Mosballen 'kweken'


R

RiseOfinformation

Guest
Hai :)

Ik heb dus al maanden lang ��n mosbal die behoorlijk groot is geworden in vergelijking met hoe die was. Maar zou je deze mosbal in twee�n kunnen knippen zodat je twee aparte mosballen hebt en deze dan ook nog groeien? Of zou er een andere betere manier zijn?


Groetjes,
Eline
 
je kan hem ook gewoon inkorten (rond knippen).

en dan met de restjes een nieuwe mosbal draaien.
 
Je kan er ook inderdaad kleine stukjes af knippen en dat over kienhout of zo in je bak wrijven.
Groeit zo weer een nieuwe aan.
Gaat alleen wel tergend langzaam.... bij mij in ieder geval.. haha
 
In twee stukken knippen heb je twee halve bollen, ze groeien niet rond, je moet een systeem hebben dat ze rollen, dan worden ze rond.
 
Het duurt even maar gewoon door midden knippen en dan als een bal gehakt draaien. Ik ben ook aan het experimenteren. Bij mij zien de kleinere ballen er niet fraai uit, maar dit lijkt me een kwestie van even de tijd uitzitten en dan net zo lang draaien tot ie goed is.
 
Niekserr zei:
Je kan er ook inderdaad kleine stukjes af knippen en dat over kienhout of zo in je bak wrijven.
Groeit zo weer een nieuwe aan.

Werkt dat maar zo ;)
 
Dus is het beste nu om hem wel door midden te knippen? :p
 
Kan best geen probleem, rond worden ze alleen in de natuur waar ze continue in beweging zijn.
 
Beste lijkt mij om er niet aan te gaan knippen,juist mooi toch een grote mosbal?
 
Seabait zei:
Beste lijkt mij om er niet aan te gaan knippen,juist mooi toch een grote mosbal?

Het is inderdaad wel mooi zo'n grote mosbal, maar ik vind ze behoorlijk duur per stuk (aangezien mijn maandbudget niet zo hoog is) en ik zelf ook een hele tijd bezig ben geweest met planten zelf kweken en het hiermee ook wel wil proberen.
 
Ps bij knippen deukt ie in en kan je hem evt niet echt mooi doormidden krijgen

Beter is een vlijmscherp mes en hem dan doorsnijden zonder te drukken.
 
Seabait zei:
Werkt dat maar zo ;)

Is toch ook zo! Of ben ik nou gek :p.
Heb zelf een plukje ervan afgeknipt dat zich nu op t kienhout heeft gehecht.
Groeit erg langzaam weer aan.

Je kunt ook doormiddenknippen en dan met bijv. visdraad er weer een mooi balletje van maken.
 

Terug
Bovenaan