mond van mijn goudvis


I

iremaysenkilic

Guest
is het normaal als mijn goudvis dat doet
 

Bijlagen

  • 3B104146-1624-4FAA-8C8E-04C5EDED6719.jpeg
    3B104146-1624-4FAA-8C8E-04C5EDED6719.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 93
  • 080D6EB1-4145-4B2D-BF55-1F49018CE0FF.jpeg
    080D6EB1-4145-4B2D-BF55-1F49018CE0FF.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 96
  • 423E4CE9-8DCD-4181-B54D-11EA13269109.jpeg
    423E4CE9-8DCD-4181-B54D-11EA13269109.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 86
In de tijd die je hebt gebruikt om al je vragen te stellen en twee topics te openen, had je ook kunnen Googlen; hoe huisvest ik een sluirstaart. Stop met vragen stellen en ga je inlezen. Leer over je huisdier, wat heeft het nodig?
 
In de tijd die je hebt gebruikt om al je vragen te stellen en twee topics te openen, had je ook kunnen Googlen; hoe huisvest ik een sluirstaart. Stop met vragen stellen en ga je inlezen. Leer over je huisdier, wat heeft het nodig?
In de tijd die je hebt gebruikt om al je vragen te stellen en twee topics te openen, had je ook kunnen Googlen; hoe huisvest ik een sluirstaart. Stop met vragen stellen en ga je inlezen. Leer over je huisdier, wat heeft het nodig?
In de tijd die je hebt gebruikt om al je vragen te stellen en twee topics te openen, had je ook kunnen Googlen; hoe huisvest ik een sluirstaart. Stop met vragen stellen en ga je inlezen. Leer over je huisdier, wat heeft het nodig?
ik mag doen wat ik wil op deze site mag alles vragen en antwoorden als ik meer advies wil mag dat!
 
ik mag doen wat ik wil op deze site mag alles vragen en antwoorden als ik meer advies wil mag dat!
Ga jij maar lekker je aacount laten verwijderen hoor, en vooral niks doen met d egoed bedoelende adviezen en lekker je goudvisjes een miserabel 1-jarig leventje geven,
 
Maar natuurlijk! Misschien werkt omgekeerde psychologie dan wel. Komtie;

Wat je ook doet, zoek niet op hoe je een sluierstaart huisvest! Niet doen!
 
Maar natuurlijk! Misschien werkt omgekeerde psychologie dan wel. Komtie;

Wat je ook doet, zoek niet op hoe je een sluierstaart huisvest! Niet doen!
hahah nee hoor ik snap watchers bedoelt alleen ben nog ene beginner maar sommige reacties vat ik gemeen op
 
Ga jij maar lekker je aacount laten verwijderen hoor, en vooral niks doen met d egoed bedoelende adviezen en lekker je goudvisjes een miserabel 1-jarig leventje geven,
aan jou heb ik niks ga jij maar haat zaaien op een beginner
 
Mensen, laten we aardig zijn voor elkaar en elkaar respecteren.
 
We proberen je te helpen alleen komt het over alsof je niet wilt luisteren naar ons advies. Ik zie zo vaak hier goudvissen in kleine bakkies, echt naar. En de eigenaren willen er bijna niet aan geloven dat dat ECHT niet kan want hallo, vroeger zaten ze in een kommetje! Maar ze hebben echt een grote plas water nodig en zijn eigenlijk lastige vissen om gezond te houden. Vandaar het advies; lees je in. Dan begrijp je ook waarom wij dingen zeggen. Zo, en nu leren over je goudvis en bedenken; hoe kunnen we ervoor zorgen dat dit beestje een beter leven krijgt?
 
We proberen je te helpen alleen komt het over alsof je niet wilt luisteren naar ons advies. Ik zie zo vaak hier goudvissen in kleine bakkies, echt naar. En de eigenaren willen er bijna niet aan geloven dat dat ECHT niet kan want hallo, vroeger zaten ze in een kommetje! Maar ze hebben echt een grote plas water nodig en zijn eigenlijk lastige vissen om gezond te houden. Vandaar het advies; lees je in. Dan begrijp je ook waarom wij dingen zeggen. Zo, en nu leren over je goudvis en bedenken; hoe kunnen we ervoor zorgen dat dit beestje een beter leven krijgt?
vissen horen sowieso niet een kom alleen nu alle winkels gesloten zijn weet ik niet wat ik moet doen in verband met corona
 
Dierenspeciaalzaken zijn gewoon open! Maar Waar deze moppies meer aan hebben is een groot tweedehands aquarium van marktplaats met een flinke pomp. En voor nu, zolang de grotere bak er nog niet is, elke dag een waterverversing van minstens 50%. Of doe ze weg aan iemand die ze goed kan huisvesten. En dan tover je je bak om naar iets wat er wel in past zoals een betta (verwarming nodig), garnalen of enkele endler guppies. Alhoewel 50 liter ook al weinig is voor guppies want dat zijn drukke zwemmers.
 
Dierenspeciaalzaken zijn gewoon open! Maar Waar deze moppies meer aan hebben is een groot tweedehands aquarium van marktplaats met een flinke pomp. En voor nu, zolang de grotere bak er nog niet is, elke dag een waterverversing van minstens 50%. Of doe ze weg aan iemand die ze goed kan huisvesten. En dan tover je je bak om naar iets wat er wel in past zoals een betta (verwarming nodig), garnalen of enkele endler guppies. Alhoewel 50 liter ook al weinig is voor guppies want dat zijn drukke zwemmers.
ik heb 3 sluiers in een 30 l bak
Dierenspeciaalzaken zijn gewoon open! Maar Waar deze moppies meer aan hebben is een groot tweedehands aquarium van marktplaats met een flinke pomp. En voor nu, zolang de grotere bak er nog niet is, elke dag een waterverversing van minstens 50%. Of doe ze weg aan iemand die ze goed kan huisvesten. En dan tover je je bak om naar iets wat er wel in past zoals een betta (verwarming nodig), garnalen of enkele endler guppies. Alhoewel 50 liter ook al weinig is voor guppies want dat zijn drukke zwemmers.
mn klas genoot heeft 3 vissen in 30 l bak sluierstaarten alleen de vrouwtje die zit er net zoals mijn vis uit maar de mannetjes doen het wel gwn goed en zien er normaal uit. komen ziektes meer voor bij vrouwen
 
Lieve IreIremaysenkilic,

Om te beginnen, goed dat je hier op het forum hulp zoekt. De mensen hier hebben veel kennis en ervaring, het is dan ook raadzaam om hun advies aan te nemen.
Soms komen we wat nors over omdat het erg frustrerend en verdrietig is om keer op keer te moeten zien dat vissen worden gekocht, zonder dat iemand zich op voorhand goed heeft geïnformeerd over de juiste zorg en huisvesting voor deze prachtige dieren. Die fout is helaas ook snel gemaakt omdat veel winkeliers je gewoon zo veel mogelijk willen verkopen en je niet de juiste informatie geven. Dus dat je nu 3 sluiers met alle goede bedoelingen in een 30 literbak hebt gezet wat ècht, ècht niet goed is, moet je jezelf maar niet kwalijk nemen. Je wist immers niet beter.

Maar nu weet je wèl beter. Het kan gewoon niet. Al heb je 100 klasgenoten, familieleden of kennissen die het ook zo doen. Jij weet nu beter, en je kunt het niet zo laten.

Luister dus alsjeblieft goed naar het advies dat je hier krijgt. Probeer alsjeblieft door de af en toe gemene toon heen te lezen en focus je vooral op het advies, want daarvoor ben je hier gekomen, omdat je goed voor je vissen wil zorgen.

Doe nu iedere dag een waterwissel van 50% zo lang je de vissen nog hebt, terwijl je zo snel mogelijk zoekt naar iemand die ruimte en mogelijkheden heeft om je lieve vissen van je over te nemen en te verzorgen zoals ze nodig hebben (of breng ze terug naar de winkel) zodat ze lang en gelukkig kunnen leven. Jij wil die vissen misschien dan niet 30 jaar hebben, maar de vissen die jij hebt, en waar jij nu dus de verantwoordelijkheid voor hebt, willen dat wel worden!

Je kunt alvast op dit forum een oproep plaatsen bij 'aangeboden'.

Verder raad ik je aan om vòòrdat je besluit andere vissen te kopen, je heel goed in te lezen over die vissen (Hoe groot en hoe oud worden ze? Met hoeveel willen ze liefst zijn? Kunnen ze goed bij elkaar? Hoeveel ruimte hebben ze nodig? Welke watertemperatuur hebben ze het liefst? Zijn er nog speciale eisen?).

Lees ook vooral goed over hoe een aquarium op te starten (indraaien), zodat er al een goed balans is vòòrdat je vissen toevoegt. Zo voorkom je al een hoop ellende en verdriet voor de vissen en jezelf.

Realiseer je dat een aquarium houden erg leuk en leerzaam is, maar dat het ook een grote verantwoordelijkheid is dat tijd en toewijding vergt, en soms ook best veel geld kost. Dat zijn dingen waar je goed over na moet denken of je dat wel wil en kan, voordat je er aan begint.

Ik wens je veel geluk en wijsheid!🙂
 

Terug
Bovenaan