Mijn 20 liter aquarium door Guppy 12345


G

Guppy12345

Guest
Hallo,

Het leek mij leuk om een soort van dagboekje bij te houden over mijn aquarium.
Zou me even voorstellen.. Ik heb een aqua 20 aquarium van superfish, met daarin 9 (kleine) guppen en 1 algeneter.

Zo was me aquarium :
-SLAC_BqVkaIZSBuVrDwy5qMYPncZ0g6.jpeg


En dit is nu mijn aquarium :
-SLAC_BqVkaIZSBuVrDwy5qMYPncZ0g6.jpeg
(heb vandaag opnieuw ingericht dus is nog een beetje mistig)

En dit zijn 3 van de 8 (hele kleine) baby guppen :
-SLAC_BqVkaIZSBuVrDwy5qMYPncZ0g6.jpeg


En dit is mijn (wat grotere) guppy:
-SLAC_BqVkaIZSBuVrDwy5qMYPncZ0g6.jpeg


En dit is Henk, Henk is wat achresief tegen over de andere wat kleinere guppies. En daarom zit hij in een kom.
-SLAC_BqVkaIZSBuVrDwy5qMYPncZ0g6.jpeg
ik zou voor Henk liever een nieuw huisje willen, waar hij wat rustiger kan in zijn.

Ga nu slapen,

Groetjess!
 
Hoi Guppy je kan beter je topic laten verplaatsen naar het fotoalbum topic.
Even een report post doen met je vraag aan het beheer,report post staat onderin je bericht.
 
20 liter is veel te klein voor 9 guppen en nog een algeneter.... Vind het ook niet gek dat de gup die apart moet zitten in een kom agressief is in zo'n kleine ruimte
 
Hallo,

Had 5 grote guppen overgenomen van iemand die ze in een kleine kom op de vensterbank had staan, ondertussen zijn er 4 van 5 dood gegaan, alleen Henk is nog over.. Henk is ook de moeder van de 8 babies die nu in mij aquarium zitten


En ik heb een algeneter die bedoeld is voor kleine aquaria, de otocinclus.

Nou even een updatje :

Nieuwe plantjes en de plantjes anders neer gezet,
sNyimgStuAP3ZseE8RLMh0dMJz443bOP.jpeg



Ik ben ook even aan het experimenteren met emers planten kweken,

sNyimgStuAP3ZseE8RLMh0dMJz443bOP.jpeg

In een petfles
sNyimgStuAP3ZseE8RLMh0dMJz443bOP.jpeg


Hoop dat het lukt , lijkt me erg leuk ^^

Groetjess!!
 
Welkom :daisy: Leuk hoor....en spannend, zelf plantjes opkweken.
 
Hahaha Dankjee @22228
 
Hallo guppy... ik will niet meteen beginnen met kritiek... maar ik zou:
1. Voor de guppen uit kijken naar een groter aquarium
2. De otocinclus met meer soortgenoten houden... min 5 stuks..
 
Heej @mark_s75

Als de guppen groter zijn ga ik ze in mijn ander aquarium doen (die nu nog leegstaat) daar gaat makkelijk 60 liter in.
Maar dat zien we dan wel weer, vind het gewoon leuk om in een mooi wat kleiner aquarium op mijn bureau hebben staan en daar de kleine visjes in te zien opgroeien.
Dus dat komt wel goed!! ^^

En de algeneter was eingelijk gewoon bedoeld om de algen op te eten, dan is er toch meer een natuurlijk evenwicht, dan als ik steeds de bak moet verschonen..


Groetennn!!
 
Dan kun je beter je bak blijven verschonen... 1 otocinclus doet bijna niets met je algen ;)
 
Doe ik ook nog wel maar in zo'n kleine bak groeit het erg snel
 
Hallo,

Even geleden maar heb hier weer even een updatje, alles gaat goed en groeit ook goed! Heb ook nog 10 vuurgarnaaltjes opgehaald en die doen het ook goed!!

Heb het andere aquarium alvast van zolder af gehaald en even op gemeten (32x32x40) dus dan kom je uit op 40 liter, ruim voldoende lijkt me toch voor een paar guppies en 2 algeneters en de garnaaltjes.

Ben hem alvast een beetje aan het inrichten met stenen (zonder planten) hoe die er straks een beetje uit komt te zien (de bassis)
Maar het lukt nog niet zo goed met de diepte:
S5F6MrbVXPJvB67c9oDXJevbzTe5RwxE.jpeg

De bak lijkt heel klein maar hij is in het echt best groot
Van de zijkant:
S5F6MrbVXPJvB67c9oDXJevbzTe5RwxE.jpeg

De bovenkant :

S5F6MrbVXPJvB67c9oDXJevbzTe5RwxE.jpeg


Wie heeft er tips voor meer diepte in me bak te cre�ren ?

Groetjes!
 
Ik heb wel een tip voor de foto's,
een slagje draaien :)

Eten de guppen straks niet van de garnaaltjes?

En persoonlijk zou ik een zandbodem nemen.

Verder kan het wel leuk bakje worden met die stenen.
 
Dit is nog steeds veel te klein voor de guppen en de algeneters... en komen er geen planten in!?
 
Er komen wel planten in Mark maar dit is de bassis van mijn bak, ze gaan er nog lang niet in maar wil graag dat de bak mooi en goed is voordat er bewoners inkomen..


En satisfaction bedankt!
ik heb de garnaaltjes nu al ongeveer 2 a 3 weken en ze leven allemaal nog, dus gaat prima met de guppen, de garnaaltjes laten zich ook gewoon zien en zwemmen ook door de bak heen, dus ze zijn ook niet bang ;D

Groetjes
 
Even 2 fotootjes :



kobFOXtDKr_OqQ5fjhgvX8GUAdI1jzuT.jpeg
kobFOXtDKr_OqQ5fjhgvX8GUAdI1jzuT.jpeg
 
Ben even aan het stoeien met de stenen:
2zJORpV9KGBEHj9yNxvZ9KXBqb1nYal_.jpeg

Heb onder de grotte steen een stukpiepschuim belegt zo is hij wat hoger.
 
Leuk begin!
Zelf zou ik alleen een paar van de stenen eruit halen, vooral als je er idd toch guppy's in gaat doen. Het bakje is best klein en daardoor moeilijker stabiel te houden. Door de stenen 'snoep' je ongemerkt nog meer water weg. Verder hebben de stenen voor de visjes en garnalen niet echt een meerwaarde..
 
Ben hier wel tevreden mee :D

b-dl9wpmCG3kFTPRvTxg2L6AOwHKZexo.jpeg
 
Hallo dodo,

Nee klopt maar vind het wel wat mooier om naar te kijken, en zo zijn kunnen ze ook zich een beetje verschuilen ;-) als er straks alg op gaat groeien vinden ze het nog leuker.

Groetjes
 
Vraagje... wil je alleen iets moois in the kamer of wil je dat de juiste vissen op de juiste plek zitten?

Als je alleen iets moois voor in je kamer wil kun je ook hele mooie dvd's kopen met een aquarium..
 
Persoonlijk vind ik het een schitterend bakje voor garnalen en wat borarasjes, maat niet echt voor guppies...
 
Mark, ik vind jouwn reactie nergens op slaan, natuurlijk wil ik wat moois in mijn kamer, maar ook een goeie en mooie leefruimte voor mijn huisdiertjes. En als jij denkt dat de bak te klein is, mag je dat mooi denken maar ze zitten nu in een 20 liter bak en daar hebben ze het prima na hun zin, dus een bak met 40 liter is alleen maar een verbetering in mijn ogen.
 
Guppy12345 zei:
Mark, ik vind jouwn reactie nergens op slaan, natuurlijk wil ik wat moois in mijn kamer, maar ook een goeie en mooie leefruimte voor mijn huisdiertjes. En als jij denkt dat de bak te klein is, mag je dat mooi denken maar ze zitten nu in een 20 liter bak en daar hebben ze het prima na hun zin, dus een bak met 40 liter is alleen maar een verbetering in mijn ogen.

De manier waarop was niet fraai maar hij heeft wel een punt over dat de bak te klein is
 
Ziet er leuk uit met die stenen zo!

Je hebt wel gelijk dat het een verbetering is van 20 naar 40 liter maar je zei zelf al dat Henk agressief was naar de anderen dat duidt op dat ze het niet naar haar zin had. Hopelijk gaat het beter in de 40 liter. Guppen hebben eigenlijk meer ruimte nodig maar ik heb vroeger ook guppen gehad in een bak van ongeveer 40 liter dus ik snap je wel ik heb tenslotte dezelfde foutieve inschatting gemaakt.

Hoe is het nu met Henk? Zit ze nog alleen?
 
Hooi!! Minizen,

Henk heb ik al weer een poosje geleden terug in mijn bak gedaan, omdat de kleintjes nu al een stuk groter zijn.

Ik had Henk er uit gehaald omdat ze dus agressief deed tegen de kleintjes, beetje begrijpelijk want grote guppen eten de meeste op. Dit wouw ik dus verkomen. Nu is ze niet meer achresief :D

Groetjesss
 
Heb de bak weer gevuld met water, en nog wat grind toegevoegd..

0nVgqjtyqW-4QNNR3sfuMFGwYSWo5Z6H.jpeg


Ben er nu blij mee :D

Laat de bak nu even staan met het water dan, weekt ie alvast mooi, als de vissen er bijna in gaan doe ik al het water er weer uit en dan doe ik er weer nieuw water in en dan voeg ik de beplanting toe, en dan laat ik hem eerst 2 weken met planten indraaien.
 
dat snap ik niet helemaal, waarom nu niet alvast plantjes erbij en dan gewoon indraaien, zo duurt het allemaal langer,
weet niet of het al gevraagd is maar heb je de stenen getest op kalk?

(krijg wel een stijve nek van je foto's kijken)
 
Hallo,

Het hoeft niet allemaal op steile sprong ;D
 
Mark_s75 zei:
Dit is nog steeds veel te klein voor de guppen en de algeneters... en komen er geen planten in!?

xxMaxx zei:
20 liter is veel te klein voor 9 guppen en nog een algeneter.... Vind het ook niet gek dat de gup die apart moet zitten in een kom agressief is in zo'n kleine ruimte

Mark_s75 zei:
Hallo guppy... ik will niet meteen beginnen met kritiek... maar ik zou:
1. Voor de guppen uit kijken naar een groter aquarium
2. De otocinclus met meer soortgenoten houden... min 5 stuks..

Mark_s75 zei:
Vraagje... wil je alleen iets moois in the kamer of wil je dat de juiste vissen op de juiste plek zitten?

Als je alleen iets moois voor in je kamer wil kun je ook hele mooie dvd's kopen met een aquarium..

Succes met je aquarium, ik kan je blijkbaar niet duidelijk maken dat je voor de vissen verkeerd bezig bent ;)
 
Guppy12345 zei:
Hallo,

Het hoeft niet allemaal op steile sprong ;D

Op stel en sprong :wink:

Foto's staan bij mij trouwens wel recht. Ik kijk op de iPad.
Kreeg de opmerking in mijn topic ook al dat de foto scheef zou staan. Dat zag ik pas op de laptop.
 
Hallo, minizen, ik kijk ook op de ipad daar staan ze ook recht op :)
 
Even gekopieerd :
Over dit forum..

Ik moet even iets kwijt over dit forum, niet vijandig bedoelt.
Als je je aangesproken voelt is het aan je eigen, ik wil alleen maar even kwijt wat ik op mijn hart heb.

Ten eerste is dit een Fantastische forum voor mensen die ergens mee zitten of beginners of met ziekten herkennen. ik heb er in het begin ook heel veel aangehad, ik zat hier dan ook regelmatig op.
de reden dat dat nu niet meer zo is;

Ten eerste, Jullie (sommige forumleden) drammen je zin zo door, als ik niet doe wat moet volgens jullie, zorg ik ook niet goed voor mijn vissen, daar komt het op neer.
Vervolgens doe ik wat er gezegt word, is het weer niet goed.. (sepia verhaal)
Ik ben er wel zo zat van. dat gezeik over van alles.
Geef gewoon antwoord op mijn vraag en als je dat al niet kunt hou dan gewoon je mond.

Ik vind een forum om andere leden te helpen is goed, dat moet ook kunnen, maar het moet ook leuk blijven.

Zoals bijv. een jongetje heeft goudvisjes in een 40 cm bakje gestopt omdat dat volgens de winkel kon, dat kan natuurlijk niet, dat is niet goed voor de visjes.

Maar begin dan niet, 'die zitten veel te klein ze moeten terug etc' tuurlijk is het niet goed. maar zo'n jongetje kan zich bijv wel vet knullig voelen. zeg dan 'Leuk dat je nieuwe visjes hebt, maar eigelijk worden ze te groot voor dat bakje, je kunt beter.. etc etc.' dat klinkt tenminste al veel minder aanvallend.
Daar zou ik mij veel beter bij voelen, als iemand zo op mij zou reageren.

Ik voel mij in inedergeval heel vaak aangevallen op dit forum door het manier van antwoorden..Als ik een vraag stel word het afgesnauwt alsof ik een of andere randdebiel ben, die nergens van af weet.. dat zal heus misschien aan mij liggen dat ik dat zo voel, maar misschien zijn er wel meer die dat ook hebben.. denk daar gewoon wat meer om.

Ik ben zeker niet de enige die door zoiets niet meer op dit forum komt.
Dit is echt niet bedoelt om iemand aan te vallen. maar ik wil gewoon mijn hart luchten en mijn mening uiten.

Het zou veel fijner zijn, als je een antwoord krijgt van iemand, en je krijg het gevoel 'Oh, diegene wil mij echt helpen'.
Dat gevoel heb ik nog niet vaak gehad op dit forum.
vooral niet van een paar leden.. ik noem geen namen.
Maar als het zo moet, zoek ik mijn antwoorden wel in een boek, hoe onbetrouwbaar dat misschien wel is.. en andere forums.

Als dit topic op slot of zelfs verwijderd word, nou, dat moet dan maar.. maar dan heb ik het in iedergeval gezegt.

Het is niet aanvallend bedoelt op bepaalde of alle personen, mits je dat wel zo voelt, dat is dan maar zo.. ik wil alleen mijn ei kwijt.

De groeten"""


Hier sluit ik me bij aan.
 
Volgens mij wilt Mark alleen maar helpen...

~ Ivo
 
Dat kan, maar hij helpt me niet door alleen maar opmerkingen te geven, geef dan oplossingen
 
Mark_s75 zei:
Hallo guppy... ik will niet meteen beginnen met kritiek... maar ik zou:
1. Voor de guppen uit kijken naar een groter aquarium
2. De otocinclus met meer soortgenoten houden... min 5 stuks..
 

Terug
Bovenaan