Mijn gezelschapsbak, Dubai 100 (Danielle_vz)


D

Danielle_vz

Guest
Ik ben aan het experimenteren. CO2 staat te laag dus die ben ik aan het opvoeren. Vandaag de planten gesnoeid. Veel vissen heb ik niet meer. Wil eerst de bak op orde hebben voor ik ze toevoeg. Wat vinden jullie? Hebben jullie tips qua verdere indeling of wat leuk is om toe te voegen?

WY5umrJukTa0D2-3mFZsAhbkrivcMTyw.jpeg
WY5umrJukTa0D2-3mFZsAhbkrivcMTyw.jpeg
WY5umrJukTa0D2-3mFZsAhbkrivcMTyw.jpeg
 
hoi Danielle,

ik vind de sfeer in je bak leuk, maar ik vind het nogal kaal ogen?
die echinodorus vesuvius is trouwens erg gaaf ;)
 
Veel mooie grote volle planten alleen ik sluit me aan bij zwits; oogt een beetje als mijn eerste poging om mijn bak op orde te krijgen qua indeling. Ik noemde het zelf een plantenkweekbak :D

Aan de andere kant denk ik als de plantjes nog wat groter/langer worden je een prachtig mooie volle bak zult hebben.

Even geduld hebben is de mening. Voor de rest ben ik eigenlijk benieuwd wat je nog wel in je bakje heb zitten van visbestand ^^?
 
Er zit een groep corydoras in, japonica garnalen en nog een paar tetras en roodkopzalmen. Die moeten aangevuld worden.
Ik zit zelf te denken in het midden nog iets toe te voegen, achter de vesuvius.. En misschien nog iets op de voorgrond?
 
Wellicht is het mooier om dat hout meer neer te leggen.
 
Het ziet er al leuk uit, maar ik zou ook dat hout neerleggen. En meer hout erin doen...
 
Jullie bedoelen precies andersom, dus de takken zeg maar naar boven toe?
 
Zie dat je ook co2 toevoegd? Ik zou een grote dikke tijgerlotus kopen, daarnaast nog wat meer fijnbladige planten zoals sterkruid, vaantjesplant of belgisch groen. Dan op de voorgrond nog een laagblijvend plantje en je hebt een topbak. Die javavaren zou ik stekken en met prikkers op je achterwand zetten zodat deze na een jaar je hele achterwand bedekt. Dat geeft een mooi effect.

Daarnaast je anubias ook stekken en op het hout vastbinden, geeft voor mijn gevoel ook altijd een leuk gezicht :D
 

Terug
Bovenaan