Milwaukee Sms122 Ph Controller


Y

yov

Guest
Heeft er iemand persoonlijke ervaringen met deze controller?

Ik stond op het punt om een HS aqua over te nemen maar vond de vraagprijs wat te hoog als ik voor een pak minder deze milwaukee kan kopen.

mvg,
Yov
 
ken hem niet heb alleen mij twijfels bij de ijking en hoe stabiel dit blijft
instellen met een schroevendraaier aan voor en achterzijde die regelbare weerstand wil nog wel eens verlopen
kan best goed zijn maar is voor mijn gevoel apart

ph controller op 2017-02-06 19-23-55.png



let wel is een iets andere controller maar de afstelling blijft gelijk
plaatje oogt duidelijker

groet

jaap
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je punt.
Het lijkt me sowieso verstandig om regelmatig de werking te controleren ook vanwege vuil op de probe.
Daarnaast een timer erop zodat die snachts niet aan gaat en een drop checker in het aquarium dan lijkt het me op zich veilig.

Ben op zoek naar een instapper en deze lijkt me aardig geschikt.
 
ken hem niet heb alleen mij twijfels bij de ijking en hoe stabiel dit blijft
instellen met een schroevendraaier aan voor en achterzijde die regelbare weerstand wil nog wel eens verlopen
kan best goed zijn maar is voor mijn gevoel apart

Bekijk bijlage 7901


let wel is een iets andere controller maar de afstelling blijft gelijk
plaatje oogt duidelijker

groet

jaap
Denkelijk valt dat wel mee, ook mijn controller stel je in met een schroevendraaier. Doet het al jaren perfect.

ph-201[1][1].jpg
 
Ik snap je punt.
Het lijkt me sowieso verstandig om regelmatig de werking te controleren ook vanwege vuil op de probe.
Daarnaast een timer erop zodat die snachts niet aan gaat en een drop checker in het aquarium dan lijkt het me op zich veilig.

Ben op zoek naar een instapper en deze lijkt me aardig geschikt.
heel eerlijk begrijp ik de rede van de tijdklok niet zo als de ph rond de ingestelde waard blijft voegt ie ook geen co2 toe
dus waarom een tijdklok
heb hem er hier niet tussen en de ph waarde blijft mooi stabiel 7.0 en geen C02 overschot

groet
jaap
 
Omdat het een beetje zonde is als die om 1 uur snachts een "berg" co2 gaat verspillen in mijn ogen.
 
Omdat het een beetje zonde is als die om 1 uur snachts een "berg" co2 gaat verspillen in mijn ogen.
hangt er natuurlijk van af of de co2 gebruikt wordt s´nachts als de ph rond de ingesteld waarde blijft gebeurt dit niet geen co2 verlies.
of je ph waarde stabiel blijft is s´nachts is natuurlijk de vraag als je de controller uit zet s´nachts.
hier dus niet als ik de co2 toevoeging uitzet loopt ie op naar 7,5 en heeft s´morgens weer een tijd nodig om naar 7.0 te gaan.
is dan maar de vraag of ik dan veel co2 bespaar om het in de nacht uit te zetten en of de schommeling voor vis en plant gunstig is.
verlaag de ph van 7,9 naar 7,0 via de co2 toevoeging.

groet
jaap
 
Mijn eerste controller was ook de Milwaukee Sms122, in mijn opzichte een prima een controller.
Had hem een jaar aan mijn bak hangen voordat ik toch wel weer iets nieuws tegenkwam, maar hij doet alles wat die moet doen.

Zelf had ik er geen tijdsklok tussen zitten want wat is anders het nut van de controller? de controller zorgt er voor dat de Ph stabiel blijft, en als jij er een tijdsklok tussen wil gaan zetten dan kan het
zo zijn dat er 's nachts een schommeling is in de Ph-waarde, wat uiteindelijk niet echt gunstig is voor zowel de planten als vissen.
Dus als je deze controller aanschaf zou ik het sowieso afraden om er een tijdsklok tussen te plaatsen. een dropchecker alleen is al ruim voldoende!

De elektrode dient inderdaad wel om de zoveel tijd opnieuw geijkt te worden, dat omdat die na een lange tijd minder nauwkeurig word.
Ik ijkte mijn controller om de maand met de Sms122, dat was ruim voldoende want de controller zat niet veel naast de nieuwe geijkte waarde.
Zo nu en dan kan er wel wat algen of andere viezigheid ontstaan op de Elektrode, wat ik dan doe is zachtjes met een watje onderwater het vuil eraf vegen.
Ik dee dit gewoon in mijn Aquarium bak, want het is niet goed voor de Elektrode om uit het water te zijn.

Ben zelf toen overgestapt naar een controller van Dennerle, tuurlijk het is allemaal wat luxer, maar de werking is precies hetzelf.
Wat mij betreft is de Sms122 een prima controller waar je zeker plezier aan zal hebben, maar wees voorzichtig met de elektrodes, want die zijn niet zo goedkoop. :(
Als de elektrode ooit aan vervanging toe is zou je het ook nog kunnen overwegen om een hervulbare elektrode aan te schaffen.

Groetjes,

Peter
 

Terug
Bovenaan