mijn rio 450 van woutDR


nu ongeveer 3 weken oud, ruwe schatting nog een 50 tal rondzwemmend, ouders nog steeds de verdedigingsmodus , grootte 5-7mm
 
Hij draait terug stabiel, dus hopelijk blijft het bij dat ene ongeluk
waterwaarden steeds prima , controleer nu 2x per week
geen NO2/NO3/NH3-4 stijgingen meer gezien
de zwarte folie hangt erachter, nog wat stenen bij gelegd en plantjes groeien terug
 
niet heel scherp maar geeft een idee
20211101_214425.jpg
 
Hoi Wout,
Ik heb toevallig ook 5 Ellioti's sinds kort en vroeg mij af wat je ervaring is tegenover de rest van je bewoners. Ik ben nog zoekende naar een schooltje evt maar twijfel of dat verstandig is. Ik dacht aan een school rouwtetras erbij of wellicht nog een cichlidesoort erbij
Via de search kwam ik bij jou terecht en we hebben dezelfde inhoud qua bak.

Thanks,
Romeo
 
Hoi Wout,
Ik heb toevallig ook 5 Ellioti's sinds kort en vroeg mij af wat je ervaring is tegenover de rest van je bewoners. Ik ben nog zoekende naar een schooltje evt maar twijfel of dat verstandig is. Ik dacht aan een school rouwtetras erbij of wellicht nog een cichlidesoort erbij
Via de search kwam ik bij jou terecht en we hebben dezelfde inhoud qua bak.

Thanks,
Romeo
hi,
ik heb ze een 15 maanden geleden gekocht als 5tal , toen een 5-6 cm groot. Geslachten werden toen gegokt op 2m3v, uiteindelijk is het 1 m 4 v geworden. Er is een groot verschil in gedrag als er eitjes/jongen zijn tegenover als die er niet zijn.
zonder jongen wel eens bluf naar andere vissen maar niet echt najagen
met jongen, is het dominant koppel wel de baas van de bak, en jagen ze alles wat in de buurt komt weg. mijn jongen zijn nu 5 weken oud en nog steeds beschermen ze de jongen goed.
Naar scholenvissen zijn ze wel minder agressief dan naar andere cichliden. Eens de jongen weg zijn komt de rust snel terug.
 
Bij mij is t geslacht ook nog onbekend maar de winkel probeerde ook voor 2m en 3v te gaan. Inmiddels ook de eerste tekenen van koppelvorming te zien, erg leuk!

Twijfel nu of ik er ook n koppel blauwe acaras bij ga zetten of n koppel herossen.
Alleen leeft mn huidige bezetting nogal op half water en richting bodem.
Vandaar dat ik me naar n schooltje aan t orienteren ben.

Maar t zijn superleuke vissen!
 
Bij mij is t geslacht ook nog onbekend maar de winkel probeerde ook voor 2m en 3v te gaan. Inmiddels ook de eerste tekenen van koppelvorming te zien, erg leuk!

Twijfel nu of ik er ook n koppel blauwe acaras bij ga zetten of n koppel herossen.
Alleen leeft mn huidige bezetting nogal op half water en richting bodem.
Vandaar dat ik me naar n schooltje aan t orienteren ben.

Maar t zijn superleuke vissen!
naar de scholenvissen kijken ze eigenlijk niet om dus die keuze is groot, alleen groot genoeg anders lekker voedsel

andere cichliden : heros zou ik niet doen , andere opties
https://aquainfo.nl/artikel/herotilapia-multispinosa-regenboog-cichlide/
https://aquainfo.nl/artikel/amatitlania-altoflava/

 
Vanwaar geen Heros?

HM ben in bekend mee, lijkt ook erg op deze;

Thanks!
 
Vanwaar geen Heros?

HM ben in bekend mee, lijkt ook erg op deze;

Thanks!
omdat je met Heros ook best met een groep begint, waarna je evt een koppel uit selecteert en nadien de rest wegdoet.
En groepen lijkt me te veel
tenzij je een vast koppel vindt en deze erbij zet
 
Ja duidelijk.. ik ga rustig verder kijken, tnxšŸ‘Œ
 
Wat een schatjes zeg! Wat zijn het er veel! Waar ga je die allemaal laten als ik vragen mag?
 
Wat een schatjes zeg! Wat zijn het er veel! Waar ga je die allemaal laten als ik vragen mag?
goeie vraag
ik heb de lfs waar ik de ouders in sept 2020 gekocht heb al gecontacteerd, als ze 3-4 cm zijn wil hij er alleszins een groot deel overnemen voor bon met inruilwaarde
 
goeie vraag
ik heb de lfs waar ik de ouders in sept 2020 gekocht heb al gecontacteerd, als ze 3-4 cm zijn wil hij er alleszins een groot deel overnemen voor bon met inruilwaarde
Dat is nog best een leuke deal toch! Hoelang kunnen ze bij de ouders blijven?
 
Gaaf hoor! Hoe groot en hoe oud zijn de ouders op dit moment?
Bij mij was in twee dagen het nestje volledig verdwenen en toont t mannetje nu paargedrag met n ander vrouwtje.
 
Mooi hoor Wout, lijken wel pubers nu šŸ˜Š.

Gr. Ed
 
Gaaf hoor, ze hebben al een mooie grootte!
 
Gaaf hoor! Hoe groot en hoe oud zijn de ouders op dit moment?
Bij mij was in twee dagen het nestje volledig verdwenen en toont t mannetje nu paargedrag met n ander vrouwtje.
ik heb ze sinds 09/2020 , toen +/-6 cm, nu man +/- 16-17cm, vrouw +/-11cm

jongen rond de 3 cm
 
daar gaan we weer, deze ga ik toch netjes doen verdwijnen. man weer in verdedigingsmodus. Jaagt zelf zen 3.5 maand oude jongen weg
 

Terug
Bovenaan