Mijn rio125 door MaaikeK


MaaikeK

Active member
Lid geworden
11 juli 2021
Berichten
42
Na anderhalf jaar een 54 L aquarium te hebben, heb ik een nieuw aquarium gekocht. Een Juwel Rio125!
Dit is toen hij net op de goede plaats stond:
61FE3D80-D734-40AE-92AF-2165C66817CB.png

Daarna natuurlijk gecheckt of hij niet lek is en toen de achterwand!
7974A251-F668-4F4A-BAD8-1B260F19ACC7.jpeg

De stukken hout en de stukken steen zijn even ter versteviging. Na 24 uur laten drogen heb ik hem helemaal gevuld met water!
78E5EA0C-130A-4DB6-BCE5-470C4A0C062B.jpeg

Na +- 60 uur heb ik hem helemaal leeg gehaald. Toen heb ik hem gedecoreerd! Dit is het eindresultaat!
62E71205-2D36-4773-A5D9-E387783BF0EF.jpeg

Deze visjes komen er sowieso in! (zijn van m’n oude aquarium die weg gaat):
6 roodkopzalmen
7 guppy’s
4 zwaarddragers
2 pangio kuhlii’s
1 L104
6 corydora’s
Deze komen er nog bij:
3-6 roodkopzalmen
3 pangio kuhlii’s (want eigenlijk moeten ze in een groep)
wat guppy’s (mijn groep is niet in evenwicht)

Weet iemand nog een paar vissen die graag baby visjes lusten? Ik hoef namelijk niet weer 40 baby guppy’s🙈 Ik zat zelf te denken aan een paar regenboog vissen ofzo ( ik denk niet precies die):
4B75C0E4-CAE4-46CF-B53B-F52EDCD0AA9E.jpeg

suggesties zijn welkom! :)
 
Veel plezier met je aankoop en volgens mij zie ik Anubia met de wortels in het grind en deze kun je het beste opbinden. De rhizoom mag niet in de bodem staan dus.
 
Leuk hoor een nieuw aquarium! En een stuk groter dan wat je had, dat is ook genieten:) heel veel plezier ermee!

Die regenbogen hebben echter een nog grotere bak nodig, dus daar zou ik als ik jou was nog even voor verder kijken naar een andere vis.
 
Veel plezier met je aankoop en volgens mij zie ik Anubia met de wortels in het grind en deze kun je het beste opbinden. De rhizoom mag niet in de bodem staan dus.
Oooh, ik zal er op letten. De rhizoom staat niet in de bodem, ze staan in kleine kuiltjes :) (de wortels staan voor een heel groot deel ook niet in het grind) (er ligt wel wat grind op blaadjes zie ik, dat ga ik er zo af halen)
 
Ga je het filter van je vorige bak gebruiken om het filter van de nieuwe bak in te draaien? zo nee, dan moet je de oude bak nog even houden....

Ik hoop dat je wat meer adviezen van kenners krijgt, maar ik vond op internet de suggestie van het halfsnavelbekje (Dermogenys pusillus) om je guppen in toom te houden.
Misschien kan het ringbandsnoekje dan ook wel? (Epiplatys dageti)
 
Laatst bewerkt:
Ga je het filter van je vorige bak gebruiken om het filter van de nieuwe bak in te draaien? zo nee, dan moet je de oude bak nog even houden....

Ik hoop dat je wat meer adviezen van kenners krijgt, maar ik vond op internet de suggestie van het halfsnavelbekje (Dermogenys pusillus) om je guppen in toom te houden.
Misschien kan het ringbandsnoekje dan ook wel? (Epiplatys dageti)
Nee, ik denk het niet en het nieuwe filter draait al. Hij is natuurlijk wel eerst goed uitgespoeld en ik heb wel de helft van 2 aquariums (allebei 54 L) leeg gehaald en dat water in het aquarium gedaan. Het oude aquarium houd ik ook nog :) daar komt mijn betta later in (denk over een paar week tot een paar maand). Misschien dat ik het filter nog wel even erin hang maar tot dusver draait het aquarium goed. :DD

Dankuwel voor de suggesties
 
Hoe goed heb je dat filter uitgespoeld en waarmee?
Misschien is het helemaal goed gegaan, maar we hebben heir op het forum inmiddels zo vaak meegemaakt dat de TS dénkt dat iets goed gedaan is, en het juist gegaan zoals het niét moet, dat ik het maar even voor de zekerheid navraag. Better safe then sorry!
 
Hoe goed heb je dat filter uitgespoeld en waarmee?
Misschien is het helemaal goed gegaan, maar we hebben heir op het forum inmiddels zo vaak meegemaakt dat de TS dénkt dat iets goed gedaan is, en het juist gegaan zoals het niét moet, dat ik het maar even voor de zekerheid navraag. Better safe then sorry!
De filterwatten heb ik met water uit de kraan uitgespoeld en daarna een paar dagen laten indraaien met het vieze water. En er zat per ongeluk een blauwe garnaal bij het vieze water, maar die leeft gelukkig nog🙈 wel op het filter maar hij is klein, dus lastig eruit te halen. De garnaal zit er al 4 dagen of langer in.
het filter is trouwens ’uitgeknepen‘ in het filter
 
Laatst bewerkt:
Dat klinkt redelijk goed
 
Volgensmij hebben de guppy’s gehoord dat ik er baby etende vissen in wil doen🙈:))
Het lijkt alsof het heel snel gaat, maar ik heb alles later gepost. De testvissen zijn er al een paar dagen in en vandaag zijn de andere vissen erin gekomen. Ze zitten er nog geen half uur in en een van de testvissen krijgt jonkies🫢
4236BEC6-ED9F-486B-B42A-209FFF3780CE.jpeg
 
Aangezien mijn aquarium nu een nieuwe lamp, (oude) inwoners en nieuwe inwoners heeft is hier weer een kleine update! Ik heb de gele lamp vervangen door een multicoloured led lamp (van juwel). Ik heb een koppel goldface electric blue ramirezi’s en 5 roodkopzalmen erbij gekocht! Gelukkig groeien de plantjes goed en kunnen de visjes goed met elkaar overweg.
Dit is mijn aquarium nu:DD
E8B4BDE6-B4DD-40FA-A2EB-A8D7CCD8E33C.jpeg

(De Anubia’s hun rhizoom staan niet in het grind en de knol van de Lotus staat half in het grind):giggle:
7FAACA05-2683-4A36-80F6-10CA7C767EFD.png
91999768-D085-4DAE-8AF9-64F7B32C9207.jpeg
46372D55-3A09-414E-B9D3-4586269ED8A5.jpeg
2DAD4CBC-90A8-4DDF-B414-FEFACC25C55E.jpeg
8704144F-87F0-4D9F-A5C8-0BF71B7A48DB.jpeg
 
Staat er netjes bij,
maar wat scheelt er met die mooie gup zijn staart?
 
Staat er netjes bij,
maar wat scheelt er met die mooie gup zijn staart?
Als u de oranje gup bedoelt: zijn staart is zo gegroeid, hij heeft het al zijn hele leven. Verder zwemt hij gezond hoor. Ik denk dat dit komt doordat zijn vader een ‘vorkstaart’ en zijn moeder een ‘ronde/waaier’ staart had.
 
Als u de oranje gup bedoelt: zijn staart is zo gegroeid, hij heeft het al zijn hele leven. Verder zwemt hij gezond hoor. Ik denk dat dit komt doordat zijn vader een ‘vorkstaart’ en zijn moeder een ‘ronde/waaier’ staart had.
Ik bedoelde die donkere gup.
Zag hier laatst een topic voorbij komen met een gup waarvan de staart er stilletjes aan af ging,
vandaar mijn vraag.
 
Ik bedoelde die donkere gup.
Zag hier laatst een topic voorbij komen met een gup waarvan de staart er stilletjes aan af ging,
vandaar mijn vraag.
Welke gup bedoelt u? 😅
 

Terug
Bovenaan