Mgso4


Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Berichten
512
Locatie
Zwammerdam
Ik maak altijd een oplossing van Mgso4 zoals op de verpakking staat van aquariumbemesting.nl
Nu is deze oplossing helemaal bruin geworden is dit normaal?
Ik heb het gedaan zoals op het zakje staat.
 
Ik gebruik het ook en heb deze ervaring niet. Bewaar je het na het oplossen koel en donker en hoe oud is het nu?
 
Hoi John,

Het is nu een week oud, maar bewaar het niet koel, moet dat, staat gewoon in de kamer kast.
 
Hier ff 2 foto's
 

Bijlagen

  • ADDCA8DF-00D9-4421-BFE6-FE5434915CA1.jpeg
    ADDCA8DF-00D9-4421-BFE6-FE5434915CA1.jpeg
    179.4 KB · Weergaven: 119
  • FEC71CF6-F1AF-4102-B08F-B866A863E767.jpeg
    FEC71CF6-F1AF-4102-B08F-B866A863E767.jpeg
    151.7 KB · Weergaven: 109
Ik bewaar alles standaard in de koeling maar ik kan het niet vinden op de site:

Meestal doe ik maanden met een fles en heb deze kleur nog nooit gehad.
 
Hier ff 2 foto's
Dit lijkt een gebruikt drinkflesje te zijn. Mogelijk zitten er restanten of bacteriën in waar het mee reageert? Zeker als het flesje aan de mond gezet is en het feit dat je kokent water niet in dit soort flesjes kunt gieten omdat ze versmelten lijkt mij dit het meest aannemelijk.
 
Zo maar een vraag die bij me opkomt. Het best bewaar je dit soort stoffen in een koele donkere omgeving. Heb jij dit ook gedaan? Met name licht kan een rol spelen bij zoiets.

Ik weet dat dit wel moet bij sporen ivm de chelaten maar is dat ook zo voor een flesje kaliumnitraat bijvoorbeeld? Dit zijn toch geen stoffen met een chelaat.
 
Staat wel donker, maar niet koud.
Hier heeft cola ingezeten, misschien ff tijdje in de chloor zetten?
 
Nou ik zou hem goed omspoelen met warm of heet water in elk geval. Of nog beter een nieuw flesje nemen en deze goed omspoelen. Ik gebruik gewoon 500ml flesjes waar drinken in heeft gezeten vanuit de supermarkt.
 
koel en donker is sowieso goed. licht en warmte kunnen bepaalde reacties veroorzaken/versnellen

ik weet niet wat deze bruine verkleuring is,
 
Nou ik zou hem goed omspoelen met warm of heet water in elk geval. Of nog beter een nieuw flesje nemen en deze goed omspoelen. Ik gebruik gewoon 500ml flesjes waar drinken in heeft gezeten vanuit de supermarkt.
Hier met water flesjes de minste problemen gehad.
Frisdranken kregen wel iets sneller aanslag in de fles in vergelijking met flesjes waar van origine water in heeft gezeten
 
Goedemorgen,

Heb de fles een nacht in de chloor gehad en opnieuw een oplossing gemaakt.
Weer het zelfde probleem ik zal aquariumbemesting een mail sturen met hoe en waarom.
Er staat toch echt op 100 gram op 500 ml, nou ik gooi de gehele zak op 1250 ml water.
 

Bijlagen

  • 5C197200-05DA-458B-B811-686D77F3C055.jpeg
    5C197200-05DA-458B-B811-686D77F3C055.jpeg
    99.8 KB · Weergaven: 113
Heb je een foto van de inhoudt?
 
Dat zijn gewoon grove witte korrels, lijkt wel op grove suiker.
 
Ja ok dat is wel goed want hier zijn het ook een soort grote suikerkristallen. Dat kon je niet zien omdat het geen doorzichtig zakje was namelijk. Ik ben benieuwd wat de reactie is als je dit vraagt aan de Gilles.
 
Vreemd verhaal zeg, vervelend dat het zo loopt.

Ja ok dat is wel goed want hier zijn het ook een soort grote suikerkristallen. Dat kon je niet zien omdat het geen doorzichtig zakje was namelijk. Ik ben benieuwd wat de reactie is als je dit vraagt aan de Gilles.
Ook ik ben erg benieuwd wat de reactie zal zijn. Ik heb zelf de afgelopen week een prettig contact gehad! :petjeaf:
 
Nog geen antwoord gehad van aquariumbemesting.nl
 
Wellicht is Gilles niet aan het werk op deze 2 dagen.
 
Nog geen antwoord gehad van aquariumbemesting.nl
Geef hem even de tijd om te reageren. Iedereen heeft wel eens een dagje vrij of vakantie. :juggle:
 
Gilles zegt dat het normaal is deze verkleuring alleen adviseerd hij wel om het donker te bewaren.
 
Ik heb deze kleur ook nog nooit gezien. Gebruik je wel osmose / demi water en niet kraanwater?
 
Vreemd want hier is en blijft het ook helder.
 
Ik gebruik gewoon kraanwater, dat kan toch geen kwaad anders had Gilles dat wel gezegd.
 
Osmose is beter maar ik heb ook lange tijd kraanwater gebruikt. Als de oplossing vrij recent is gemaakt dan mag dat niet gelijk zo n rare kleur geven is mijn ervaring.
 
Kraanwater zit van alles bij. Kan mij best voorstellen dat het nu reageert op iets wat in het kraanwater zit.

Op de site van Gilles staat "100 gram MgSO4 oplossen in 500ml warm (bij voorkeur osmose-) water." Het is dus niet verplicht maar wordt wel aangeraden. In de supermarkt kun je gewoon flessen met gedemineraliseerd water halen en dan heb je meteen een fles zonder cola nasmaak ;) (Staat bij de schoonmaak spullen)
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik gewoon kraanwater, dat kan toch geen kwaad anders had Gilles dat wel gezegd.

Omdat ik helemaal geen Osmose heb meng ik al mijn bemesting met kraanwater zonder problemen. Ik maak altijd 500 ml die meteen in de doseer flessen, die ook 500 ml zijn gaan. (Ik doseer automatisch.) Mijn flessen zijn groene flessen, half doorschijnend kunststof. Er komt dus weinig licht bij maar ik wel nog wel zien hoeveel er in zit. Ik schreef al eerder dat ik denk dat je dit soort producten het liefst koel en donker bewaard.
 
Oké, maar omdat Gilles zegt dat het weinig kwaad kan gebruik ik dit gewoon.
Het staat wel donker
 
Ik gebruik gewoon kraanwater, dat kan toch geen kwaad anders had Gilles dat wel gezegd.

Oké, maar omdat Gilles zegt dat het weinig kwaad kan gebruik ik dit gewoon.
Het staat wel donker

Je zegt eerst dat Gilles het niet heeft gezegd en later zeg je dat Gilles zei dat het weinig kwaad kan:juggle:
 
Gilles zegt zelfs dat de het voorkeur heeft, om osmose te gebruiken. ;)

Wat je er zelf ook van vind, in kraanwater zitten mineralen en andere toevoegingen die kunnen reageren met de oplossingen die wij maken. Op z'n minst wordt het spul miner lang houdbaar maar het zou ook goed kunnen dat het nu dus reageert met iets in het kraanwater waardoor het verkleurd.

De samenstelling van kraanwater zal per gemeente en over tijd verschillen. Dat het bij andere geen probleem geeft, of zelfs in het verleden bij jou geen probleem heeft gegeven wil niet zeggen dat het de oorzaak niet is. Of de verkleuring kwaad kan, dat weet ik niet maar dat het niet normaal is dat wel.
 
Ik bedoel dat Gilles heeft gezegd dat de verkleuring weinig kwaad kan, niet dat ik geen osmose gebruik.

Hoi Erik,

Excuses voor de vertraagde reactie, we waren een paar dagen dicht ivm 75 jaar bevrijding.
De verkleuring is normaal; wel zou ik adviseren om het product donker te bewaren.

Mvg
Gilles
 
Bedankt voor de verhelderende reactie @Erik Blom :petjeaf:
 

Terug
Bovenaan