Moordlustige mannengup?! Vrouwtje doodgebeten?!


K

Kimmy1989

Guest
Hi,
Weer een vraagje, ik heb 4 vrouwen guppen en 1 man. Nu vis ik net het grootste vrouwtje dood eruit met een sneetje in haar buik net achter haar kieuwen. Ik zag gisteren en vandaag steeds het mannetje hiernaartoe zwemmen en tegenaan beuken. Het mannetje viel ook alleen steeds dit vrouwtje lastig en de andere keek hij maar sporadisch naar..
Kan het zijn dat het mannetje het vrouwtje zo vaak 'gebeten' heeft dat ze hieraan dood is gegaan?! Ze zag er verder goed uit, zwanger buikje.
 
Niemand?
 
Nou ik zou het sneu vinden als dit bij mijn andere vrouwen ook gebeurd dus ik hoop dat snel iemand het antwoord weet, dan zou ik de mannengup eruit moeten halen, snap je ;)
 
hoe groot is je bak?

veel verstop plekken?
 
Nee lijkt me heel sterk. De andere vissen zullen vast een hapje gegeten hebben nadat het vrouwtje overleden is.

Zitten er andere soorten bij?
 
Ik heb een 65L bak met vrij veel planten en verstopplekken. Verder zitten er 4 oto's in, 3 jonge zwaarddragers (3-4 cm), 2 jonge black mollys (2-3cm) die kunnen het toch ook niet geweest zijn? Het was echt een sneetje heel duidelijk, verder was er niets aangevroten ofzo bij de gup. Kan het anders iets scherps in mijn bak zijn? Of overvoeren ofzo? Vind het zo vreemd, maar ben nog maar een beginner...
 
Iets scherps kan, maar lijkt me heel sterk. Dan moet ze der eigen nek doorgesneden hebben. Heb je ander een foto?
 
Nee heb helaas geen foto gemaakt...
 

Terug
Bovenaan