Mijn eerste aquarium (Gary)


Gary

Member
Lid geworden
19 maart 2023
Berichten
13
Leeftijd
43
Beste liefhebbers ben erg groen op t gebied van aquariums maar heb de koorts gekregen en net in opstart van mijn Juwel 110 liter bak.
Heb een zandbodem, fijn grind erboven, startpakket je planten en lavasteen in.
Verder de welbekende Juwel filter met nieuwe filtermateriaal en cirax en nog even een superfish aquaflow omdat het zand het water troebel maakt.
Temperatuur op 27 graden en een luchtpompje .
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Hier n video ervan
 

Haha moet nog echt ff dit forum goed bestuderen maar zal ff de video uploaden😂
 

Bijlagen

  • VID-20230326-WA0001.mp4
    12.5 MB
Komen nog wat plantjes bij achter en aan de zijkant wat hoogte
 
leuk bakje Garry. Maar waarom zulk warm water, krijg je speciale visjes die dat nodig hebben?

Inderdaad, erg warm. De vissen die dat nodig hebben zijn niet echt geschikt voor beginners. Verder vragen om problemen met algen etc. vanwege de hoge temperatuur. Afhankelijk van wat er in gaat zou ik ook dat luchtpompje uitzetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gary
Aah thnx voorde tips 👍👍👍Heb m al lager alleen zag dat tijdens het opzetten van de deksel hij een tikkie of 2 omhoog is gegaan staat nu op 25 graden ongeveer .Ga er maanvissen indoen wat algeneters en wat rustigere soortjes .Maar thnx vd reacties komen ook nog wat planten bij vooral hoog en wat mos .
 
Manen hebben graag een hoge bak, vanaf zo'n 60 cm, is natuurlijk niet in steen gezet maat let op met je scape zodat er voldoende zwemruimte overblijft. Let ook op het formaat vissen dat je bij de manen zet want kleine vissen worden snel kostbaar levend voer.(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Gary
Je aquarium van 110 liter is wel te klein voor maanvissen, zeker als je ook nog andere vissen erbij gaat plaatsen. Beste houd je maanvissen vanaf 5 stuks.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gary
Ok kan zijn dat ik nog wat stenen eruit haal en ben ook nog op zoek naar een grotere bak voor n nieuw project in de loop van dit jaar.Zal nog even wachten met de maanvissen aangezien ik de vissen een ideale leefomgeving gun.
 
Ok kan zijn dat ik nog wat stenen eruit haal en ben ook nog op zoek naar een grotere bak voor n nieuw project in de loop van dit jaar.Zal nog even wachten met de maanvissen aangezien ik de vissen een ideale leefomgeving gun.
Dat lijkt me een verstandig besluit, manen worden echt wel groot en hoewel ze niet vreselijk actief zijn hebben ze wel graag de mogelijkheid om elkaar uit de weg te gaan. Het zijn en blijven in hun gedrag cichliden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gary

Terug
Bovenaan