Mooie vissen, heerlijke joekels


Deze vissen zijn nog behoorlijk snel dus ik denk niet dat ze heel erg onder hun handicap lijden. Al weet je dat natuurlijk nooit 100% zeker.
 
De Ryukin en zeker de enkelstaartige zijn toch wel mee van de sterkste sluierstaart varianten en daardoor juist ook prima in een vijver te houden. Over smaak valt te twisten maar voor de liefhebbers zijn dit toch wel erg mooie exemplaren.
 
Botia zei:
Deze vissen zijn nog behoorlijk snel dus ik denk niet dat ze heel erg onder hun handicap lijden. Al weet je dat natuurlijk nooit 100% zeker.
Precies. Het is heel makkelijk om te roepen dat het zielig is als je zulke vissen nooit hebt zien zwemmen of �berhaupt niks van de variant weet. Toen ik net met sluiers begon vond ik het ook te ver gaan, maar het zijn hele taaie vissen die geen last hebben van hun uiterlijk, behalve dat ze een gevoelige zwemblaas hebben, maar bij goede kweek valt dat ook mee (net als bijv. heupdysplasie bij honden). Ze zijn ook erg actief (wat ze juist weer leuk maakt) en hangen echt niet in een hoekje zielig te zijn.
 
astrid j zei:
darter zei:
De meeste babies vind ik ook lelijk ;)

Ohh, dat zegt mijn man ook altijd, net kleine oude mannetjes hahaha, maar kunnen idd mooi in de sluier zijn ;)
En dan gaat het toch weer over sluiers.
 
Jones zei:
Botia zei:
Deze vissen zijn nog behoorlijk snel dus ik denk niet dat ze heel erg onder hun handicap lijden. Al weet je dat natuurlijk nooit 100% zeker.
Precies. Het is heel makkelijk om te roepen dat het zielig is als je zulke vissen nooit hebt zien zwemmen of �berhaupt niks van de variant weet. Toen ik net met sluiers begon vond ik het ook te ver gaan, maar het zijn hele taaie vissen die geen last hebben van hun uiterlijk, behalve dat ze een gevoelige zwemblaas hebben, maar bij goede kweek valt dat ook mee (net als bijv. heupdysplasie bij honden). Ze zijn ook erg actief (wat ze juist weer leuk maakt) en hangen echt niet in een hoekje zielig te zijn.
Precies en hier ben ik helemaal mee eens. Wel zijn deze dieren natuurlijk mismaakt maar ze kunnen zich prima handhaven.

Wel vind ik dat men bij vissen veel verder gaat dan bij andere dieren (soms te ver). Ik denk dat als ik bewust een kat zou fokken met uitpuilende ogen, of een gezwel op zijn kop en 2 staarten dat ik meteen voor de grootste dierenbeul op aarde wordt uitgemaakt
 
Ik moet zeggen dat ik de Oranda veel verder vind gaan. Deze vissen hebben wel last van hoe ze eruit zien. Als de wen zich goed (?) ontwikkelt zien ze na een tijdje niets meer, de wen is gevoelig voor infecties + over het algemeen zijn dit erg gevoelige vissen (hoewel er waarschijnlijk verschil zit tussen HQ en massaproductie).
 
Ik merk dat bij goede oranda de wen veel minder snel groeit en ook veel minder rare 'vervormingen' krijgt dan bij de massa productie.

Daarnaast zijn deze vissen geheel anders dan bijvoorbeeld een hond die een korte neus heeft en hier zichtbaar last van heeft, en een kat die een korte neus heeft, niet meer normaal kan eten (ademen valt opzich mee bij persen) en veel traanbuis problemen heeft.
 

Terug
Bovenaan