Misvormde goudvis


J

JWK

Guest
Hallo,

Vandaag zag ik bij kennissen een aqua (60cm) met daarin een goudvis en een sluierstaart.
We weten allemaal dat zo'n bak totaal niet geschikt is en dat heb ik hen ook uitgelegd.

Echter mijn vraag gaat over het volgende: bij de goudvis is in 6 weken tijd aan beide zijden van de buik een soort doorzichtige kauwgombubbel ontstaan. Aan de ene zijde is de bubbel groter dan aan de andere zijde, waardoor de vis krom trekt naar rechts.
Het beestje kan nog amper zwemmen en de 2 bubbels lijken ieder moment de kunnen knappen.

Mijn eerste gedachte is om hem uit zijn lijden te verlossen.
Maar wat zou het kunnen zijn? Is dit een zwemblaasprobleem (de vis kan nog wel de bodem bereiken) of is het iets anders? Wat kan er eventueel aan gedaan worden?

Graag jullie reactie.
Jan Willem
 
Binnen infectie, of vergroeing.
Als niet constant water ververst wordt ,,zwemmen ze in hun eigen afval. Ammoniak.
Lijkt mij niet gezond.
 
Gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Ja, dat weet ik. Helaas komt dit te vaak voor.....
 
Ja,dank je.

En juist met 60 cm,gaat het hard,he.
 
Is het ook niet zo dat als dit soort vissen in een te klein aquarium zitten dat hun ingewanden doorgroeien en hun lichaam niet? Waardoor ze dus ook dood gaan
 
Het lijkt wel of de zwemblaas aan beide zijden naar buiten is gestulpt.

Wat kan ik het beste doen? Zoals gezegd denk ik zelf er aan om een einde aan zijn leven te maken, maar ik wil toch wel eerst zeker weten of er nog andere opties zijn. Ik heb zelf ook geen ervaring met goudvissen ( en sowieso ook niet met zieke vissen)
 
Ja,foto maken.

Dan beoordelen.
 
Ik ben niet meer bij hen, dus foto heb ik niet.
Maar bedenk: een goudvis met aan beide zijden een kauwgombubbel.
Ik heb dit zelf nog nooit gezien.
 
Nou,is Niet goed,of met jong.
 
Dat is niet goed inderdaad en ik betwijfel ook of dat nog goed komt. Het kan heel goed een ontsteking zijn of een vergroeiing of een ontsteking door het vergroeien. Ik denk niet dat dat nog goedkomt.
 
De goudvis is inmiddels uit zijn lijden verlost.
 
Jammer maar soms is dat niet anders mogelijk.
 

Terug
Bovenaan