Mogelijkheden bij kempvis en kogelvis


Het spijt me, maar dit is is pure onzin.
Ten eerste, Betta's vinden het absoluut niet erg om in grote bakken te worden gehouden.
Ten tweede, 1m en 2v in 60cm is vragen om problemen. In 80cm ook trouwens, maar daar is de kans dat het goed gaat groter.
Nogthans heb ik al verschillende keren gelezen dat een betta het niet zo prettig vind om in een grotere bak te moeten zitten en zelfs in mijn eigen topic toen ik mijn betta uit mijn 1m bak moest halen.
 
Een te grote bak voor een vis?
Hoe gaat dat met de wilde kempvis in Thailand/Vietnam/Maleisie dan?
Zoekt hij dan de riviertjes en peoltjes uit die niet groter zijn dan X bij X centimeter?
Nee, hij zoekt de oevers op van die riviertjes, waar het niet zo diep is.
Zoals hiervoor opgemerkt: het gaat om de diepte. Niet om de grootte.
 
Nogthans heb ik al verschillende keren gelezen dat een betta het niet zo prettig vind om in een grotere bak te moeten zitten en zelfs in mijn eigen topic toen ik mijn betta uit mijn 1m bak moest halen.
ja en nee. Sommige Betta mannen hebben zo'n achterlijke grote staart waarmee ze amper kunnen zwemmen. Als ze in een grote bak zitten dan raken ze uitgeput.
Maar een 'plakaat' Betta kan gerust in een groter bak.
 
Desondanks zou ik geen kogelvis samenhouden met een Betta. Betta mannen verdedigen hun territorium fel en kunnen een kort lontje hebben.
En als we het hebben over de Carinotetraodon travancoricus, dat kunnen ook rotzakjes zijn als ik me niet vergis.
Heeft de dwergkogelvis ook geen brak water nodig?
 
Desondanks zou ik geen kogelvis samenhouden met een Betta. Betta mannen verdedigen hun territorium fel en kunnen een kort lontje hebben.
En als we het hebben over de Carinotetraodon travancoricus, dat kunnen ook rotzakjes zijn als ik me niet vergis.
Heeft de dwergkogelvis ook geen brak water nodig?

Nee niet alle kogelvisje hebben dat nodig. Deze is daar een uitzondering van bij mijn weten. Heb gekeken op kogelvis site.

ja en nee. Sommige Betta mannen hebben zo'n achterlijke grote staart waarmee ze amper kunnen zwemmen. Als ze in een grote bak zitten dan raken ze uitgeput.
Maar een 'plakaat' Betta kan gerust in een groter bak.

Ik weet zo even niet welke Betta type ik heb maar geloof wel zo'n soort. Maar die van mij zijn vinnen waren erg beschadigd, die groeien langzaam weer terug.
 
M'n kempvis is wel tevreden geloof ik. Vrolijk bezig met het maken van een schuimnest. Oranje dekseltje liggen slakken eitjes op vandaar dat die in het water ligt

Snapchat-1735983205.jpg
 
Mooie blauwe betta man.
 

Terug
Bovenaan