Mijn, 1 februari, 80 cm bakkie (Jojet)


Jojet

Active member
Lid geworden
5 februari 2016
Berichten
25
Locatie
Mijdrecht
Vond ik op 1 februari een aquarium in mijn huis. Een vriendin had er een op marktplaats gescoord en voor mij neergezet.
Had al zitten dromen over een bak, maar de stap om er een te kopen was groot.
Die drempel was dus opgelost.
Enige eis die zij stelde was dat die vissen die ze vroeger zo mooi vond er in komen. "Kersenbuiken".
Ben ik liefhebber van een plantenbak, dus maar zien waar het schip strand.

Heb gekozen om geen voedingsbodem te gebruiken, heb wel kleibolletjes gezet. Het zwarte bodemgrind heb ik van de vorige eigenaar van de bak gekregen.
Rustig bouwen we aan het bewegende schilderij.
Ondertussen heb ik twee platy's gekregen (gered van een enkeltje WC). Te vroeg, maar most wat. Ze doen het momenteel nog wonderbaarlijk goed. Het vrouwtje bleek zwanger. Als een verrassing zwommen er opeens zo'n 20 jonkies zag er gisteren nog maar ��n)

Ondertussen draait de bak lekker in (wat duurt dat lang)
Heb tussendoor nog wat stengels waterpest geplaatst en twee kokosnoten neergelegd.

Vriendinnetje heeft al gepland om volgende week zondag naar Hilversum te gaan en daar langs de LFS. Kan ik misschien wat laagblijvende plantjes scoren.

841447jojet_0_85_aquariu.jpg

945161jojet_0_85_aquariu.jpg

224291jojet_0_85_aquariu.jpg
 
Ziet er leuk uit hoor! Ook leuk die combi grind en zand.
 
Ziet er goed uit hoor!

Ik denk enkel dat het zand snel gaat mixen met het grind want als ik goed kijk dan is er geen scheiding tussen de 2? :)
Hierdoor kan je bodem dicht slibben en beginnen rotten.
 
Dank jullie allemaal.
Het mixen van het zand en grind zou kunnen, tijd zal het leren. Is het zand ongeveer 15-20%.
Ben ik nog lang niet klaar met inrichten. Ik vind het leuk om af en toe wat toe te voegen in de bak :)
 
Ziet er al leuk uit :)

Ben benieuwd naar het eindresultaat.
 

Terug
Bovenaan