Mini-doe-het-zelven


V

VissenIlona

Guest
Hoi,
Ik heb een juwel rekord 700 en daar zit alleen rechtsachter (als je voor het aquarium staat) een uitgang voor snoeren. NIet handig als je intussen een pomp, een verwarming en graag ook nog een co2 set wilt gaan installeren. Dus lijkt het me handig om links achterin ook een inkeping te hebben voor snoeren.

Weet iemand of het mogelijk is om een klein stukje uit een juweldeksel te halen en waarmee ik dat het makkelijkst kan doen?

Hoeft maar heel klein te zijn, zodat er een slangetje en een stekkertje langs kan. Maar het moet er wel uit zonder dat alles doormidden scheurt ;)
 
Ja hoor, is mogelijk. Heb ik ook gedaan met een ijzerzaagje en een kniptang aan de linkerzijde van mijn lichtbak van de 70 liter,
 
Dankje Fozzy, fijn om te horen dat het gelukt is! Dan zal het mij toch ook moeten gaan lukken ;) Wist uberhaubt niet of het wel echt mogelijk was. Leuk klusje voor komend weekend!
 
Heb het zelf met een kniptang gedaan, pas wel op, knip niet een te groot stuk want dan springt er ineens een scheur in je deksel!
 
Deed het eerst met een speedboor,dan de stukjes wegzagen.
 
Ik heb het ook gewoon met een ijzerzaagje, een tang en wat schuurpapier gedaan ;)
 
Teken eerste even af, dus deel wat eruit moet teken je af en zet je wat strepen in zit dat duidelijk is als je bezig bent wat weg moet en wat niet.

Gebruikt bij voorkeur een zaag of boor, en geen tang, kans dat plastic scheurt is vrij groot(hardplastic barst snel) als je geen ervaring hebt met dit soort werk, en dat idee heb ik door je vraagstelling kan beter niet met kap beginnen. Ik denk zelf dat beter is om er even iemand bij te roepen die wat meer ervaring heeft met klussen.

Wat je kan doen is als je geen speedboor hebt is met klein boortje(bijv 3 a 4mm boortje) om de zoveel millimeter een gaatje te boren op het lijntje wat je hebt afgetekend, vervolgens zaag je de deeltje die er tussen zitten weg. Met vijl haal je de ruwe delen die nog over zijn weg.

Kapjes zijn niet goedkoop, zou zonde zijn als je het sloop door verkeerde handelingen.
 
Hoi! Ik zag net dit berichtje nog, wilde er net aan beginnen namelijk! Dus bedankt nog voor de tips.

Intussen heb ik samen met mijn vader (een heel handige man met een schuur vol gereedschap ;)) een stukje eruit gehaald. Net gepast en het is helemaal goed gegaan. Enige wat ik nog moet doen is even de ruwe dingen weg vijlen en/of een schuurpapiertje er langs halen. Gelukkig was het echt een heel klein stukje, want ik hoefde alleen maar voor mijn co2-slangetje een stukje eruit te halen en evt het draad van mijn verwarming (maar die heb ik maar een paar maanden per jaar erin)

Super bedankt voor de tips. Ik ben helemaal happy!
 

Terug
Bovenaan