Molly met 1 oog


Milan hoefnagel

New member
Lid geworden
4 maart 2023
Berichten
0
Leeftijd
18
Hallo ik heb 1 muskus schildpad die nog maar een paar maanden oud is ik had vandaag 3 Molly erbij gedaan maar de schildpad heeft 1 Molly zijn oog op gegeten Molly zit nu in een andere bak wat moet ik doen??
 
Ik zou de vis in schoon water op temperatuur houden en hopen dat er geen infectie hij komt. En geen vissen meer bij vleesetende schildpadden zetten. Dat is duur voer.
 
Heb je misschien een foto van de bak? En de maten? Zodat we een indruk kunnen krijgen van de omstandigheden. :)

Gek ergens dat zo'n jong schildpadje al een molly te pakken krijgt. Er zijn zat mensen die vissen bij schildpadden houden (ik zelf ook), en dat is bij een voldoende grote bak (en voldoende diep water.......) meestal geen probleem. Een molly moet toch wel snel genoeg zijn om weg te kunnen zwemmen, zou je denken. En dan geeft zo'n schildpad het al gauw op.

Wat je nu moet doen? Tsja. Nu je molly half blind is, wordt het alleen maar lastiger voor 'm om in leven te blijven daar... voor nu beter apart houden, en anders een exit bedenken naar iemand anders misschien. Als de verkoper heeft geweten dat de vissen bij een schildpad zouden komen, dan is die nog erop aan te spreken.
 

Terug
Bovenaan