Mijn 44 liter bakje van Corner


Corner

New member
Lid geworden
25 juli 2013
Berichten
2
Sinds 12 jaar ben ik weer begonnen met het oppakken van een oude hobby.. Een wereldreis in Azië heeft me weer wakker geschud dat ik visjes toch wel heel erg leuk vind, dus al gauw 2 weken na thuiskomst stond er een bakje in de woonkamer. :)

IMG_6262.jpg


Hij draait nu precies 4 weken en ik heb er sinds 2 dagen 15 vuurgarnalen inzitten, samen met 2 posthoornslakken en een zebraslak. Alles groeit als kool, heb al 2 keer moeten snoeien! En nog steeds geen grote algenuitbraak of witte slijm uitbraak gekregen, dus het gaat echt voorspoedig.. :)

Het is mijn grote trots, maar ook ik leer nog dus sta open voor allerlei tips!

Mijn waterwaarden zijn op dit moment (gemeten in de ochtend- zonder licht en Co2):
PH: 7
KH: 9
GH: 5
NO2: 0
NO3: 0
PO4: 0,5 mg/l
NH3: 0

Ik twijfel nog om er binnenkort 1 betta bij te zetten óf een groepje Boraras Briggitae, als dat past. Want ik wil hem ook niet te vol proppen uiteraard. :)
 
Leuk dat je weer een bakje hebt en veel plezier met dit bakje.
 
Leuk! Welk filter gebruik je er in?
 
Bedankt allemaal!
Het filtertje wat er bij zat, van Superfish zit erin. Heb nog een extra stromingspompje van Tetra erbij zitten en dat werkt wel lekker. :)
 
Als ik de foto zo bekijk dan is dat de Aquaflow 100. Prima voor kleinere bakjes met een niet te grote bezetting.
 

Terug
Bovenaan