Mijn bonsai projectje door Rebecca


R

Rebecca

Guest
Ik ben helemaal weg van (bonsai)boompjes in aquaria dus besloot ik er zelf ook een te maken!
Op internet had ik een mooi stronkje gevonden en ik had zelf nog een hele hoop Mini Pellia (Riccardia Chamedryfolia), dit vond ik wel een mooie mossoort om erop te maken.

Genoeg gepraat, hier zijn wat foto's van het projectje:

Mijn stukje hout
BgfqA5TCmtM0Rh_npB_qvkFtNqp-YHJu.jpeg


BgfqA5TCmtM0Rh_npB_qvkFtNqp-YHJu.jpeg


Close-up van de Mini Pellia
BgfqA5TCmtM0Rh_npB_qvkFtNqp-YHJu.jpeg


BgfqA5TCmtM0Rh_npB_qvkFtNqp-YHJu.jpeg


BgfqA5TCmtM0Rh_npB_qvkFtNqp-YHJu.jpeg


BgfqA5TCmtM0Rh_npB_qvkFtNqp-YHJu.jpeg


Nu nog wachten tot het wat meer gegroeid is zodat ik het in "model" kan knippen :)
 
Oh wat leuk! Mooie citroentjes heb je ook. Ben benieuwd hoe het boompje er over een tijdje uit ziet, komt het niet in de verdrukking met de andere planten?
 
Bedankt! :D
Ik moet inderdaad nog even zien of ik de planten zo laat staan of dat ik ze wat meer opschuif, ik wil wel dat het boompje mooi uitkomt :)

Hier van hoe het er nu bij staat
4AO5MJszafMyAz8gYpm7eLKcLytGWqSE.jpeg


En een garnalen bijeenkomst
4AO5MJszafMyAz8gYpm7eLKcLytGWqSE.jpeg
 
Wat een prachtig rustig bakje zeg!! Leuk die citroentjes.

Hoe groot is je bakje eigenlijk?
 
Heel erg bedankt :daisy: Ik ben zelf ook eindelijk eens tevreden met mijn inrichting :)
Nu nog de Bacopa en de Vallisneria wat hoger zodat het filter en de verwarming niet meer te zien zijn en hij is perfect :)

Mijn bak is 40x26x30 (LxBxH)
 
Re: Mijn bonsai projectje

Haha dit idee had ik ook! Ik wou eerst een echte bonsai doen maar ik heb gezien en gelezen dat dat zo veel werk is. Dus dacht hier ook al aan, nu kan ik mooi bij jou afkijken hihi :p
Wat voor lijm heb je gebruikt waarmee je het hout op het plateau heb vastgemaakt?
 
Heel mooi bakje Rebecca. Vooral dat hout met dat mosje vind ik bijzonder.
Als je ooit eens mos gaat snoeien mag je best aan mij denken hoor en een pb sturen ;)
 
leuk bakje en leuk boompje!
 
@Rozan
Kan een echte bonsai onder water gehouden worden? dat wist ik niet haha!
Ik heb Juwel Conexo lijm gebruikt en er zit een plastic pin in voor de zekerheid. Toen ik het hout gekocht had was hij met een ijzeren schroef en wat lijm vastgezet, maar die heb ik eruit gehaald. IJzer is niet echt handig onder water :p

@jessicapilon
Zal ik doen hoor :) alleen zal het denk ik nog wel een tijdje duren voordat het een goed model is en ik moet gaan snoeien

@vwbob en Tamara1988
Bedankt! :D
 
Ziet er gaaf uit! Enne, ook erg mooie knalgele garnaaljtes!
 
Leuk gedaan zeg! En die citroentjes zijn echt heel gaaf..
Een echte Bonzai kan overigens zeker niet onder water gehouden worden. Veel te nat... :p
 
Bedankt voor de complimenten allemaal :D

@Rozan
Dat ziet er apart uit! zo krijg je alleen wel een hele donkere ruimte in je bak.
 

Terug
Bovenaan