Mn bakje in opgroei door Loaches.


Als het goed is komen er straks weer wat nieuwe plantjes binnen :D
Nog even een paar kiekjes van enkele bewoners
Even een siesta voor de bodemvroeters, geweldig leuke beestjes die weeralen, erg tam en komen altijd even aan je hand sabbelen of door je hand krioelen als je in de bak bezig bent.
IKF2jjrZ_n1oVR6gjv6_lJ1hEg0JPy62.jpeg

Mooie L010
IKF2jjrZ_n1oVR6gjv6_lJ1hEg0JPy62.jpeg

Onafscheidelijk duo siameses, helaas joeg nummer 3 deze twee constant op en zijn ze dus nog met zn twee, ik denk een koppel gezien het verschil in postuur
IKF2jjrZ_n1oVR6gjv6_lJ1hEg0JPy62.jpeg

Hele leuke stoere jonge naald vrouw. Ontzettend leuk beestje, heel nieuwsgierig en totaal niet bang. Zodra er iets nieuws in het aquarium komt zit ze er gelijk met de neus bovenop en van alle kanten te bestuderen. Absoluut nergens bang voor. Ze zit overigens in een groepje, maar is meestal alleen op pad en op onderzoek uit.
IKF2jjrZ_n1oVR6gjv6_lJ1hEg0JPy62.jpeg

De mesvis in zn grot, die komt pas naar buiten zodra de schemer begint. Erg mooi en lief beest die geen vlieg kwaad doet (behalve soortgenootjes dan daarom is hij ook alleen helaas)
IKF2jjrZ_n1oVR6gjv6_lJ1hEg0JPy62.jpeg

En natuurlijk de schatjes het goudalen groepje, door hen is mijn aquarium liefde begonnen, kan wel de hele dag naar ze kijken..
IKF2jjrZ_n1oVR6gjv6_lJ1hEg0JPy62.jpeg

Fijne dag allemaal
:D
 
De nieuwe plantjes zijn weer gepoot, ben benieuwd hoe snel het gaat groeien.. Misschien dat ik mn verlichting iets hoger moet zetten, de witte balk staat maar op 65% overdag

gqcPtQkJPsJyj4YCgKXsAraJfLTz5f1D.jpeg

gqcPtQkJPsJyj4YCgKXsAraJfLTz5f1D.jpeg

gqcPtQkJPsJyj4YCgKXsAraJfLTz5f1D.jpeg

gqcPtQkJPsJyj4YCgKXsAraJfLTz5f1D.jpeg
 
Mascha&Ivo zei:
leuk, rhomboocellatus
Ja klopt, die zaten een keer bij een bakje wat ik kocht. Alle andere kleine visjes heb ik een beter huis voor gezocht,want er raakten enkele vermist... Ik verdenk de polypterus.. Die rhomboocellatus passen gelukkig nog niet in zn mond. Over anderhalve week komt als het goed is de 120cm, dan zullen ze met de naalden verhuizen naar een 'veiligere' plek ;)
 
Totaalfoto'tje
vTJhtBluqEBtoopgEnI0L95q8TtQj0Lf.jpeg

De mangrove is best gezellig geworden, er lijkt al een feestje gaande ;)
vTJhtBluqEBtoopgEnI0L95q8TtQj0Lf.jpeg

En mn uitzicht vanaf de bank :)
vTJhtBluqEBtoopgEnI0L95q8TtQj0Lf.jpeg

Het is nog lang niet zoals het uiteindelijk moet worden, maar het is een begin :D
 
jessicapilon zei:
Erg mooi. Is alle materiaal echt wat je hebt gebruikt?
Dankjewel! Alle planten, mosballen en zand is echt. Alleen het hout is bijna allemaal nep, omdat in echt hout altijd gaatjes en scheurtjes zitten, of kunnen ontstaan en ik heb voornamelijk aalvissen en die wurmen zich graag in smalle openingen en dan ben ik bang dat ze vast komen te zitten in het hout.. dat blauwe wat je ziet op de foto zijn filtermatten,daar heb ik de stronken mee dichtgestopt, zodat er niemand in kan kruipen. Moet nog iets bedenken om het weg te werken..Het stuk hout aan de linkerkant is wel echt, ook helemaal dichtgestopt met matten ;) maar die ligt er tijdelijk tot de anubias muur weer terug komt (als de algen weg zijn)
:)
 
Gisteravond de achterkant zwart gemaakt. Ben er nog niet uit of ik er helemaal content mee ben..
Dit is tijdens zonsopgang

W-ePmyJFO5DPHXpVfHBG_XRcwaZOtsWd.jpeg

W-ePmyJFO5DPHXpVfHBG_XRcwaZOtsWd.jpeg

W-ePmyJFO5DPHXpVfHBG_XRcwaZOtsWd.jpeg
 
Met mijn vraag doelde ik ook op het hout en het schors op de bodem :) . Ik begrijp nu waarom dit niet echt is. Ik vind de achterwand zo wel leuk omdat de decoratie en de bodem zo ook mooi afsteken tegen de donkere achterwand.
 
Hihi had het liefst ook wel echt hout gebruikt, misschien komt dat ook nog wel als ik ergens een mooi stuk tegen kom wat er 'veilig' uitziet en een beetje betaalbaar is ;)
Thanks ik geloof dat de visjes er ook wel 'blij' mee zijn dat donkere :)
 
Belangrijk is dat jij het mooi vindt en dat de bewoners zich er prettig bij voelen. Zal daarom ook vast wel goed komen.
ik heb laatst bij de Pets Place hier aan de Rijksweg Spiderwood gekocht en daar waren nog een paar leuke stukken, maar ja of jij dat veilig vindt kan ik niet beoordelen. ook de Discus op Paddepoel had laatst redelijk wat stukken liggen.
Maar ik moet zeggen dat je het niet eens ziet dat het niet echt is en veiligheid staat voorop natuurlijk.
 
Ik zal er binnenkort eens gaan kijken, bedankt voor de tip :)
 
Ik vind het nu ook wel mooier met je zwarte achterwand.
Alleen moeten de plantjes nog wat groeien, dan wordt het nog wat mooier ;)
 
Sanneke80 zei:
Ik vind het nu ook wel mooier met je zwarte achterwand.
Alleen moeten de plantjes nog wat groeien, dan wordt het nog wat mooier ;)
Thanks! :) ja idd plantjes mogen wel flink gaan groeien, hopelijk gaat dat een beetje snel.. Ben al blij dat ze blijven staan met die bodemvroeters, die weeraaltjes hebben er een hobby van gemaakt om onder de planten door te graven :p
 
Mooie aqua.
Ook apart met die aaltjes.
Deze heb ik eigenlijk nooit gezien.
(ook nooit van gehoord. Tenminste niet voor in de aqua's)
 
Wieringer78 zei:
Mooie aqua.
Ook apart met die aaltjes.
Deze heb ik eigenlijk nooit gezien.
(ook nooit van gehoord. Tenminste niet voor in de aqua's)
Thank you :) het leuke van de meeste aaltjes (en naaldjes) is dat ze behoorlijk 'tam' worden. Als ik ergens bezig ben in de bak dan komen ze met hun neus erbovenop om te kijken wat ik aan het doen ben en sommigen komen expres mn hand inzwemmen alsof ze komen 'knuffelen'
 
Plantjes beginnen al te groeien gelukkig :)
qT15P20kZDwAWyJBuYPaexrdCoDASnXd.jpeg

qT15P20kZDwAWyJBuYPaexrdCoDASnXd.jpeg

Poging tot rode mangrove te laten groeien in mn bak..
qT15P20kZDwAWyJBuYPaexrdCoDASnXd.jpeg

Naaldje wilde ook graag op de foto
qT15P20kZDwAWyJBuYPaexrdCoDASnXd.jpeg

Mooie dikzak groeit als kool
qT15P20kZDwAWyJBuYPaexrdCoDASnXd.jpeg
 
Ben heel benieuwd hoe lang dat zand wit blijft.
Haha ja ik ook wel, denk opzich wel een tijdje gezien de stroming bijna alle vuil naar het filter duwt.. Maar ik vind het ook niet erg als het wat donkerder wordt, want ik heb het zand meer op de structuur en fijne korrel dan de kleur gekozen ;)
 
Aparte bak, heeft wel iets.
Maar als ik het goed zie mankeert er wel het 1 en ander aan je visbestand.
Wat is het visbestand nu?
 
Ik kan me vergissen hoor, maar dan hoor ik dat ook graag.
Wel blijf ik benieuwd naar het totale visbestand.
 
Aparte bak, heeft wel iets.
Maar als ik het goed zie mankeert er wel het 1 en ander aan je visbestand.
Wat is het visbestand nu?
Een groepje Polypterus (boven, midden en bodem)
goudalen(bodem,boven)
weeralen (bodem,midden en boven)
dwergklauwkikkers (boven,midden en bodem)
1 mesvis black ghost
en paar rhomboocellatus (midden)
2 panga's (midden en die gaan misschien naar een ander huis)
corydoras (bodem)
Microphis brachiurus ( die gaan zsm over naar een eigen bak, omdat deze snachts moeten slapen en de rest voormamelijk snachts actief)
2x L010 kleine algeneters (bodem midden boven)
2x siamese algeneter (bodem midden boven)
 
Plantjes zijn inmiddels mooi aan het groeien
37eHsnd7ZxzQ0niVPulEsGUpKquNXhEh.png

En mn vriendje komt altijd even knuffelen
2016_09_15_02_38_26.jpg
 
Hoe het er inmiddels bij staat
8sUllxGoX4K3-k7-zfenaVhISY1o1fy-.jpeg

Wimpelalen zien er zo schattig uit:smitten:
8sUllxGoX4K3-k7-zfenaVhISY1o1fy-.jpeg


En de polypterus zien er ook heel schattig uit, alleen die zijn ietsjes gemener..;)
8sUllxGoX4K3-k7-zfenaVhISY1o1fy-.jpeg


Visbestand in de bak is inmiddels veranderd, de naalden en kikkers zijn verhuisd naar hun eigen bak. De twee L010 meervalletjes wil ik ook nog graag overplaatsen naar de naaldenbak, maar die laten zich tot op heden nog niet vangen..
 
Even over de DKK. Ik heb er dus 6 en daar zat een Betta bij. Deze hebben ze 2 vinnen half gesloopt en deze zit nu apart. Vaak zag ik de DKK al wel happen naar de Betta als er eten was dus de Betta komt niet terug. Toen de DKK klein was had ik dit probleem niet maar ja ze zijn nu volgroeid en meer mans (beter gezegd meer kikker). Ik hoop dat het goed blijft gaan bij jou maar je bak is wel groter dacht ik en dat scheelt misschien ook.
 
Even over de DKK. Ik heb er dus 6 en daar zat een Betta bij. Deze hebben ze 2 vinnen half gesloopt en deze zit nu apart. Vaak zag ik de DKK al wel happen naar de Betta als er eten was dus de Betta komt niet terug. Toen de DKK klein was had ik dit probleem niet maar ja ze zijn nu volgroeid en meer mans (beter gezegd meer kikker). Ik hoop dat het goed blijft gaan bij jou maar je bak is wel groter dacht ik en dat scheelt misschien ook.
Oh wat vervelend! Dus je vindt ze nou niet meer zo lief:p
Ik heb zelf eerlijk gezegd nog nooit iets van agressie oid gezien bij de kikkers, die van mij zijn dan ook een beetje dik en ze zitten idd in een 120cm bakje. Ik geloof dat het 7 kikkers zijn, 5 volwassen en 2 wat jongere.
Zat de betta dan misschien veel op de bodem dat de kikkertjes erbij konden komen? Of gingen ze echt achter de betta aan?
Toevallig heb ik er ook een betta man bij inzitten sinds kort.
 

Terug
Bovenaan