Mijn Aquaria (Suzanne93)


Suzanne93

Well-known member
Lid geworden
30 juli 2014
Berichten
67
Ik heb een aantal bakken die ik aan jullie wil laten zien. Ik zal beginnen met mijn nieuwste aanwinst en later zal ik de andere bakken introduceren. De bakken die ik heb zijn:

Juwel Rio 240
Juwel Rekord 60
Aqua 40 (2x)
Dennerle Nano Cube 60

De Dennerle heb ik gisteren gekocht en ingericht. Er zit een PH-verlagende bodem in van ADA aquasoil Amazonia. Het aquarium is ingericht met enkele lavastenen, planten en mossen: Christmas mos, Fissidens Fontanus en Taiwan mos. Ik hoop Taiwan Bee garnalen te gaan houden in dit aquarium. Ik zit nog te twijfelen of ik een osmose apparaat zal aanschaffen, maar ik wil het het liefst eerst zonder proberen.

Vragen, opmerkingen en tips zijn welkom :D

Hier wat foto's van de Nano Cube:

DSC005131.jpg




DSC005551.jpg


DSC005581.jpg




DSC005591.jpg




DSC005611.jpg



DSC005641.jpg
 
Wat een mooie bos cabomba! Mooi rood gekleurd!
Mooi fris ingerichte bak!

Welke anubias heb je gebruikt voor op die steen?
 
Mooie bak hoor. Ook de Cabomba is erg mooi en ik hoop dat je genoeg licht erboven hebt voor deze plant.
 
Erg mooie scape, ben benieuwd hoe het er uiteindelijk gaat uitzien als deze mooi is ingegroeid.

Wat betreft het osmose apparaat, voor de prijs hoef je het niet te laten, en ik wil niet anders meer.

Ben benieuwd naar je andere bakken.
 
@Kikkervis Ik heb de Anubias Nana Bonsai gebruikt. Het is een erg leuke en kleine plant. Ik hoop dat ie het goed blijft doen :)

@jessicapilon Ik hoop dat de Cabomba het ook goed blijft doen. Tot nu toe geen bladeruitval. Mocht dat wel gebeuren, dan verwijder ik hem en plaats een andere plant.

@aquariaan043 Misschien dat ik dan toch een osmose apparaat ga kopen, maar het lijkt me zoveel werk en ik kan ook niet zoveel duidelijke informatie vinden over hoe dat het best gebruikt kan worden. Ik moet mezelf misschien eerst eens even beter informeren :D

Bedankt voor de reacties. Meer foto's volgen!
 
Bedankt Suzanne, blijft deze plant zo klein? Want anders moet ik die ook maar hebben :p
 
@Kikkervis Volgens mij blijft de plant wel zo klein. Ik verwacht niet dat de bladeren nog (veel) groter worden. Het is volgens mij ook de kleinste soort.

@Ronan12345 Ik vind zelf dat ik wel een goede stroming heb. Het is ook niet zo dat de planten heen en weer 'waaien' dus ik vind het prima :)
 
Tijd voor wat informatie en foto's van mijn Rekord 60 :D

Het aquarium is 60x30x30 (54 liter). Er zit een achterwandje in. Het orginele filter is enkele jaren geleden vervangen door een Eheim binnenfilter. Het aquarium is ingericht met lavastenen begroeid met Christmas mos en spiderwood (denk ik) met wat plukken Flame mos hier en daar. Op de bovenste tak zit een bos Christmas mos. Verder staan er wat andere planten in het aquarium. De bewoners zijn:

Sakura garnalen
Rasbora Galaxy/Danio Margaritatus 5x
Ancistrus 2x (deze zijn nog jong)

Een totaaltje en wat foto's van de bewoners:
DSC00687.jpg


DSC00691.jpg


DSC00693.jpg


DSC00698.jpg


DSC00701.jpg


DSC00706.jpg
 
Erg mooie bakken :thumbs:

Toch een vvraagje, welke plant heb je linksvoor in je nano staan? De plant op de 4de foto van je eerste bericht welke aan de recther kant staat
 
De rode planten doen het tot nu toe goed. Ik hoop dat ze het zo goed blijven doen :D

@killerfish dat is de Echinodorus Tenellus. Het is een nieuwe plant die emers is gekweekt, dus hij zal zijn onderwatervorm nog moeten krijgen. :)

Bedankt voor de leuke reacties :D
 
Bedankt voor de reactie suzanne; erg gave plant. Ik ga even je topic in de gaten houden, kan ik gelijk zien hoe de plant er uit omt te zien na een tijdje
 
Juwel Rio 240

Het wordt nu wel eens tijd om mijn grootste aquarium te introduceren; de Juwel Rio 240. Ik heb hem afgelopen week helemaal leeggehaald, schoongemaakt en opnieuw ingericht. De oude achterwand heb ik eruit gehaald en ik heb er zwarte plakfolie achter geplakt. De bak heb ik ingericht met filterzand en de hardscape bestaat uit Dragon Stone (Drakenstenen) en spiderwood (denk ik). De planten die er tot nu toe in zitten zijn diverse Anubias soorten, Javavaren, Flamemoss en Christmasmoss. Er komen nog meer planten in. Bij het vullen kwam ik erachter dat twee stukken hout nog bleven drijven, dus daar heb ik wat extra stenen op gelegd dus het ziet er nog niet helamaal zo uit als dat ik zou willen. Maar het is een begin. Hieronder volgen wat foto's van de opbouw en het verlopig eindresultaat. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Vragen en opmerkingen zijn altijd welkom :)

DSC01076.jpg


DSC01077.jpg


DSC01080.jpg


DSC01081.jpg


DSC01087.jpg


DSC01092.jpg


DSC01098.jpg


DSC01100.jpg


DSC01099.jpg
 
Mooie, leuke bakken hoor! Die laatste is ook wel apart met die planten alleen op de stenen en takken!
 
Prachtige Nano! Je Rio240 heeft een hoop potentie... Ik ben erg benieuwd hoe deze gaat worden zodra alles goed groeit. Ik blijf het volgen.
 
Ziet er ook weer prachtig uit! Al een idee wat voor vissen erin komen?

Je garnalen en vissen in de Rekord 60 zijn trouwens erg mooi op kleur! :thumbs:
 
Bedankt voor de reacties! Een tijdje terug had ik al een topic aangemaakt over het visbestand. Dat is hier te vinden: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1720546

Mocht iemand nog advies hebben over het visbestand in de Rio 240, dan hoor ik het graag.

Ik heb deze week ook nieuwe planten ontvangen voor in het aquarium. Morgen ga ik ze plaatsen. Daarna zal ik weer wat foto's plaatsen.
 
Aha dat topic had ik niet gezien. Ziet eruit als een leuk visbestand, ik ben zelf ook wel van de kleinblijvende soorten :D
 
Nog even een snelle update. Ik heb van de week planten in mijn Rio 240 gezet. Voornamelijk Javavaren soorten en anubias. Verder ook wat cryptocoryne en waterpest (gaat er later waarschijnlijk weer uit). De vallisneria helemaal rechts gaat er ook uit. Ik geef iedere dag een beetje plantenvoeding van Easy Life. Ik ben erg benieuwd hoe het er over enkele weken uit gaat zien. Ik zal af en toe wat foto's plaatsen.

DSC012601.jpg


DSC012611_1.jpg



DSC012621.jpg
 

Terug
Bovenaan