chemische bestrijdingsmiddelen die mosseldiertjes doden, doden ook je garnalen, maarz e zijn er wel, lernex pro bijv. blijft wel een half jaar in je systeem zitten en letterlijk alles gaat dood aan kreeftachtigen en slakken
 
Of flubenol werkt durf ik niet te zeggen want dat is meer tegen wormen en planaria. Dit middel is niet schadelijk voor garnalen.
 
Flubenol gingen mijn garnalen niet zo lekker op. Heeft minimaal 3 maanden geduurd alvorens ze weer actief werden.. algeneter, pakt die ze ook toevallig?
 

Terug
Bovenaan