Mijn nichtje...

  • Onderwerp starter Sharon_xx
  • Startdatum

S

Sharon_xx

Guest
Mijn nichtje heeft na mijn weten een 50 tot 60 liter bak. Ze wou er een algeneter in. Nou rade de speciaalzaak haar een ancistrus aan. Zei met mij naar de speciaalzaak , en ik twijfelde.. Toch wou ze het proberen. Ze kreeg een klein jong diertje mee.Ik met haar het diertje mee genomen en met zakje in het water gezet. Mijn neefje moest nog tubifex hebben voor zijn aquarium , dus ben ik met hem mee gegaan voor de gezelligheid. Toen ik terug kwam na drie kwartier. Had mijn nichtje haar ancistrus uit het zakje in het aquarium gedaan. Wij hebben toen we terug waren met mijn nichtje in de kamer gezeten. Toen ik in haar bak keek lag het diertje dood in haar bak. Nu wil ze graag een nieuwe. Ik vraag me af wat de reden zou kunnen zijn dat dit diertje dood ging. En of het verstandig voor haar is om wel een ancistrus in haar bak te doen ?.

kunnen jullie mijn nichtje en mij helpen ?
 
Hoe lang draait het aquarium al?

Heeft ze hem er zo in gedaan?
 
Je moet nogal wat doen om een ancistrus dood te krijgen. Zijn nogal sterke visjes hoor.

Waarden van de bak? Nieuw, draaiend, enigste / eerste vis?

Heeft ze em er zo in gepleurd of zoals de winkel vertelde elke 5 min een vinger water in de zak erbij.

60 liter bak en een ancistrus welke toch gauw 15 cm word, top zaak.

Alles is leuk klein en word ooit eens groot, en dan?
 
Ze heeft het aquarium rond 8 maart gekregen. Heeft hem eerst laten draaien voordat ze er vissen in deed. Ik heb hem zelf met zakje in het aquarium laten drijven zodat hij aan de temperatuur kon wennen. Ik was drie kwartier weg toen ik terug kwam had ze hem al uit het zakje gelaten. Ik zelf laat altijd een uur wennen. Het kan best dat ze hem toen ik net weg was los heeft gelaten.

Hij was er in ieder geval al uit toen ik terug kwam.
 
Het ancistrusje was nauwelijks drie centimeter groot. Maar ik twijfelde dus niet voor niks..
 
Een vis hoeft niet direct aan de temperatuur te wennen, natuurlijk gooi je een beestje niet zo maar
in 5-10 graden verschil maar het wennen in de bak is wennen aan de water waarden, niet zo zeer aan de
temp.
 
Ze heeft wel een verwarming in haar aquarium. Gek genoeg gaan veel visjes bij haar dood. Water waarde zou ik zo niet weten sorry.

Oh dat ze moesten wennen aan de water waarde dat wist ik niet. :S

Ik dacht ook dat ancistrussen niet zo snel dood zouden gaan.
 
Een vis die binnen 45 min dood gaat bij haar is niet normaal. Dan was er OF echt iets fout met de
vis OF iets goed fout in haar bak.

Dus, waterwaarden kunnen helpen, anders denk ik dat niemand iets voor je kan doen.
 
Als er veel visjes dood gaan,is het water niet goed.

Of filtering, geen bacterie opbouw geweest. misschien.
 
Ik denk zelf dat ze hem er te snel in gedaan heeft. En dat haar filter niet goed is. Maar probeer dat maar eens uit te leggen. Ze luistert naar mij niet en ook niet naar haar broer die ook een aquarium heeft. En er verstand van heeft. Ik laat haar dit lezen en meer kan ik ook niet voor haar doen.
 
Sharon_xx zei:
Ze heeft wel een verwarming in haar aquarium. Gek genoeg gaan veel visjes bij haar dood. Water waarde zou ik zo niet weten sorry.


Gewoon een bak een week of 2 leeg laten staan en dan is het ingedraaid. Dan lekker volstampen en vervolgens filter materiaal vervangen door nieuw zoals de fabrikant zegt.

Als je het allemaal niet zo serieus neemt en niet bereid bent om wat te leren dan vind ik het allemaal niet zo gek. OK, kost wat vissen het leven maar ach, dat hoort erbij, toch?
 
Nou ik vind het jammer dat ze mij en mijn neef niet serieus neemt
 
Sharon_xx zei:
Nou ik vind het jammer dat ze mij en mijn neef niet serieus neemt

MAar...
1. het zijn toch maar vissen
2. Hoe moeilijk kan het zijn als mijn broer het kan
3. de meneer/mevrouw in de winkel zei...
 
Oordeel niet .Jeroen.
 
1. Ik heb nooit gedacht het zijn maar vissen. Als ik dat had gedacht zou ik haar niet willen helpen.
2. Haar broer is er meer geintreseerd en weet meer.
3. Mensen in winkels zeggen wel meer. Ik twijfelde niet voor niets..
 
Ik zou zelf in zo'n klein bakje sowieso ook geen Ancistrus houden, ze kunnen nog wel aardig groot worden (16cm).
 
Ja dat zei ik ook al , maar ze zei dat ze 7 tot 8 cm werden , mannetjes misschien iets groter :S Nog te groot ! Ik rade haar aan om een andere te nemen. Een aquarium naast de ancistrus , waren ook algeneters een klein blijvend soort. Leken heel niet op ancistrussen en pleco's. Maar dat wou ze niet aanhoren , Jammer ! Ik heb het drie keer gezegt en als je dan niet wil luisteren dan geef ik het op.
 
Die moet ze Helemaal niet nemen.
Horen in stromend water.

Laat maar gaan ,hoor.
Wie niet horen wil,moet maar voelen.
 
Ja doe ik nu ook. Ik heb mijn best dan ook gedaan. Vinden jullie niet. Heb gewaarschuwd en tips gegeven. Ook haar broer heeft dat gedaan. Maarja..
 
Ik weet niet of je nichtje een volwassene is..
Zo niet.. dan vraag ik mij af.. WAAR zijn de volwassenen dan? Die zouden kinderen/jongeren juist moeten helpen met het maken van verantwoorde keuzes.
Dat dat niet gebeurd vind ik nog het ergst.
 
Context vermoed ik dat het om een tiener nichtje gaat. Waar de volwassenen zijn? Kies maar een van de drie redenen uit mijn eerdere post.
 
Mijn nichtje is nog niet volwassen, Jonger dan ik zelfs. Moet dus nog wel veel leren. Ik ook hoor dat wil ik niet zeggen maartoch. Moet eerlijk zeggen dat haar vader haar wel helpt. Maar zijn dingen komen niet over een met wat op het forum gezegd word en wat haar broer en ik haar uit proberen te leggen. Daardoor maakt mijn nichtje ook fouten als ik er niet ben. Het zijn hele lieve mensen hoor. Daar niet van. Maar soms.
 
Welke vissen heeft ze er al wel in?

En welke heeft ze gehad en zijn doodgegaan?
 
Ze heeft een antenne meerval , Neon tetra's (die gaan met name dood) , Een garnaal waarvan ik vermoed dat die dood is , Platy's , En nog een vis waarvan de naam voor mij onbekent is.In een 50 liter bak. Even een foto zoeken op google. Aquarium vissen in getikt en ik kwam hem gelukkig tegen.

725191_0_82_10149.jpg


Hij lijkt op deze vis , ik hoop dat het de goede vis is.
 
1 garnaal is vaak niet goed.

Dat is eem clownbotia. Die moet in een aquarium van 200cm minimaal en in een grote groep.

Antennemeerval in 60cm klinkt niet zo goed vrees ik...

Neon's? Geen idee...
 
Dat heb ik haar zo'n 10 keer verteld. Het is zelfs maar een 50 liter bak. Maar ze wil niet luisteren.
Ik doe steeds mijn best , maarja als ze niet wil luisteren heb ik ook mijn best gedaan. Kan moeilijk al haar vissen uit haar bak halen en terug brengen naar de winkel.
 
Laat haar dit eens lezen? Is ze jonger dan 10?
 
Nee ze is 15 dat ik nog het ergste , zo zou het moeten weten. Voor zover ik weet is geen een dier een succes geweest.
 
Tja, ik ben ook 15... Geen idee wat je eraan kunt doen...

Als ze 10 was zou je kunnen hopen dat ze als ze ouder wordt dingen anders gaat zien.

Heb je een foto van het aquarium? Ziet dat er wel natuurlijk uit of zit het vol met glas en knikkers en rare ornamenten?
 
Ik heb geen foto van het aquarium. Wat ik wel weet is dat ze hele grove stenen erin heeft en dat ze er veel tierelatijn in heeft staan. Ik heb geadviseerd er wat uit te halen. Ik kan wel vragen of ze een foto van haar aquarium wil maken. En via whatsapp door wil sturen dan zet ik hem wel op het forum.

jij bent ook 15 , maar ik denk wel dat jij wel weet dat een ancistrus in een 50 liter bak te klein is , net zoals haar clownbotia en haar antenne meerval... En dat je garnalen in een groep moet houden..
 
Ik zou mijn handen ervan af houden.. en ja.. dat is ellendig voor de dieren.. maar dat hou je spijtig genoeg niet tegen.. alleen mensen die ervoor open staan zijn te helpen. En als het een beetje meezit is door de problemen die ze zal krijgen met haar dieren deze hobby voor haar snel voorbij.
 
ja ik vind eigenlijk dat ze guppy's moet nemen , dat ik volgens mij beter..
 
Sharon_xx zei:
Nee ze is 15 dat ik nog het ergste , zo zou het moeten weten. Voor zover ik weet is geen een dier een succes geweest.
Ik ben 16, in het begin liep het ook verkeerd maar nu verloopt alles netjes ( behalve wat te veel vis in mijn 60liter aqua). Maar ja dat is nu zo :).
En volgens mij moet ze toch veel beter weten(wie betaald die vissen eigelijk zij of haar ouders?)
 

Terug
Bovenaan