Microctenopoma ansorgii, kan deze in een bak zonder kap?


tjvkooten

Well-known member
Lid geworden
10 maart 2016
Berichten
559
Leeftijd
30
Locatie
Putten, NL
Kan de Microctenopoma in een bak zonder kap of springen ze er uit?

Zit te denken om van mijn 130*50*50 een afrika biotoop te maken, gezien ik er papyrus bovenuit wil laten groeien, met wat kaapse lelies als drijfplanten, en nog nader te bepalen planten onder het oppervlak.

Als scholen vis zit ik te denken aan blauwoogjes.
 
Leuk dat je aan West-Afrika denkt!

Die kunnen inderdaad aardig springen. Ze kunnen ook niet met lichtoogjes, dat is duur levend voer.

Je zou wel een koppel Pelvicachromis met lichtoogjes kunnen overwegen. Misschien is een Procatopus schooltje ook wel wat.
 
Was al bang voor beide antwoorden, die Procatopus zijn ook wel wat mooie soorten van zie ik, zijn er van Pelvicachromis ook soorten waar je wel de jongen van kwijt raakt? Enige soort die ik 'ken' is de kersenbuik en daar schijn je niet van af te komen...

Wel een paar leuke ideeën er bij.
 
Tsja, zoek wat rond en er is genoeg moois. Je hebt van de Pelvicachromis bijvoorbeeld nog de taeniatus of de kribensis. Je hebt ook nog Congochromis en Nanochromis. Bij al deze soorten zijn er verschillende vindplaatsen (en kleurvarianten) beschikbaar.

Utaka heeft nog Distichodus decemmaculatus zitten, als je bijzonder fraaie vissen wilt. Hoef je alleen niet te veel submerse planten in gedachten te nemen, want die snoepen ze op. Zelfs nieuwe blaadjes van de Anubias. Bij mij zijn alleen Crinum, Nymphaea en (drijvende) Ceratopteris veilig. Ze zijn overigens wel prijzig.

Ze hebben ook nog twee Neolebias-soortjes zitten. Ook heel interessant, maar kunnen erg schuw zijn (blijkbaar, want bij mij zijn altijd goed zichtbaar en totaal niet bang).

Ik zou me als ik jou was eens lekker verdiepen in wat West-Afrika allemaal te bieden heeft, want dat is nog verrassend veel als je goed zoekt.
 

Terug
Bovenaan