Middel om kroos uit filter te houden


MiKeZZa

Well-known member
Lid geworden
26 februari 2005
Berichten
218
Het kroos in mijn aquarium loopt elke keer in mijn filter, waardoor deze geen water aanzuigt e.d..

Hier wil ik graag een goede oplossing voor.

1 van de idee�n die ik heb is het plaatsen/maken van een stokje o.i.d. waardoor de alg niet bij de filter-inlaat kan komen...

Hiervoor denk ik bijv. aan iets zoals het spul wat je in zwembaden ziet, van die drijvende dingen, waar kinderen mee spelen, maar dan in het klein...

Maar misschien kan dit veel slimmer. En zo niet; weet iemand waar je zoiets in het klein kunt krijgen?
 
Wat voor filter heb jij dan?
 
Ik heb de oplossing! Je hebt nodig: dun draadje, oorwattestaafje, zuignap. (Of 2 zuignappen)

Oke van de oorstaafje knip je de watjes af, dit doe je schuin zodat je 2 scherpe punten creeert. Dan knoop je dat draadje aan t watte staafje en de andere uiteinde aan de zuignap. De zuignap maak je aan de voorkant van de bak en het wattestaafje steek je in je achterwand. Je moet het zohoog hangen dat het n�t onder water is zodat de wortels van het kroos achter touwtje blijven haken. En zo blujft het achter het lijntje!

De tweede zuignap is voor als je geen achterwand hebt. San maak je een touwtje vast aan 2 zuignappen maar het idee blijft het zelfde ;)

Succes!
 
Ik gebruikte 2 zuignappen en stukje visdraad.
Op de voor en achterruit een zuignap en stukje visdraad ertussen dat het kroos tegenhoud. Zie je bijna niks van ook.
 
Ipv van een voerring kan je dit ook gebruiken om het kroos bij je filter weg te houden ;)

Aangedragen door fish:

Als je -zoals ik- niet wil dat het voer door het hele aquarium (en vooral in de planten) wordt geblazen door het filter is dit misschien een handig idee..

Ik heb een voerring (driehoek) gemaakt door buigrietjes in elkaar te schuiven.

129852plukbakker_0_82_fish_40.jpg


236346plukbakker_0_82_fish_41.jpg


Zo blijft het voer wat beter op zijn plek.

---
Aanvulling:
Deze methode werkt ook redelijk om bijvoorbeeld waterpest niet over het hele oppervlak van het water te laten drijven waardoor het de bak afsluit van het licht.
 
@Bertus; intern Juwel.

De rest allemaal bedankt voor het meedenken. De optie van Luc is wel z� simpel en handig, die ga ik gebruiken!
 

Terug
Bovenaan