Mini- hillstream


B

blackmoor

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuw bakje ingericht, een soort van hillstream. (50x30x30)
Wat zou hier inkunnen? Vis gaat lastog worden denk ik, maar qua kreeften ofzo? Misschien een cpo kreeft, alhoewel die meer beschutting nodig hebben?

IMG_4613.JPG
 
Misschien eens beginnen om daar een zee bakje van te maken en zodoende de nodige kennis op te doen ?
 
bedoel je met soort van hill-stream alleen de inrichting of ook de bijgepaste stroming? want een felle stroming kan geen 1 kreeft waarderen denk ik zo.. althans ze zijn er niet op gebouwd.
 
Een harem Rhinogobius duospilus moet toch wel kunnen. Bijvoorbeeld 1 man met 3 vrouwtjes. En dan met een schooltje chinese danio's van circa 10 stuks.
 
bedoel je met soort van hill-stream alleen de inrichting of ook de bijgepaste stroming? want een felle stroming kan geen 1 kreeft waarderen denk ik zo.. althans ze zijn er niet op gebouwd.

Ow.... Nu heb ik er idd sterke stroming inzitten ja.
 
Een harem Rhinogobius duospilus moet toch wel kunnen. Bijvoorbeeld 1 man met 3 vrouwtjes. En dan met een schooltje chinese danio's van circa 10 stuks.

De rhinogobius is wel heel leuk, maar die eet rode muggenlarven...... Ik denk niet dat je die vissen kan aanwennen op droogvoer toch?

Chinese danio's zijn ontzettend leuk, maar kun je die ook in zo'n klein bakje? Ik lees dat ze wel 120L nodig hebben!
 
De rhinogobius is wel heel leuk, maar die eet rode muggenlarven...... Ik denk niet dat je die vissen kan aanwennen op droogvoer toch?

Chinese danio's zijn ontzettend leuk, maar kun je die ook in zo'n klein bakje? Ik lees dat ze wel 120L nodig hebben!
Diepvries voer moet ook wel lukken :) En dan langzaam laten wennen aan droogvoer, bijvoorbeeld door diepvries voer en droogvoer gezamenlijk te geven.

Chinese danio's kunnen naar mijn weten zeker in een 50cm bak. Ze hebben alleen open ruimtes nodig om te kunnen zwemmen, en dat hebben ze in jouw bak :)


Een ander optie is bijvoorbeeld een speciale biotoop maken voor een Sewellia soort. Veel stroming en op kamertemperatuur houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb bij de Wui de Rosy Loach zitten en die zijn ook erg leuk.
 
Diepvries voer moet ook wel lukken :) En dan langzaam laten wennen aan droogvoer, bijvoorbeeld door diepvries voer en droogvoer gezamenlijk te geven.

Chinese danio's kunnen naar mijn weten zeker in een 50cm bak. Ze hebben alleen open ruimtes nodig om te kunnen zwemmen, en dat hebben ze in jouw bak :)


Een ander optie is bijvoorbeeld een speciale biotoop maken voor een Sewellia soort. Veel stroming en op kamertemperatuur houden.

Oké, dan neem ik iniedergeval chinese danio's! Ik vroeg dat van het droogvoer omdat ik op vakantie niet voor mijn vissen kan zorgen, en mijn buren ook niet. Dus ik neem alijd een voederapparaat, maar dat gaat lastig met diepvriesvoer:br:

Trouwens, die sewillia's zijn wel heel mooi, maar daar hangt ook een prijskaartje aan....
 
Oké, dan neem ik iniedergeval chinese danio's! Ik vroeg dat van het droogvoer omdat ik op vakantie niet voor mijn vissen kan zorgen, en mijn buren ook niet. Dus ik neem alijd een voederapparaat, maar dat gaat lastig met diepvriesvoer:br:

Trouwens, die sewillia's zijn wel heel mooi, maar daar hangt ook een prijskaartje aan....
Wil je iets gaafs hebben dan betaal je er ook voor. Zeker als het niet vaak in de handel voorkomt :)
 
en je zit er waarschijnlijk lang aan vast. Dus je kan beter mooiere vissen halen die iets duurder zijn dan minder leuke die goedkoper zijn.

btw er zijn toch helemaal geen sewiliia's die kunnen in 50x30x30?
 
Als ik eerlijk ben vind ik het een beetje vreemd dat er Chinese danio's voor dit bakje word aangeraden. Het zijn enorme drukke zwemmers blijkt uit ervaring. Er word altijd minimaal 80cm voor de Chinese danio aangeraden. Ik zou ze dus niet in dit bakje houden. Ik denk dat je beter naar de rasbora hoek kunt kijken. :)

Mvg
 
en je zit er waarschijnlijk lang aan vast. Dus je kan beter mooiere vissen halen die iets duurder zijn dan minder leuke die goedkoper zijn.

btw er zijn toch helemaal geen sewiliia's die kunnen in 50x30x30?

Da's ook weer zo, maar ik weet echt niet waar ik die überhaupt kan kopen?
En ik denk dat mijn bak idd te klein is
 
Ik zou ze dus niet in dit bakje houden. Ik denk dat je beter naar de rasbora hoek kunt kijken. :)

Ow.... Maar houden die ook zo van stromin?
 
Ja ik zat zelf ook te denken om een hillstream op te starten in 80x40x40 maar heb uiteindelijk maar besloten om te wachten tot een grotere bak van min 1m. Vanwege stroming problemen en visbestand enzo..

maar als het goed is zijn er wel gastromyzon soorten die te houden zijn in 50x30x30. En dat is ook makkelijker qua voedsel en andere dingen.
 
maar als het goed is zijn er wel gastromyzon soorten die te houden zijn in 50x30x30. En dat is ook makkelijker qua voedsel en andere dingen.

Ik zie er wel een aantal, maar die zijn haast nergens verkrijgbaar
 
Ik weet dat romberg ze afentoe heeft. Maar vanuit gelderland daarnaar toe rijden… :petjeaf:
 
Ik weet dat romberg ze afentoe heeft. Maar vanuit gelderland daarnaar toe rijden… :petjeaf:

En hoe zit het met wildvang nederlandse grondels? Ik weet toevallig dat er in de nederlandse rivieren een boel grondels zitten, is het niet mogelijk er een paar te vangen en over te zetten? Of gaat dat zeker fout?
 
Ik had vroeger donderpadden. Super leuke vissen. nog steeds 1 van mijn favorieten. Maar lijken mij nogal te groot voor zo'n bak

Maar zouden
Rhinogobius wu niet kunnen?
 
Ik had vroeger donderpadden. Super leuke vissen. nog steeds 1 van mijn favorieten. Maar lijken mij nogal te groot voor zo'n bak

Maar zouden
Rhinogobius wu niet kunnen?

Oh, ja dat dacht ik al..... ze kunnen idd best groot worden... In wat voor een bak hield jij ze dan?

Daar staat ook 60x30.... Mijn bak is 50x30
 
Oh, ja dat dacht ik al..... ze kunnen idd best groot worden... In wat voor een bak hield jij ze dan?

Daar staat ook 60x30.... Mijn bak is 50x30
ik had 1 donderpad in een 1,2x1x1,2x0,3 bak waar nu de schildpadjes in zitten
 
ik had 1 donderpad in een 1,2x1x1,2x0,3 bak waar nu de schildpadjes in zitten
Ow.... De grootste die ik ooit heb gevangen was 8 cm! Worden ze dan nog groter?
 
Oh, ja dat dacht ik al..... ze kunnen idd best groot worden... In wat voor een bak hield jij ze dan?

Daar staat ook 60x30.... Mijn bak is 50x30


Ik heb de Wui hier in een Aqua 60 en die is ook niet zo breed. Geloof rond de 1600 vierkante centimeter oppervlak. Het zijn niet van de echte zwemmers en ze zitten graag onder een steen waar ze het zand onder vandaan graven.
 
Oké, dan zal ik daar nog eens naar kijken. Als ik ze maar op vakantiedagen met een voederapparaat kan voeren
 
Stiphodons zijn veel leukerderder hoor! ;)
 
Stiphodons zijn veel leukerderder hoor! ;)

Die kunnen toch ook niet in een 50 cm? En eten die ook droogvoer (al is het maar voor 3 weken?)
 
Lees net vanaf 60cm idd.
Ze eten droogvoer maar zijn wel heel kieskeurig met wat precies.
 
Lees net vanaf 60cm idd.
Ze eten droogvoer maar zijn wel heel kieskeurig met wat precies.


Die eten uitsluitend in een 4 sterren restaurant:D:D;). Ik ken de Stiphodons zelf niet maar de Wui is een makkelijke eter en af en toe wat levendvoer stellen ze ook op prijs.
 

Terug
Bovenaan