Mini kreeft


Kommetje

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2022
Berichten
550
Leeftijd
36
D1733004-39E8-4B5A-88C0-05B01D77E468.jpeg
Ik wil wat leuke kijk diertjes toevoegen aan mijn 60 liter kommetje.

Heb hier gehoord dat visjes niet echt een optie zijn door mijn beperkte bak lengte van 40cm.

In mij aquarium zitten al vuurgarnalen en 2 otocinclus. Deze doen het erg goed allemaal.

Mijn bak is redelijk beplant en draait al een maand of 8 goed!

Ik vroeg me af heeft er iemand voor mij info over kleine kreeftjes.

Is mijn bak er geschikt voor?
Hoeveel moet je er minimaal houden bij elkaar?
Gaat het samen met de andere bewoners?
Wat eten ze?
Maken ze de planten stuk?
 
Dwergkreeftjes heb je diverse soorten van zelf vind ik de cpo de mooiste, slopen niet je planten en staan bekend om hun vriendelijke karakter, wat ik me alleen afvraag of ze de otosinclus met rust zullen laten, beide soortjes komen niet in het wild bijelkaar voor dus of het slim is om ze samen te houden is maar de vraag. dit geld trouwens voor alle kreeftsoorten
 
Dwergkreeftjes heb je diverse soorten van zelf vind ik de cpo de mooiste, slopen niet je planten en staan bekend om hun vriendelijke karakter, wat ik me alleen afvraag of ze de otosinclus met rust zullen laten, beide soortjes komen niet in het wild bijelkaar voor dus of het slim is om ze samen te houden is maar de vraag. dit geld trouwens voor alle kreeftsoorten

Bedankt voor je berichtje… Dat weet ik natuurlijk ook niet… In teksten die ik erover las staat dat je ze wel met vissen samen kunt houden maar niet bij slome vissen met lange vinnen. De oto’s zijn behoorlijk snel als ze willen maar misschien is het niet handig.

Misschien op het forum ervaringen?
 
Bedankt voor je berichtje… Dat weet ik natuurlijk ook niet… In teksten die ik erover las staat dat je ze wel met vissen samen kunt houden maar niet bij slome vissen met lange vinnen. De oto’s zijn behoorlijk snel als ze willen maar misschien is het niet handig.

Misschien op het forum ervaringen?
Ja ik heb ze samen gehad met corydorasjes en dat is altijd goed gegaan, ook de grotere algeneters (ancistrus) lieten ze met rust maar hoe dit met otosinclussen gaat weet ik dus niet want een otosinclus is niet heel groot dus misschien dat de kreeft in een hongerige bui een poging onderneemt
 
Het hangt ook van het karakter af want ik had een cpo die ging vanaf een hoog stuk hout de aanval openen op de vinnen van de vissen in de bak.
 

Terug
Bovenaan