Mijn Juwel Lido 120! (Cooner)


C

Cooner

Guest
Zoals jullie mischien al wisten heb ik 3 weken geleden mijn Juwel Lido 120 aangeschaft! Ik ben overstapt van mijn Aquael Nano 30L naar dit nieuwe mooie aquarium!

Hier een foto collectie van mijn aquarium, voor de gene die dit leuk vinden :petjeaf:

Het begon allemaal in den beginne! :book:

Het Aquarium nieuw uit de doos gehaald inclusief meubel



Achterwandje monteren!


Gemonteerd met achterwandje :D


aanbrengen van voedingsbodem 6cm


Voedingsbodem aangebracht, nu het quartz erin


Water met bacterien er in, en lekker een week later staan!


Weekje later plantje gekocht en een stukje kienhout


Hier nog een foto van het plaatsen van mijn plantjes!


CO2 installatie gekocht via Marktplaats, mooi setje van JBL ProFlora M602


Eerste dag CO2 aangesloten, EI geeft geen CO2 aan geduld!


Volgende dag, geeft het EI groen aan ;)


CO2 systeem aangesloten op mijn Juwel Lido 120


[color:#CC0000]meer volgt![/color]
 
Toch maar gekozen voor perfecte planten groei om nieuwe TL verlichting te kopen,


Het Aquarium ziet er nu zo uit! na 2,5 week indraaien ga ik aankomende zaterdag de visjes halen



Ik stuur nieuwe foto's wanneer de vissen erin zitten
 
Re: Mijn Juwel Lido 120!

Gave bak hoor!! Ziet er echt prachtig uit. En wat een verschil met die Dennerle lampen zeg!! Kost wat maar dan heb je ook wat. Wat worden de eerste bewoners? Blijf t volgen hier :D
 
Re: Mijn Juwel Lido 120!

Ik ook! mooie bak!
knap dat hij zo helder is!
 
Re: Mijn Juwel Lido 120!

Ziet er al leuk uit,verlichting is ook mooi.
Mooi van deze lampen,ze gaan langzaam op volle sterkte.
 
Re: Mijn Juwel Lido 120!

Mooi helder met die kleuren groen zo gecombineerd met de stenen
 
Re: Mijn Juwel Lido 120!

Dankje! het is nog maar een start :D De voorgrond plantjes ga ik blijven stekken totdat 80% van de gehele bodem wordt bedekt met dit plantje (soort van gras effect) ;)

Zaterdag ga ik de visjes ophalen, het betreft:

10 x Paracheirodon simulans
4-6 x Corydoras

Ik begin hiermee de eerste 3 weken, dan voeg ik nog toe:

5-7 x Paracheirodon simulans
2-4 x Corydoras

Weer 3 weekjes later stop ik erbij:


2 x Kuhli
6-10 x Vuur garnaaltjes
 
Re: Mijn Juwel Lido 120!

Schitterend ingericht,mooie set zo!
Wat de Kuhli's betreft zitten deze wel graag met wat meer soortgenootjes hoor.
 
Re: Mijn Juwel Lido 120!

Mooi helder water en ben benieuwd hoe het zal zijn als je eenmaal uit gestekt bent met die voorgrond plantjes :D
 
Re: Mijn Juwel Lido 120!

Complimenten, ziet er zeker heel gaaf uit
 
Re: Mijn Juwel Lido 120!

Helemooie bak hoor!
Ben je zeker van die voedingsbodem?
En welke corydoras ga je nemen?
Als je niet perse heel erg bodem gebonden Cory's wil zou ik de pygmeus nemen had ik ook!
Waren echt heel leuk!
Corydoras panda lijkt me ook een leuke soort voor in deze bak, of habrosus of hastatus..
Allemaal wat kleinere soorten, behalve de panda, wordt uit mijn hoofd 5,5cm zo ongeveer.
 
Re: Mijn Juwel Lido 120!

Ziet er goed uit. Mooi stukje hout ook
 
Re: Mijn Juwel Lido 120!

Strakke bak!
 
Re: Mijn Juwel Lido 120!

Mooi stuk hout zeg :)

Je aqua ziet er leuk uit :)
 
Mijn eerste lichting visjes zijn aanwezig!

12 x Blauwe Neon
10 x Corydoras (Klein type weet niet precies welke)




1 kleine cory verstopt zich lekker op een riggel van de achterwand :D


Ik wou trouwens vandaag ook een appelslak kopen om mijn raam mooi schoon te houden :idea:, De verkoper zei: dat ze niet meer verkocht mochten worden in europa, i.v.m. een rijst veld dat in spanje helemaal is opgegeten door een losgelaten appelslak :juggle:
 
leuk hoor ;)

dat zijn corysoras habrosus

tja, ik heb nog wel een appelslak voor je, maar het is een beetje ver weg :p

kijk eens op mp, daar staan ze ook wel eens
 
Hoe gaat t inmiddels met deze pracht-bak????
 
Jaah gaat opzich wel goed!

Visjes doen het perfect! planten groeien als kool!
Ik zit alleen nog een beetje te klooien met mijn blauw-alg bacterie :(

Volgende week ga ik garnaaltjes kopen, en dan voeg ik weer nieuwe foto's toe! :D

groetjes

Nick
 
Die stenen, bevatten die kalk? Lijkt er wel een beetje op namelijk.
Ik weet niet of dat zo handig is met je CO2 set (C)2 toevoegen laat de pH dalen en hoe lager de pH hoe sneller kalk oplost, met als resultaat een hogere KH als ik het goed zie).

Erg mooi stukje hout overigens! :D

~ Ivo
 
hey,

ziet er goed uit mooie bak.
maar is dat niet corydoras pygmaeus weet het ook niet maar vind het er veel op lijken iig.

groetjes jeffrey
 
Heyhey

Ik heb geen idee of deze stenen kalk bevatten, het lijkt er inderdaad wel op. Ik heb net nog mijn water waardes gemeten, en opzich heb ik niet echt een hoge KH en PH.

PH: 6,9
KH: 6
NO2: 0,05mg/L
NO3: 10mg/L
GH: 8
P04: 0mg/L

Jah het hout ziet er echt top uit in de bak! alleen jammer dat er al blauw alg op zat toen ik hem kocht.....:(



Mascha&Ivo zei:
Die stenen, bevatten die kalk? Lijkt er wel een beetje op namelijk.
Ik weet niet of dat zo handig is met je CO2 set (C)2 toevoegen laat de pH dalen en hoe lager de pH hoe sneller kalk oplost, met als resultaat een hogere KH als ik het goed zie).

Erg mooi stukje hout overigens! :D

~ Ivo
 
Mooie bak, die corydoras is volgens mij een habrosusje. idd een klein blijvende cory
 
Hierbij weer een kleine update :D

De bak draait nog steeds prima, nog steeds een beetje blauw-alg wat ik elke week met de hand weghaal.

3 dagen geleden geconstateerd dat mijn kleine blauw-tetra's witte stipjes op hun schubben hebben, ben ervan uitgegaan dat dit ''de stip'' is. Ik heb even op het forum opgezocht hoe dit te behandelen. Ben momenteel bezig mijn temperatuur te verhogen naar 31 graden, en dit 5 dagen aanhouden. Hierna weer controleren of de stipjes wegzijn anders weer 2 dagen 31 graden aanhouden.

Ben alleen benieuwd of dit niet schadelijk is voor mijn visjes. Normaal is mijn temperatuur 26,2 en heb deze in 3 dagen verhoogd naar 30,5 morgen naar 31 brengen.

------------------

Gister is er een klein corydorasje overleden, deze vondt ik voor aan het glas. Oorzaak niet echt bekend, denk dat het gewoon een zwak visje was aangezien hij nog wel erg klein was.

Verder ben ik afentoe nog bezig met het verwijderen van slakjes uit het aquarium die ik er niet thuis vindt horen (niet alle)
Ik heb daarom ook een vraag betreft slakjes: Ik heb slakjes in mijn bak met een bol-puntig schelpje, zijn dit de plaag type of juist de goeie? :) (zie foto)


Hier nog een foto van het aquarium, ik heb er snelgroeiers ingeplaatst voor het bestrijden van mijn blauw alg.


More too come!
 
Ziet er leuk uit. Hou de boel wel in de gaten want je hebt een waarde op no2...en die zou eigenlijk nul moeten zijn.
 
Jah inderdaad daarom ververs ik ook elke week 30-40% water. Ik zie dat jou profiel foto het zelfde soort plantje is, wat ik in mijn aquarium hebt. Wat voor type is dit?
 
die voor plantjes:) die plukjes
 
Lekkere frisse bak met een prachtstuk hout. Ben benieuwd hoe deze er over een tijdje bij staat als de waterpest en cabomba gegroeid is.
 
Jammer van het alg. Hopelijk gaat het snel weg. Blijft er mooi uit zien!!
 
[color:#FF0000]Update![/color]

Ik ben nu 5 dagen bezig met de warmte behandeling tegen 'witte stip'. Ik moet zeggen dat het erg goed gaat 99% van de stipjes zijn verdwenen, ik zie enkel alleen nog 1 stipje op ��n tetra, dus wacht nog even af met afbouwen naar lagere temperatuur.

Verder heb ik weer nieuwe planten gekocht.
5 x baby tears
3 x Pogestemon Helferi

Volgende week ga ik garnaaltjes halen, iemand hier in de buurt (zaanstreek) garnaaltjes te koop?? :D ik hoor het graag!
Ik ben van plan om rond de 10-15 garnaaltjes in mijn Lido 120 te huisvesten.

Groeten,

Nick Baas
 
Cooner zei:
Volgende week ga ik garnaaltjes halen, iemand hier in de buurt (zaanstreek) garnaaltjes te koop?? :D
Waar ben je naar op zoek voor soort? Heb Vuurtjes zitten, geen bergen, maar je mag gerust wat zo komen halen.
 

Terug
Bovenaan