Mijn 180x60x50 van Wandelendegarnaal


Wandelendegarnaal

Well-known member
Lid geworden
10 augustus 2012
Berichten
348
Leeftijd
30
Locatie
West-Friesland
Sinds kort eigenaar van een prachtige bak!
Bestand :
8x Pterophyllum Altum Inirida
5x sturisoma festivum
16x corydora sterbai
1 L128

ik wil nog een koppeltje of klein groepje visjes er bij maar geen idee nog wat ik wil.
20221005_195542.jpg
 
Binnen kort even naar mauies. L nummers kijken. Ook wil ik voor co2 gaan. Dat zou hij me ff uit leggen. Heeft er nog niet alles van. Maar hij had mooie setjes !
 
Waren woensdag rondje Mauies geweest. En een mooie L081 gekocht :D


Helaas wel een domper.... een wormen infectie bij de maantjes :( was er 1tje overleden met een gat in de buik en daar haalde ik een worm uit. Levamicil gebruikt en na een uurtje of 2 kwamen de wormen al uit de maantjes vandaan. Volgende week weer behandelen voor kuurtje 2 !
 

Bijlagen

  • 20221018_171538.jpg
    20221018_171538.jpg
    83.1 KB · Weergaven: 73
Fijn dat die eerste kuur al aanslaat!
Bizar dat dat idd al zo snel te zien is. Maar alleen maar fijn!
Ik vind je bak echt een plaatje! :love:
 
Kreeg eergister weer even een domper. In eens 1 maan slijm.. schimmel. Vinnen geplakt. En dan denk je ... ja shit en nu.... niet te achterhalen wat het precies was.. veel overlegd wat te doen. Nou toch uit de bak en snel esha 2000 gebruikt. Dit is dag 3 en ze is er veel beter aan toe. Morgen weer terug de groep in


Net nog even zitten slijmen bij 1 van de andere jonkies. Ze groeien goed en beginnen goed op kleur te komen !
 

Bijlagen

  • 20221029_182114.jpg
    20221029_182114.jpg
    135 KB · Weergaven: 99
  • 20221029_181942.jpg
    20221029_181942.jpg
    198.3 KB · Weergaven: 101
Bleh toch even een dompertje. Opeens me hele bak vol met pluis troep drek. Maar ff goed poetsen en ff filters schoon maken.. ik weet niet wat deze zooi is. Het lijkt op hydra maar dat is het iig niet 🥲
 

Bijlagen

  • 20221117_151541.jpg
    20221117_151541.jpg
    105.7 KB · Weergaven: 92
Leuk het opkweken ervan
 
Ik hoop dat je er nog gaat achterkomen met je aparte topic.
 
Update alg bende iets. Geen idee maar het is weg! Hou het maar op te veel zweef vuil?

Gisteren naar lfs in enkhuizen geweest. Zeker de moeite aangezien er weinig soeps hier in de noord kop zit. 4 herotilapia multispinosa mee genomen! Schatjes.

Gisteren avond stond de bak er zo bij. Even geen ww deze week zit met een brand wond op me hand. Dus liever even met de handen uit de bak blijven ;)
 

Bijlagen

  • 20221203_201400.jpg
    20221203_201400.jpg
    326.9 KB · Weergaven: 124
Alweer een tijdje niets vernomen hier, maakt je brandwond je soms zuur en disabeld?
 
Alweer een tijdje niets vernomen hier, maakt je brandwond je soms zuur en disabeld?
Nou 9 dagen geleden nog hoor en veel leden, en ik ook, posten ook niet zovaak iets als update dus dat komt vast wel weer Edwin. Hoe langer we moeten wachten des te leuker is het als de update te zien is;)
 
Hoe is het met je brandwond?
Ik had al even niet gekeken naar je foto's maar je bak staat er erg mooi bij! :love:
 
Hoe is het met je brandwond?
Ik had al even niet gekeken naar je foto's maar je bak staat er erg mooi bij! :love:

Jaa gaat goed! Is gelukkig geheel dicht nu. :D zal binnen kort weer even updaten.

Ik had 4 herotilapia multispinosa er bij gezet maar die heb ik weer er uitgehaald..bsloopt helaas veelste veel de bak en me plantjes zijn toch wel even wat heiliger. Dus helaas hebben die weer een andere huisje gekregen.
 
Niet meer echt blij met me bak.... wil hem verbouwen.. sinds de heros er in hebben gezetten hebben ze zo me planten gesloopt 🥺🥲
IMG-20221227-WA0053.jpg


Is zo kaal... zo leeg... mischien weer even wag meet varens en enchindorussen aanschaffen en maybe bolbitus.

De anubia nana is ook helemaal aan gevreten... baal hier zo van!

Ik wilde ook de HN lelie maar als ik die bestel krijg ik zon omgewortelde stek.. daar heb ik niks aan 😅
 
Zonde inderdaad, heros staan er natuurlijk wel bekend om dat ze je planten niet met rust laten.

Je hebt wel een mooie bak, hopelijk snel weer wat meer planten.
 
Zonde inderdaad, heros staan er natuurlijk wel bekend om dat ze je planten niet met rust laten.

Je hebt wel een mooie bak, hopelijk snel weer wat meer planten.
Had niet verwacht zo erg. Ik had de herotilapia multispinosa genomen.

Agh ja foutje! Hun hebben een nieuwe bak ;)
 
Had niet verwacht zo erg. Ik had de herotilapia multispinosa genomen.

Agh ja foutje! Hun hebben een nieuwe bak ;)
Oh volgens mij is dat niet echt familie van de heros uit Zuid-Amerika. Ik heb deze Midden -Amerikaan zelf ook een koppel gehad en is eigenlijk altijd goed gegaan met planten. Alleen als ze een nestje hadden waren ze iets agressiever.
 

Terug
Bovenaan