Mijn goudvissen hebben slierten 💩


G

Gwnambertje

Guest
Hallo,
Mijn goudvissen hebben slierten 💩 de een heeft witte en de ander heeft rode 💩 ik heb voornomen dat de witte 💩 komt doordat ze dat muggenlarven op hebben maar nu weet ik nogsteeds niet wat het rode slierten 💩 is zou iemand dat aan mij willen vertellen? Op deze fotos ziet u de 💩 eerst zaten ze vast aan mijn vissen maar ze zijn los.
Ps: de slierten zijn er alleen maar nadat ik ze heb gevoerd.
Groetjes,
Amber
 

Bijlagen

  • 1B6DCE77-F699-4ED5-9A2E-03972582CE3B.jpeg
    1B6DCE77-F699-4ED5-9A2E-03972582CE3B.jpeg
    263.2 KB · Weergaven: 95
  • image.jpg
    image.jpg
    214.4 KB · Weergaven: 76
Dat lijkt me een zeer klein bakje te zijn, Amber?
Terwijl je vissen best groot (kunnen) worden hoor...
En, zoals je nu al merkt: goudvissen vervuilen enorm dus hebben een (zeer) ruime bak nodig...
:sorry:
 
Hallo,
Mijn goudvissen hebben slierten 💩 de een heeft witte en de ander heeft rode 💩 ik heb voornomen dat de witte 💩 komt doordat ze dat muggenlarven op hebben maar nu weet ik nogsteeds niet wat het rode slierten 💩 is zou iemand dat aan mij willen vertellen? Op deze fotos ziet u de 💩 eerst zaten ze vast aan mijn vissen maar ze zijn los.
Ps: de slierten zijn er alleen maar nadat ik ze heb gevoerd.
Groetjes,
Amber
Hallo Amber,

Vissenpoep zit in een transparant slijmlaagje, dus je kunt precies zien wat ze hebben gegeten. Bij mij hebben ze zalmroze drollen nadat ze kleurpellets hebben gegeten, en groene als ze die dag pellets met spirulina hebben gehad. Bij mij is er ook een die vaak van de plantjes eet, dus haar poepjes herken ik aan de kleur. En ook aan de dikte, want zij is de kleinste van de drie.

Goudvissen kunnen erg groot worden, dus die hebben wel veel ruimte nodig. Sluierstaarten het liefst op minimaal 120 cm bakbreedte, en gewone goudvissen zelfs op 150 cm bakbreedte, omdat het snelle zwemmers zijn. Ze hebben ook veel liters water nodig, goede filtering en vaak waterwissels, want zoals je merkt poepen ze veel waardoor de ammoniak en nitrietwaarden in het water oplopen. Ik heb 3 Sluierstaarten en 1 Ancistrus in een 200 literbak zitten, maar daar draaien 2 grote interne filters en een bioloog op, en ik ververs iedere 3 dagen 60 % van het water. Daarnaast haal ik regelmatig de drollen handmatig weg.
 
 

Terug
Bovenaan