mn 1e aquarium met zelfgemaakte inrichting


Love it, hoe je het nu hebt. Die zwaarden vond ik niet zo mooi gelukt, voor de rest erg mooi. Ga ik ook eens proberen denk ik.
 
Ik heb je tekst even doorgelezen, nu je erover praat ben i kwel helemaal mee met je verhaal.
Tof project, en eens iets anders dan wat we altijd te zien krijgen.
Succes!
 
Heel tof! Over een paar jaartjes, als mijn zoontje wat ouder is en ook een eigen aquarium wil weet ik bij wie ik moet aankloppen voor iets bijzonders!
 
Ben inderdaad ook heel benieuwd hoe de bak er gevuld bij zal staan!
 
echt heel leuk dat mensen de moeite nemen om te reageren op mijn bakkie...het word gewaardeerd!!

daarom zal ik ff updaten hoe het er nu bij staat....ik had wat tegenslag met de inlaat van mijn filter....naja ik brak hem eraf

dus na wat klooien heb ik hem weten te fiksen en draait de hele boel.
filter inlaat.jpg


toen ontdekte ik dat ik geen rekening heb gehouden met de verwarming...dus die zit tijdelijk ff tegen de voor ruit...heel handig.

dit is op dit moment mijn planten bestand:

crinum calamistratum.jpg
crinum calamistratum

echinodorus barthii.jpg
echinodorus barthii

eleocharis sp montevidensis.jpg
eleocharis sp montevidensis

ludwiga.jpg
ludwiga

2017-07-29 21.06.02.jpg
dit is denk een soort amerikaans gras maar dat moet ik nog verder uitzoeken

mocht iemand een foute naam zien ofzo...laat het weten svp

limnobium laevigatum.jpg
vergeet bijna de....limnobium laevigatum

2017-08-03 22.43.03.jpg
en zo staat het er nu bij...ik raak zelf niet uitgekeken dus ik zeg missie geslaagd tot nu toe


en uiteraard de 1e bewoners:

pomecea diffusa.jpg
atya gabonensis.jpg
poropanchax normani.jpg
paracheirodon simulans.jpg


1 pomecea diffusa/2 atya gabonensis/10 poropanchax normani/12 paracheirodon simulans

ze zwemmen vaak als een school rond heel leuk om te zien....afrika meets z.amerika



ben nog aan het kijken naar algen eters (rineloricaria red lizard)

op de bodem...corydoras ....die hebben dacht ik wel zand nodig dan


dwerggoerami/antennebaars vind ik ook wel toffe vissen....weet nog niet wat ik uiteindelijk doe voorlopig voeg ik nog wat planten bij maar geen dieren.....eerst maar kijken hoe het gaat voor dat ik de sterren van mijn bak uit kies....en ik ben bezig om een bio-co2 systeem te maken

this is it voor nu....fijn weekend en tot bubbels
 
valisnera staat er ook in...oeps
 
Ziet er heel leuk uit! Twee tips:
1) De meeste verwarmingselementen kunnen ook horizontaal boven de bodem worden geplaatst, wellicht dat je er dan wel een geschikt plekje voor kunt vinden. Misschien zelfs wel uit het zicht...
2) Vul je aquarium tot de zwarte rand om het 'lekken' van storend licht te voorkomen...
 
die kokosnoot is ook wel een beetje een inside joke...kennen jullie ovide nog?? (kijk uit malloot...een kokosnoot) onder onze vrienden is dat een dingetje zeg maar...ga blowen en het word vanzelf grappig.


Ovide was the shit :cool:
 
Ik had hem net al opgezocht, maar na de reactie van sanneke, haar schuld ;)

 
Kijk uit malloot, een kokosnoot! Briljante cartoons!
 
Ziet er heel leuk uit! Twee tips:
1) De meeste verwarmingselementen kunnen ook horizontaal boven de bodem worden geplaatst, wellicht dat je er dan wel een geschikt plekje voor kunt vinden. Misschien zelfs wel uit het zicht...
2) Vul je aquarium tot de zwarte rand om het 'lekken' van storend licht te voorkomen...


ik had het wel opgezocht maar zag dat het niet zou kunnen....maar ga nog is kijken dan

zou wel top zijn als ie plat kan....dan verdwijnt hij zeker uit het zicht

met dat licht ben ik nog bezig...heeeeel irritant idd

zijn 2 witte buizen en best fel...wil er 1 uv in doen zoiezo....het idee was ook om uitstekende planten te hebben en door de open rand bovenop het water kijken...maar of dat echt zo werkt
 
Heel erg gaaf zo! Even lekker laten groeten!
En daarover gesproken, wellicht kan je je element ook verstoppen achter wat planten. Verticaal maar toch uit het zicht.

Het idee van op het water kijken is leuk, maar gaat met zo'n laagje zoals je ziet niet werken. Beter idd vullen en eventueel vanaf bovenaf, door de kap kijken als je wilt

Waarom een uv lamp boven de bak? Tegen algen enzo? Want dat is superslecht voor je ogen en de vissen. Die lampen moeten afgesloten zijn nml. Of bedoel je zo'n meer paarse lamp? Welke ik boven de bak heb hangen...
 
Heel erg gaaf zo! Even lekker laten groeten!
En daarover gesproken, wellicht kan je je element ook verstoppen achter wat planten. Verticaal maar toch uit het zicht.

Het idee van op het water kijken is leuk, maar gaat met zo'n laagje zoals je ziet niet werken. Beter idd vullen en eventueel vanaf bovenaf, door de kap kijken als je wilt

Waarom een uv lamp boven de bak? Tegen algen enzo? Want dat is superslecht voor je ogen en de vissen. Die lampen moeten afgesloten zijn nml. Of bedoel je zo'n meer paarse lamp? Welke ik boven de bak heb hangen...


mijn fout whahaha...dat is pcies wat ik bedoel....ach ja als je met van alles tegelijk bezig bent dan loopt het wel is door elkaar lol

greetz
 
heb er nu 2 rineloricaria bij en een koppel colisa lalia.....en mn 1e slakkenplaag jippie

nu hoor ik er echt bij in de aquarium wereld hahaha
 
Daar heb ik er ook 1 van rondzwemmen, door dochterlief 'Plak' genoemd ;) Leuke dieren!
 

Terug
Bovenaan