mijn juwel 260 vision (wat vinden jullie) van Jeroen Bekkers


J

jeroen bekkers

Guest
dit is mn grootste bak, een juwel 260 vision, wil hem graag nog mooier maken, hebben jullie nog idee�n?


psllPeD4H8IATLVF9ecpkDUk2Io5EhO0.jpeg


psllPeD4H8IATLVF9ecpkDUk2Io5EhO0.jpeg


psllPeD4H8IATLVF9ecpkDUk2Io5EhO0.jpeg


psllPeD4H8IATLVF9ecpkDUk2Io5EhO0.jpeg


psllPeD4H8IATLVF9ecpkDUk2Io5EhO0.jpeg

[/quote]
 
Misschien wat leuke snelgroeiers tegen de achterwand?? Dan lijkt dat wat dichter en meer beplant zeg maar.
 
ja super idee!!!! ben wel slecht op gebied van planten,,,,, qua namen enzo, welke mooie kan ik nemen?
 
jeroen bekkers zei:
dit is mn grootste bak, een juwel 260 vision, wil hem graag nog mooier maken, hebben jullie nog idee�n?

Kast leeghalen en afstoffen,spullen uitzoeken en wat je niet gebruikt weggooien en de rest netjes neerzetten ;)

Binnen en buitenkant van het glas schoonmaken,luchtbellending uitzetten want is niet goed voor de planten.
Bij de grotere soorten moerasplanten wat voeding tussen de wortels stoppen zodat ze mooi groen en vol worden.
Paar van dezelfde planten in een groep zetten ipv hier en daar in de bak.

Zo zullen je mooie vissen en planten nog mooier uitkomen denk ik.
 
Ik zie dat er een luchtsteen in je aquarium zit, die houdt veel co2 weg, dus die kan je er beter uithalen.
Je moet dan wel een goede filter hebben, dat luchtpompje zorgt wel voor wat extra stroming

Succes
 
Waarom zijn de bubbeltjes slecht? Groetjes
 
Luchtbellen verdrijven co2 uit je bak en co2 hebben planten juist ook nodig om te groeien.
 
Dat ziet er goed uit Jeroen, maar idd, een leuk gezicht die belletjes, maar slecht voor je planten.
 
Plantjes gaan er in, pompje er uit



Nog meer idee�n of tips
 
Pomp is tetratec ex700.....
 
Klinkt in theorie wel genoeg 700 liter filtratie voor een bak van bruto 240 maar is in de praktijk wat aan de krappe kant.

Ik gaf nog als tip om voeding bij de grote planten te doen he! ;)
 
Ik spuit iedere dag 5ml Easycarbo er in :) heb een co� ding er in zitten, en 2x per maand beetje vloeibare mest, de planten die ijzer nodig hebbe krijgen soms een ijzertabletje

Is dat voldoende eigenlijk?
 
Seabait zei:
Klinkt in theorie wel genoeg 700 liter filtratie voor een bak van bruto 240 maar is in de praktijk wat aan de krappe kant.

Ligt ook wel heel erg aan de bezetting.
 
Met easycarbo heb je eigenlijk geen Co2 toevoeging nodig en andersom (als ik het goed heb begrepen ben namenlijk ook nog een leek op echt aquanieren). Easycarbo is namenlijk Co2 alleen dan in een vloeibare vorm. Kijk uit dat je niet te veel Co2 toevoegt want dan kunnen de visjes grof gezegd verstikken.
 
Harmen.L zei:
Seabait zei:
Klinkt in theorie wel genoeg 700 liter filtratie voor een bak van bruto 240 maar is in de praktijk wat aan de krappe kant.

Ligt ook wel heel erg aan de bezetting.

Klopt,ik zie oa al 5 maanvissen dus vandaar dat ik het aangeef.
 
Seabait zei:
Harmen.L zei:
Seabait zei:
Klinkt in theorie wel genoeg 700 liter filtratie voor een bak van bruto 240 maar is in de praktijk wat aan de krappe kant.

Ligt ook wel heel erg aan de bezetting.

Klopt,ik zie oa al 5 maanvissen dus vandaar dat ik het aangeef.

In dit geval wel maar dacht dat je dat algemeen stelde.

Bak sowieso krap voor 5 manen (eigenlijk gewoon te klein)
 
Ja weet ik, weet dat het te klein is, maar kan ze niet weg doen,,,

5ml was voor 250 liter water :)
 
Easy carbo is geen co2 maar heeft een beetje hetzelfde effect.
teveel is niet goed nee, maar dat geldt denk ik voor alles.
 
je doet in principe genoeg voor je planten, maar aan je vallisneria is te zien dat ze niet echt lekker gaan.. easycarbo, co2, tabletjes en bemesting moet toch echt voldoende zijn voor de planten die je hebt. misschien maakt de zuurstofpomp zoveel verschil.. of heb je stiekem de vallisneria afgeknipt? ;)
 

Terug
Bovenaan