Mijn 250 x 70 x 75cm hout acrylaat aquarium


Eigenlijk heel weinigfoto's. Is filter naar m'n vijver en heeft ook teveel schaduw.
Bekijk bijlage 318022Bekijk bijlage 318032Bekijk bijlage 318031

Dit was mijn vorige 'tonnen' vijver met een heel klein overloopjes (elektra pijp doorgeboord en dan wel weer vastgezet met EPDM). Dat was echt wel een succes!
Bekijk bijlage 318028

Maar de laatste twee jaar had mijn vijver alle aandacht (die werd super mooi!).
Bekijk bijlage 318024Bekijk bijlage 318023
Wat leuk om te zien! Zag nog nooit zoveel minivijvertjes bij elkaar.
Mooie vijver zeg! De snoekkruid planten zien er heel mooi uit.
 
Ik denk ik doe maar even een kleine update.

Oude aquaria zijn weg en alles zit nu in de grote bak.
Moet nog afgewerkt worden, bijvoorbeeld een strip aan de bovenkant en heeft een no een voerklep nodig maar verder ben ik best tevreden.

2021-02-23 10.36.31.jpg

Al die vuistregels zoals 1 watt per liter, CO2 bubbels per liter en watt per lumen gelden echt niet meer bij dit soort grote bakken.
Tijdens de koude periode hield ik m op 20 C° (in de hal 10 C° enkel en alleen met de 200 watt bodem verwarming.

Denk nu dat je in een koude periode 40 euro verwarming per maand kwijt bent voor 20 C° en 70 euro of zo voor 24 C°
Gemiddeld aan verwarming met 20 C° minder dan 1 euro per dag.

Het was trouwens wel heel erg veel werk alles bij elkaar.
 
Mooi gedaan, mooie indeling met die " boom" links. Ik kan me voorstellen dat het veel werk is geweest, maar het resultaat is echt de moeite waard :smitten:
 
erg mooi geworden hoor, nog wat laten begroeien en de puntjes op de i zetten, maar dan heb je er ook veel plezier van volgens mij.
 
Dat is een erg mooie bak geworden en ik geloof je gelijk dat het verwarmen behoorlijk duur is maar ja het is dan ook een flinke plas met water.
 
Hierbij een update, is misschien wel leuk.

Heb wel last van alg (heb ik altijd als ik probeer te bemesten) maar heb ook een prima remedie tegen de alg... gewoon niets van aantrekken 😁

Het aquarium begint nu echt wel een 'wow' effect te krijgen. Ik wil nog wel meer jungle, meer Anubias laag bijvoorbeeld.
Ook nog wat uitdokteren om het acryl onderin schoon te krijgen (het probleem is dat je zand krijgt tussen je spons en de ruit, wat gaat krassen).

Wat ik zelf er leuk is zijn de kleine vissen er in. Gevoelsmatig gedragen die zich echt anders in zo'n bak dan zeg in een meter aquarium.

Veel aquarium plezier!

2021-05-14 10.12.08.jpg
 
Heel gaaf! Mee eens; kleine visjes in een grote school is een stuk mooier. Zie echter weinig zwemmen op de foto, of ligt dat aan mij?
 
Heel gaaf! Mee eens; kleine visjes in een grote school is een stuk mooier. Zie echter weinig zwemmen op de foto, of ligt dat aan mij?
Nog guppen nodig? 🤬😁

Komt door foto toestel.. die maakt paar foto's en voegt die samen waardoor het heel scherp wordt maar dan verdwijnen er wel guppen van de foto.

Ik voer echt heel weinig maar de guppen exploderen.. Ik denk dat het komt doordat de bak zelf ook redelijk wat voedsel genereert (zitten garnalen in, CO2 erbij en zo...).
 
Laatst bewerkt:
Nog guppen nodig? 🤬😁

Komt door foto toestel.. die maakt paar foto's en voegt die samen waardoor het heel scherp wordt maar dan verdwijnen er wel guppen van de foto.

Ik voer echt heel weinig maar de guppen exploderen.. Ik denk dat het komt doordat de bak zelf ook redelijk wat voedsel genereert (zitten garnalen in, CO2 erbij en zo...).
Je kan de HDR ook uit zetten, dan zou je toestel als het goed is nog maar 1 foto moeten maken.

voor je ramen kan ik je trouwens de tunze care magnet aanraden
 

Terug
Bovenaan