mijn Mikrogeophagus ramirezi: man of vrouw?


Paddy.K.1966

Well-known member
Lid geworden
6 oktober 2007
Berichten
1,255
Leeftijd
58
Locatie
Oosterhout (N.Br.)
Ik heb deze antennebaars als eenling in mijn bak opgenomen en wil hem/haar graag een partner bezorgen. Het probleem zit 'm echter in de hem/haar.

Op grond van de gangbare kenmerken zie ik het volgende:
- de voorste vinstralen zijn verlengd als bij een man
- de buik heeft een rose/paarse kleur, als bij een vrouw
- de rug- en aarsvin zijn enigszins puntig verlengd, maar niet heel duidelijk als bij een man.

Wie kan mij vertellen of ik een man of een vrouw heb?

185549_0_82_mikrogeophagus_ramirezi_antennebaars_06.jpg


763326_0_82_mikrogeophagus_ramirezi_antennebaars_08.jpg
 
Idd 100% zeker een man. Een een hele mooie ook nog. ;)
 
Mooi vind ik hem zeker ook, het rose in de buik deed me een beetje twijfelen.
Bedankt voor de reacties.
 
Bij nakweek willen de typische man vrouw kenmerken wel eens Door elkaar lopen. Een afwijking op een van de genoemde punten is niet ongewoon.

Heel fraai exemplaar inderdaad, natuurgetrouwe kleuring, maar ligt het aan mij of is zijn buikje wat ingevallen?

~ Ivo
 
Het is geen mannetje, kijk eens goed naar de zwarte vlek Op de zij. Bij mannetjes horen daar geen blauwe stippen in te zitten, buj vrouwyjes M. Ramirezi juist wel. Ook zij kunnen een "antenne" vertonen. Daarnaast hebben de meeste vriuwtjes een wat puntige kop.
 
Dit lijkt mij toch echt een man. Ik denk dat vanwege de lichaamdbouw en vorm van de kop (spitser of zo).
 
lekkie0104 zei:
Het is geen mannetje, kijk eens goed naar de zwarte vlek Op de zij. Bij mannetjes horen daar geen blauwe stippen in te zitten, buj vrouwyjes M. Ramirezi juist wel.
Dit is te makkelijk gesteld zo. Bij verre nakweek lijkt het daar sterk op inderdaad, maar bij natuurgetrouwe dieren (en zie dat ik dat al eerder constateerde) kan er wel degelijk blauw in de zwarte vlek die jij bedoelt te zien zijn:

2015-01-17-05_zpsa6f0b4c3.jpg


~ Ivo
 

Terug
Bovenaan