Mikrogeophagus altispinosus


Mexiflexi

New member
Lid geworden
29 september 2023
Berichten
2
Leeftijd
37
Ik doe vooronderzoek voor het aquarium dat ik volgende week krijg.
Nu heb ik het idee om de mikrogeophagus altispinosus te gaan houden. Nu lees en hoor ik verschillende dingen. Mijn vraag aan de kenners is, moeten ze nu in een koppel of in een harem?

Aquarium is een Aquatlantis volga 180. Verder komt er waarschijnlijk een school kardinaaltjes in. De inrichting e.d. ga ik volledig aanpassen op de viskeuze die ik maak, dus voordat ik het ga indraaien wil ik ongeveer weten welke vissen ik zou willen.
Hebben jullie eventueel andere dwergcichlide suggesties ipv de bovengenoemde? Er komt sowieso maar 1 koppel/harem in afhankelijk van wat de uiteindelijk gekozen soort nodig heeft.
 
In mijn ervaring is een groepje beter dan een koppel of harem. In een meter is dat echter niet verstandig met M altispinosus.
M. altisipinosus zou ik sowieso niet in een harem houden, dominante vrouw zal de anderen een zwaar leven geven.
In een bak van een meter zijn er enkele soorten die je in een groepje kan houden, Apistogramma borelli en Apistogrammoides pucalpaensis zou je met een groepje van 3 man en 3 vrouwen kunnen houden.
Je zou ook nog naar Afrika kunnen kijken met een groepje Anomaochromis thomassi, ook hier kan je prima naar een groepje van 6 vissen kijken (geslachten zijn vaak nog moeilijk te zien in de winkel).
 
In mijn ervaring is een groepje beter dan een koppel of harem. In een meter is dat echter niet verstandig met M altispinosus.
M. altisipinosus zou ik sowieso niet in een harem houden, dominante vrouw zal de anderen een zwaar leven geven.
In een bak van een meter zijn er enkele soorten die je in een groepje kan houden, Apistogramma borelli en Apistogrammoides pucalpaensis zou je met een groepje van 3 man en 3 vrouwen kunnen houden.
Je zou ook nog naar Afrika kunnen kijken met een groepje Anomaochromis thomassi, ook hier kan je prima naar een groepje van 6 vissen kijken (geslachten zijn vaak nog moeilijk te zien in de winkel).
Bedankt voor je reactie!
Die andere opties ga ik ook eens bekijken. Maar als het de altispinosus wordt, dan dus in een koppel.
 
Geophagus/Microgeophagus is het altijd het beste/mooiste om in een groep te houden.
 

Terug
Bovenaan