Mijn 54 liter bakje door iTom


Net als in mijn 45 liter bakje ook hier de Seiryu stenen.
Zit nog geen garnaal in en Maarten van der Weijden heeft het ook maar opgegeven.
Zou ik dan hier nu ook met Osmose verder moeten gaan, kan in de buurt bij mij voor een redelijke prijs osmosewater kopen.
Moet daar dan nog wel wat aan toevoegen, weet niet wat heb nooit osmosewater gebruikt.

Zag ook in dit bakje al wat draadalg komen, heb nu de verlichting hoger boven het bakje gezet, staat 10cm hoog boven het wateropppervlak en als dat niet genoeg is dan zet ik het nog hoger.

Bekijk bijlage 362301
Zo dat is een hele sprong zeg! Wauwie! Super strakke kamer, lijkt wel een 3d tekening in een computer gemaakt 😁 das snel voor draad alg! Hopen dat het snel stabiliseert! Te veel licht voor de verse bak misschien? Weet niet of je wat voeding er in hebt drijven 😄 ben benieuwd wat voor vis het is! Is erg slank! Een rijstvisje misschien?
 
Moet daar dan nog wel wat aan toevoegen, weet niet wat heb nooit osmosewater gebruikt.
Zelf maken is ook makkelijk en zo n apparaat heb je al voor nog geen 4 tientjes maar of het nodig is dat weet ik niet tom.
Met een ph verlagende bodem is het een pre.
Ik voeg er GH+ mineral aan toe.
 
Ik snap dat het eenvoudig zelf is te maken maar dan moet ik de loodgieter laten komen om een aansluiting te maken aan de waterleiding boven.
Zou ook verder niet weten waar dan zo'n apparaat moet hangen.
Er is niet veel ruimte beschikbaar en een waterleiding trekken naar de kamer waar de bakken staan gaat hem ook niet worden.
2 Jerrycans van ieder 20 liter lijkt me wel te doen en dan af en toe 1 jerrycan bijvullen.
In de 45 liter zit een Ph verlagende bodem.
 
Zo dat is een hele sprong zeg! Wauwie! Super strakke kamer, lijkt wel een 3d tekening in een computer gemaakt 😁 das snel voor draad alg! Hopen dat het snel stabiliseert! Te veel licht voor de verse bak misschien? Weet niet of je wat voeding er in hebt drijven 😄 ben benieuwd wat voor vis het is! Is erg slank! Een rijstvisje misschien?
don1262 visje heeft het niet overleefd, moest ook nog een heel eind fietsen en lopen en das voor vissies niet te doen.
Heb er een klein beetje voeding in gegooid wat niet blijft drijven. Zitten nu geen vissen in, bakje nog paar weekjes laten draaien.
 
Ik snap dat het eenvoudig zelf is te maken maar dan moet ik de loodgieter laten komen om een aansluiting te maken aan de waterleiding boven.
Zou ook verder niet weten waar dan zo'n apparaat moet hangen.
Er is niet veel ruimte beschikbaar en een waterleiding trekken naar de kamer waar de bakken staan gaat hem ook niet worden.
2 Jerrycans van ieder 20 liter lijkt me wel te doen en dan af en toe 1 jerrycan bijvullen.
In de 45 liter zit een Ph verlagende bodem.
Nou ik heb op de kraan van de wastafel in de douche een soort verloop gekocht en daar kan je hem zo op aansluiten Tom.
Ik heb het apparaat op een stuk hout gemaakt en die kun je dan onder de wastafel zetten als je hem gebruikt en daarna eventueel opbergen.

 
  • Leuk
Waarderingen: iTom
John, dat zou dan aan de thermokraan van de douche kunnen.
Neem het in overweging, bedankt voor de link.
 
Inmiddels staat dit 2 weken te draaien en zag ik tot mijn grote verbazing Maarten v.d. Weide weer voorbij zwemmen.
Was zelfs iets gegroeid.
Planten staan er goed bij, daar ga ik binnenkort met de snoeischaar door en kunnen stekken naar de meterbak.
Ze staan in hetzelfde zand wat ook in de meterbak komt.

_DSC9738.JPG
 
Inmiddels staat dit 2 weken te draaien en zag ik tot mijn grote verbazing Maarten v.d. Weide weer voorbij zwemmen.
Was zelfs iets gegroeid.
Planten staan er goed bij, daar ga ik binnenkort met de snoeischaar door en kunnen stekken naar de meterbak.
Ze staan in hetzelfde zand wat ook in de meterbak komt.

Bekijk bijlage 362586
Had al zn gevoel! Of het is zn kwaadaardige tweelingbroer die nog tussen de planten verstopt zat 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: iTom
Schitterende bak Tom. Hij heeft een mooie uitstraling zo 👍.
 
  • Leuk
Waarderingen: iTom
Vandaag de eerste visjes er in.
Het water komt voor een deel komt uit het garnalenbakje en het filter wat daar eerst in zat in dit bakje heeft mee gedraaid.
Roodneuszalmpjes gehaald en na het overwennen middels de bekende druppelmethode de eerste 5 laten rond zwemmen.
Het is nog wel even afwachten of het goed gaat, dan over enkele weken nog 5 er bij en kijken of er nog plaats is voor een ander visje.

 
Het kleine schooltje roodneusjes uitgebreid naar een wat groter schooltje, meer zal niet gaan want er komen nog 2 andere gasten bij.

_DSC9768.JPG


En de nieuwe bewoners meer uit nostalgie, had ze vroeger ook.
Blijft een leuk en mooi visje.

_DSC9752.JPG



_DSC9767.JPG


_DSC9758.JPG


_DSC9763.JPG


En nu maar afwachten of ze het met elkaar een beetje kunnen vinden.
 
German blue's?
 
  • Leuk
Waarderingen: iTom
Denk het, ze kunnen i.i.g. wel goed kuilen graven.
 
De Seiryu stenen uit dit bakje gehaald.
Heb daar geen vertrouwen meer in om de waterwaarde te verbeteren zoals ik dat zou willen voor o.a. de Mikrogeophagus ramirezi, [efgariso poli = Grieks voor dankuwel zeer beleefd :DD), of te wel het antennebaarsje.
Er is gelijk meer zwemruimte, maar wil er nog wel enkele stenen in kwijt, morgen een kijken bij de stenenhandelaar.
 
Heb je nog meer garnalen gespot nu?
 
Waterwissel gedaan, half osmose half kraanwater, waarom ik dat doe, geen idee eigenlijk.
Visjes kunnen heel goed in kraantjes water maar ja eenmaal er mee begonnen dan er ook maar mee door gaan.

Bakje doet het nog steeds goed verder.

_DSC9814.JPG
 
Wat een verschil van aquarium zo zonder de stenen en met vol gegroeide planten.
Netjes hoor!
 
  • Leuk
Waarderingen: iTom
Hoe gaat het met de kleine Maarten? 😊
 
Hoe gaat het met de kleine Maarten? 😊
Is inmiddels een grote jongen geworden en we noemen hem Oto(cinclus)
 
Ahhh het was een oto dus! Ik was al benieuwd wat eruit zou komen en of hij de andere bewoners zou overleven als klein ukkie. Taaie rakker hoor.
 
Ahhh het was een oto dus! Ik was al benieuwd wat eruit zou komen en of hij de andere bewoners zou overleven als klein ukkie. Taaie rakker hoor.
Het was geen Oto maar een Corydoras pygmaeus.
Ik was even druk met mijn 30x30x30 bakje en dacht ff snel te duiden.
Visje was in het begin beetje schuw van de andere 5 Cor. pygmaeus maar inmiddels zwemt en scharrelt het vrolijk met de andere mee.
 
Deze bak ga ik verkopen.
Heb er geen tijd meer voor nu mijn vrouw verder achteruit gaat en ik meer tijd aan haar moet besteden wat ik natuurlijk met alle liefde voor haar doe.
Ook de 115 liter ga ik verkopen.
Heeft iemand interesse reageer dan via een Pb en ik zal er een leuk aanbod van maken.
Planten en visbestand gaan naar het Parkhuis, het gaat dus alleen om de bak, verwarming, filter, verlichting, decoratie hout en zelfbouw onderkast.
 

Terug
Bovenaan