Minimum hoogte aquarium


JesseV

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2018
Berichten
160
Leeftijd
32
Hoi allemaal,

Is er een minimum hoogte van het aquarium voor corydorassen? Ik wil een stelling bouwen met 2 bakken van 70x30x25(hoog)
Nou heb ik gelezen dat 50 cm misschien te hoog zou zijn ivm met het happen naar lucht. Maar kan een bak ook te laag zijn? 20 a 25 cm? Dit ivm met schuine dak van de zolder.
Hoor graag jullie idee hierover.
Gr
 
Zon kallax aquarium van 68x38x22 lijkt mij ook een gaaf model, lekker diep. Maar.. is nog lager. 22 cm en dan nog 1 cm van de rand af + je bodem, houd je 20 cm over.
 
Als je je stelling 10cm lager maakt, kun je wat meer standaardbakken kwijt. Juwel 60cm, Dennerle 30l cube zijn allebei zo'n 35cm hoog. Die cube is overigens niet perse geschikt voor cory's, maar even ter illustratie.
 
Wanneer Corydorassen lucht willen happen, wat eigenlijk niet eens zo vaak gebeurd, ik zie het nauwelijks in mijn bak, kunnen ze echt wel 50 cm. of meer omhoog komen. Dat ze in onze bakken wat minder omhoog komen heeft ook weer van doen met het feit dat het in onze bakken vaak helderder is dan in de natuur, denk ik zo.
 
Als je je stelling 10cm lager maakt, kun je wat meer standaardbakken kwijt. Juwel 60cm, Dennerle 30l cube zijn allebei zo'n 35cm hoog. Die cube is overigens niet perse geschikt voor cory's, maar even ter illustratie.
Klopt, maar ik vind een diepe en langere bak mooier
 
Wanneer Corydorassen lucht willen happen, wat eigenlijk niet eens zo vaak gebeurd, ik zie het nauwelijks in mijn bak, kunnen ze echt wel 50 cm. of meer omhoog komen. Dat ze in onze bakken wat minder omhoog komen heeft ook weer van doen met het feit dat het in onze bakken vaak helderder is dan in de natuur, denk ik zo.
Ik zie het ook niet vaak gebeuren dat zij naar lucht happen. Ik denk dat een corydoras ook liever meer oppervlakte heeft dan hoogte.
 
Het hoogteprobleem bij corydoras is er vooral bij jongen, de eerste weken dan.
Grotere vissen hebben daar geen moeite mee.
On topic... ik denk niet dat corydoras zich slecht zouden voelen in een laag aquarium.
15-20cm waterhoogte is meer dan genoeg.
 
Het hoogteprobleem bij corydoras is er vooral bij jongen, de eerste weken dan.
Grotere vissen hebben daar geen moeite mee.
On topic... ik denk niet dat corydoras zich slecht zouden voelen in een laag aquarium.
15-20cm waterhoogte is meer dan genoeg.
Onzin en een vooral veel nagepraat fabeltje, ook jonkies hebben geen problemen met hoogte
 
Corydora zijn vooral gebaat bij lengte x diepte, ook ik kan mij niet voorstellen dat die 22cm hoogte een probleem moet vormen.
 
Ze gaan hier gewoon 70cm naar boven hoor. Geen enkel probleem.
 

Terug
Bovenaan